Direktlänk till inlägg 4 april 2016

"Sa, just det att det är måååndagmorgon"!

Av wiolettan - 4 april 2016 09:51


Ännu en mulen dag. Tur att det är bara utomhus som det är mulet. Här inne hos mysingen och mig skiner solen och vi firar för fulla muggar. /Angående de föregående inläggen/.


 

I morse såg jag lite blomster som försöker trotsa vårvintern. Denna slänt utmed Tulegatan brukar lysa så vackert om vårarna och förhoppningsvis blir det så även senare i vår.


 

Såg också en damsko, ensam, utan sin kompis eller ägare, ute i det fria. Då börjar min fantasi att jobba på högvarv. Hur kan det ligga en högklackad sko, bara så där? Vad har hänt? Blev ägarinnan jagad och sprang och tappade skon, klämde skon på tånaglarna och hon slängde av sig den, eller vad?



 

Någon tänkte på mig då han eller hon skrev denna lilla matsedel. Nej, skojar bara, fullt så egocentrisk är jag inte,  men hjärtat tar jag åt mig i alla fall.


Vi har tvättstugan denna måndag så riktigt utan jobb är vi inte. Därför blev det bara en kort, kort morgonrunda. Men det känns fel att inte komma ut en sväng före frukost, aptiten infinner sig och huvud och kropp vaknar ordentligt efter en natt.


Så glad jag blir då jag kommer ner till vår gemensamma tvättstuga och ser att det är en ordentlig person som har haft tvätttiden innan. Sopat och fint på golven, tvättmaskinerna utan tvättmedel som har spilts över och torktumlaren rengjord. Då känns det toppen.


Ha en finfin dag och var rädda om varandra.



 
 
Ingrid

Ingrid

4 april 2016 11:13

Ja, hur den där skon hamnat på vägen kan man verkligen fråga sig?
Jag måste säga att jag är väldigt nöjd med att ha en tvättmaskin i badrummet och slippa slåss i tvättstugan.
Lycka till idag!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
znogge

znogge

4 april 2016 12:02

Tack och det samma önskar jag dig så här den första dagen i den nya veckan! Snart ska jag jaga en viss agent :D

Kram

http://znogge.wordpress.com

 
Gunnel

Gunnel

4 april 2016 12:38

Man kan verkligen börja fantisera kring den där damskon. Jag har läst lite bakåt hos dig nu och ser att du redan är klar med tävlingsuppgiften. Jag har två dagar på mig, men jag har inte stort hopp om att klara det denna gången, för jag har inte riktigt den tiden som behövs för att ge mig ut på nummerletarpromenad just nu. Kram

http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com

 
Comsi comsa

Comsi comsa

4 april 2016 13:52


Den skon har nog sin historia men
den får vi aldrig veta. :)

Solen kom hit nu så jag skall
ta mig en ut igen,...

Kram ♥

http://egopyret.blogspot.com

 
Piedra

Piedra

4 april 2016 15:57

Min fantasi skenar också iväg med mig, när jag ser en ensam sko ligga någonstans. Jag undrar alltid hur det gick till, och om ägaren kommit hem ordentligt med bara en sko på sig.
Kram ♥

http://enplatsilivet.blogspot.se

 
Geddfish

Geddfish

4 april 2016 16:02

Jag undrar också om skon.
Fin vårbacke!
I vår gemensamma tvättstuga blev jag inte glad idag. Fick städa golvet, tvätta av tvättmaskinerna, innan jag började själv. Men det var tomt överallt.
Varm kram ♥

http://gerd-geddfish.blogspot.se

 
biggeros

biggeros

4 april 2016 16:14

Visst börjar man fundera var som hände med den andra skon... varför slänger man av sig bara den ena och inte båda...om man har bråttom.. ta av dig skorna. Skönt att det finns medmänniskor som städar efter sig. Ha en bra dag=))

http://biggeros.blogg.se

 
Primrose

Primrose

4 april 2016 19:38

Vårvackert har du ,-)
Visst är det en njutning med dom första vårblommorna ,-)
Det är klart du (kniper) hjärtat, hjärtan blir man glad av.
Skulle själv fantisera varför skon låg där alldeles ensam ,-)
Ha det fortsatt fint KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

 
Ditte

Ditte

4 april 2016 19:56

Så fint med vårblommorn där i backen på Tulegatan och jag är säker på att de hälsar er "god morgon".
Skon är spännande och kanske har dte här varit en flyende Askungen...Vem vet.
Jag förstår att du kände dig glad när tvättstugan var i god ordning, allt blir ju både lättare och trevligare då.
Hoppas du haft en bra dag.
Stor kram!

http://akker.blogg.se

 
Anneli

Anneli

4 april 2016 20:52

Men usch, tänk om det hade hänt henne något ? Det var min första tanke.
Det var fint med blommorna, det är så mysigt nu när dom börjar få liv. Idag har vi haft härlig väder, 17* men det har varit lite disigt men det har inte gjort nåt.
Nu ska jag snart titta på tv;n. Hoppas att ni har haft en bra dag. Ha en mysig kväll, dröm sött kramar ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

 
Bengt

Bengt

4 april 2016 22:22

I motsatt till andra får jag tänka så här: Det var kanske askungens sko och prinsen kommer säkert att plocka upp den och få sin kära askunge.
Kram!

http://bengtalfred.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

5 april 2016 18:49

Miljoners Grattis till er båda!! *hjärta*

Ja du, det gäller att ta vara på livet, förgylla varje dag *hjärta* Livet kan vända så fort, ung som gammal...

*Carpe Diem*

Varm kram till er båda *hjärta*

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Anneli

Anneli

5 april 2016 21:54

Hej min vän. Kikar in för att önska dig en god natt. Hoppas att du har haft en bra dag. Det har varit varmt idag oxo men det har regnat o duggat lite, ja det har ju varit trist.
Nu ska jag krypa ner i sängen, jag har haft en bra dag o jag har blivit firad även idag. Så här bortskämd har jag nog aldrig blivit.
Var rädd om dig, dröm sött kramar ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

 
Lena i Wales

Lena i Wales

6 april 2016 08:17

Våren verkar ha kommit till er nu. Härligt även om solen inte är framme.
Vilka fina rosor och så härligt att ni firar er tid tillsammans!
Ha en riktigt bra dag!

http://lenaiwales.wordpress.com

 
gun

gun

6 april 2016 10:52

Undrar så hur damskon har hamnat där....
Nu går det undan ute i naturen man ser dagligen hur fort det går.
Även här har vi mulet väder i dag men när jag
kommer hem ska jag packa släpet fullt av trädgårdsgrejer
för att åka till soptippen.
Sedan blir det allt lite pyssel i landen:).
Du får ha en fin onsdag.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Anneli

Anneli

7 april 2016 20:27

Oj vad jag har funderat på den där skon o hur den har hamnat där ? Tänk om det har hänt något ? Ja det händer så mycket läskigt idag så vad som helst kan hända.
Hoppas att du har haft en bra dag o att du mår bra. Du får vara rädd om dig, dröm sött o ha en fin kväll. Kramar ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

8 april 2016 08:00

Blommor!! Så fantastiskt. Det är verkligen skillnad i årstid i detta land. Kramis!

http://Degislivet.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards