Alla inlägg den 5 maj 2014

Av wiolettan - 5 maj 2014 09:00



Dessa cyklister facinerade mig, i Västerås, på Stora Torget.

 

Cyklande Asea- arbetare på väg till sina jobb.


   

Detta är Strängnäs domkyrka. Domkyrka nr 2 som vi tittade in i, på vår resa.


   

Åsa gravfält i Strängnäs kommun var vi och tittade på, härstammade ifrån Stenåldern. Det ligger högt upp så man får en fin utsikt över Selaöns landskap

                 

  Hotellet i Strängnäs gav en känsla av hemtrevlighet. Första lilla bilden.

 Vi besökte stadsmuseet och arbetsmuseet i Norrköping. Mycket att se och lära.



   

Vi tittade också på hällristningar utanför Norrköing, Himmelstalund.


              

Som jag förut har nämnt. Jag älskar att gå in i kyrkor. En del var låsta men vi kunde vandra utanför.

Bland annat i S:t Marias kyrka och Risinges gamla kyrka. Båda två annorlunda sevärdheter.


          

Här kom ett stadshus med också, samt en vacker kvarn.


Tiden går fort. Nu ska jag strax iväg.  Vi är "brevduvor" både mysingen och jag, för SPF:s räkning, delar ut medlemsbladet till en del medlemmar. Spännande att se vad stegmätaren står på efter den rundan.


Ha en bra dag.






Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards