Direktlänk till inlägg 2 februari 2016

Polisjakt.

Av wiolettan - 2 februari 2016 09:55


Nu har jag varit ute och jagat poliser, jag och min man, inte tvärtom att de har jagat oss, vilket kanske skulle ha varit mera troligt. Ja, för mig var det ju nära att jag  blev bötfälld. Det vet jag ju inte förstås men han skulle ju ha kunnat göra det om han var på det humöret, polisen alltså.


Hur då då? Kommer till det strax, men först.


Bosse Lidén, vår förträfflige lek – och frågeledare har givit oss bloggare en ny utmaning.


Först ta kort på de fem skådespelare som har spelat huvudrollen i Wallanderfilmerna, alltså spelat Wallander. Som tur var så fick vi ta foton på bilder i böcker, tidningar, DVD filmer och så vidare.


     

Gustav Skarsgård som Bengt Danielsson i Kon-Tiki. Krister Henriksson som prästen i Nionde kompaniet.


Kenneth Branagh som den engelske Wallander.


   

Rolf Lassgård och Lennart Jähkel som bröder i Jägarna.


Så kom då det svårare momentet.


Fånga en polisbil. En kvinnlig polis. En polishund. Ett polishus. En blinkande saftblandare, alltså polisbil med blåljusen på. Fånga på bild förstås.

   

Polishuset var enkelt, för det stod ju där det stod.


   

Kunde till och med ta en bild från andra sidan också utan att någon undrade. Jo, det kom faktiskt fram en dam och sa:

”Funderar ni på samma sak som jag”? ”Nja, vad då”? Jo, varför har polisstationerna inte öppet på dagarna, här har de bara öppet på eftermiddagarna”. Ja, visst, lilla damen hade rätt, det såg vi på en handskriven lapp som satt på dörren.


Utanför polishuset så skulle jag gå över gatan för att få en bra bild av huset och då kommer en polisbil. Jag blev ställd. Vilket tillfälle egentligen, men nej då. Jag stod stilla på trottoaren och polisbilen stannade framför mig och jag kunde inte annat göra än att pinna över, vilket inte var så lätt. Men jag ville ju inte gå över där framför polisbilen och det var ju inget övergångsställe. Så fort jag kommit över på andra sidan gasade polisbilen iväg. Han hade tryckt på någon knapp eller nåt och fått några grindar att öppna sig, dit in körde han.

   

Då blev min bild av baken, bilens bak. Hur hade jag mage att gå över gatan precis där? Inte det smartaste vill jag lova, och nära till polishuset var det ju också om han ville haffa mig.


   

Här har jag fångat en polistjej. Det var under utryckning för de skulle stänga av gatan för en läcka hade uppstått, så blinkljusen var på. Men, visst, bilen stod ju stilla då bilden togs så jag får visa en som har ljusen på vid färd.


   

Här en ”saftblandare” under färd, med ljus påslagna. Jag har både hört och sett många polisbilar under utryckning dessa dagar. Vi bor nästan på deras färdväg ifrån deras garage, om de ska norröver. Konstigt nog så har vi inget polishus här i Sundbyberg, men vi åkte över stadsgränsen till Solna.


   

Så var det bara polishunden kvar och någon sådan såg jag inte men jag fick en bild som mysingen hade. Han är så snäll, förmodligen också hunden. Återstår att se om domaren också är det.


Nu strax iväg till stora staden. Huskören ska sjunga i Filadelfiakyrkan vid Rörstrandsgatan och mysingen är med i den kören. Det är en samling för de daglediga, alltså mest det äldre gardet.











 
 
Bosse Lidén

Bosse Lidén

2 februari 2016 10:51

Vad ska jag skriva? Min första spontana tanke är samma som jag fick igår hos Ditte och som jag fick när jag såg flera snöänglar veckan innan. Snart behöver jag ingen egen blogg. Jag har det mycket roligare och trevligare när jag gör besök hos er. Samtidigt kan jag bli ett uns orolig. Måtte inget dumt hända när min gamla spontanitet smittar av sig. Ni måste vara försiktiga. Tack för underhållningen.
Kram Bosse

http://bosseliden.wordpress.com

 
znogge

znogge

2 februari 2016 11:01

Det var verkligen bra jobbat! Jag har inte en chans att komma ikapp så illa som jag ligger till!

Kram

http://znogge.wordpress.com

 
Ditte

Ditte

2 februari 2016 11:27

Grattis! Du lyckades med allt!Jätteroligt! Även saftblandaren! Bra jobbat! Och visst är det härligt med bosses lekar och utmaningar. Han får oss att ha extra roligt vardagen!
Önskar dig en trevlig dag i huvudstaden och en njutbar konsert.
Stor, varm kram!

http://akker.blogg.se

 
Anki

Anki

2 februari 2016 14:06

Hatten av för dig! Bra jobbat! Jag har inte ens kommit iväg till befolkade trakter än? Ska försöka i morgon :)

http://ankistankar.blogspot.se

 
Geddfish

Geddfish

2 februari 2016 15:45

Grattis till full pott på polisjakten! Jag har inte en chans. Inte kan jag irra runt på stan i regnet för att ifall om att, se en farbror blå. Jo, jag vet var polishuset bor, haha.
Bra jobbat, du och Mysingen.
Kram ♥

http://gerd-geddfish.blogspot.se

 
kolonilotta

kolonilotta

2 februari 2016 16:20

Riktigt bra jobbat!
Jag har gett upp den här utmaningen!:(
Det är ju hopplöst att hinna/orka med den här gången med allt som skulle dokumenteras. Om jag inte springer på nått av ren tur förståss.
Då åker kameran fram såklart! :)
Jag har ju ett jobb och en familj att sköta också...tyvärr! ;)
Men det är himla roligt att läsa hos er andra som lyckats så himla bra!
Stort grattis!
Kram.

http://www.kolonilotta1.blogspot.se

 
Ingrid

Ingrid

2 februari 2016 16:26

Så bra du löst alla uppgifterna. Hoppas att Bosse ger dig godkänt!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Comsi Comsa

Comsi Comsa

2 februari 2016 17:39


Du är ju helt fenomenalt bra på alla utmaningar men så ligger du också i topp... :))
Jättebra och roligt berättat.

Jag får inte till det denna gången, om det inte händer något oförutsett. ..

Stor kram ❤

http://egopyret.blogspot.com

 
Anneli

Anneli

2 februari 2016 21:01

Vad många bilder du hade fått till,, roligt =)
Tittade precis på Parneviks, dom är så roliga.
Hoppas allt är bra med er. Var rädd om dig, dröm sött kramar ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

 
TantGlad

TantGlad

3 februari 2016 05:06

Bosse har roliga lekar han.
Men vilket härligt polisinlägg. Du har ju jobbat på riktigt bra och hittat det han vill ni ska hitta.
Roligt att kolla in hos alla bloggvänner som är med i lekarna.
Själv så här jag avstått.....Men tittar gärna in hos er andra som är med i hans roliga lekar.

Bra kämpat.
Ha en jättefin dag och varm kram.

http://tantglad.bloggo.nu

 
Gunnel

Gunnel

3 februari 2016 08:24

Du har fått full pott verkar det som. Jag tror inte jag klarar av denna uppgiften, men jag ska i varje fall göra ett tappert försök. Bosses tävlingar är rena motionspassen ibland. Kram

http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com

 
Lena

Lena

3 februari 2016 09:29

Hej! Du verkar inte än dag äldre än jag (38),och kul blogg!

http://Degislivet.bloggplatsen.se

 
Lena i Wales

Lena i Wales

3 februari 2016 10:24

Ja, det var en jakt det, på bilder! Du har lyckats bra, som vanligt!
Sköt om dej!

http://lenaiwales.wordpress.com

 
Maria

Maria

3 februari 2016 16:27

Du är oslagbar och jag bara inser att här har inte en lantfjola som jag en chans. Dessutom försöker jag återgå i jobb så sakteliga men men ... Han livar upp oss med sina lekar Bosse. Grattis och hoppas sångövningen gick bra. Trevligt!
Kram till dig!

http://dammsamlare.blogg.se

 
Ethel

Ethel

4 februari 2016 08:44

Tack för din kommentar på min blogg! Tyckte att din var underhållande att läsa!

http://http:/tittelina.blogspot.com

 
Eva

Eva

6 februari 2016 11:32

Grattis till ett fantastiskt resultat och till den välförtjänta topp placeringen. Bra jobbat. Härligt polisinlägg :-) Nu siktar vi mot nästa spännande lek. Ha en fin helg. Kram

http://eva49.bloggo.nu

 
Mia

Mia

8 februari 2016 10:05

Här samlas det poäng minsann - grattis till alla dem! Det här känns som rätt forum för att titta in och finna inspiration till nästkommande utmaningar hos Bosse.
Önskar dig en riktigt fin vecka!
Mia

http://www.minsoltrappa.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards