Direktlänk till inlägg 8 mars 2016

Fyrbenta vänner.

Av wiolettan - 8 mars 2016 08:56



Ny lek hos vår lekledare  Bosse Lidén, för de som är intresserade av tävlingar och lekar. Det är jag, alltid, men detta är svårt. Det gäller att ta ett fotografi av fem olika hundraser, och, inte vilka som helst, de ska finnas med på Bosses lista. Jag har ingen hund och för tillfället har jag ingen i bekantskapskretsen som har hund.


Förut har jag haft både kompisar och syskon med hundar men inte nu. Så ska jag vara med i denna tävling så måste jag tilltala vilt främmande personer och det är inte min starka sida. Ska jag vara ärlig så tilltalar det mig inte alls. Men jag har sedan barnsben varit mycket intresserad av tävlingar och det verkar som lite finns kvar hos mig ännu, av det intresset.


Jag har en otrolig respekt för hundar, är de stora så känns det inte odelat bra att gå i närheten av dom. Kanske beroende på att jag blev biten av en schäfer som liten och min mamma var livrädd för hundar för hon hade också blivit biten då hon var ung.


En morgonpromenad, en mycket lång promenad gjorde att jag hittade dessa raser.


 

Bullterriern Vira enligt matte.


 

Dvärgschnauzer


 

Golden Retreiver.


 

Labradorer


 

Dvärgpudeln Daisy.


 
 
Geddfish

Geddfish

8 mars 2016 11:40

Det var väl härligt fyndigt!
Kul att leka, men den här tävlingen passade inte mig, inte mitt tålamod.
Men du måtte väl få godkänt med råge!!
TisdagsKram ♥

http://gerd-geddfish.blogspot.se

 
Bosse Lidén

Bosse Lidén

8 mars 2016 13:10

Äntligen kom jag till den roliga biten med lekarna. Besöka en bloggägare som gjort en uppgift. Vad bra att du fick sol. Tur att du inte blev hundbiten på något sätt? Eller blev du sugen på att skaffa en söt valp? Tur att du inte hittade någon och blev frestad. Det är mycket ansvar att ha en hund i familjen och det är viktigt att tänka till både en och två kanske trettiotre gånger först. Väga för och emot.
Domaren blev nyfiken och googlade Bullterrier. Fanns många färger. Ingen ras som jag blev sugen på, även om Vira ser snäll ut.
Jag tror det var en smart taktik av dig att vara först, även om du inte stötte på en morgonpigg valp. Däremot kommer du inte att få några poäng för en ras. Den valde jag bort från min lista. Gissa vilken. :)
Stor lekkram från Bosse.

http://bosseliden.wordpress.com

 
Gemsofmylife

Gemsofmylife

8 mars 2016 16:38

Underbar utförd uppgift !!!
Så söta hundar :)
Stor kram

http://gemsofmylife1.blogspot.com

 
Ingrid

Ingrid

8 mars 2016 17:04

Så fina hundfoton du har tagit. Dem kommer säkert Bosse att bli nöjd med.
Ha en fin fortsättning på veckan!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Ditte

Ditte

8 mars 2016 17:43

Stort grattis till väl utfört uppdrag.
Oc visst kan dessa morgonpromenader innehålla både det ena och det andra. Och trevligt är det dessutom att promenera.
Jättefina bilder har du lyckats med. Roligt att se dem!
Stor,varm kram.

http://akker.blogg.se

 
biggeros

biggeros

8 mars 2016 17:55

Har man blivit biten av hundar tidigt i åren så tyvärr försvinner inte rädslan. Du lyckades ändå. Bra=)

http://biggeros.blogg.se

 
Anneli

Anneli

8 mars 2016 21:27

Vilka fina hundar du hittade. Roligt med lite tävlingar, jag ska oxo ha en snart på min blogg. Eller rättare sagt på min fb men jag ska länka den till min blogg oxo.
Hoppas att du har haft en bra dag, var rädd om dig dröm sött kramar ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

 
Anki

Anki

9 mars 2016 13:58

Härliga bilder ... och snabb som alltid! Bra jobbat!

http://ankistankar.blogspot.se

 
gun

gun

9 mars 2016 19:38

Kunde inte komma in på ditt sista inlägg.
Bra jobbat!!! Du ligger i och jag bara inte hinner:).
Men fina hundar i alla fall. Kul med ny deltagare i kören.
Du får ha en fin kväll.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards