Alla inlägg den 21 april 2016

Av wiolettan - 21 april 2016 09:17


Häromdagen berättade jag om glaset som vi hittade på återvinningsstationen, det som kostade 195:-


 

Nu då vi skulle slänga skräp igen fanns denna fina båt där. Hoppetossa är namnet. Den fick stå kvar, någon annan kanske blir glad över den.


Så alla ni som har kommenterat har nog rätt. Tack för det. Jag kan behålla glaset med gott samvete, någon hade tänkt på mig och ville att jag skulle få halvdussinet fullt igen. Så nu står glaset tillsammans med dom andra och trivs.



Idag känner jag mig inte så hjärlig, utan mera åt det griniga hållet.


 

Kanske därfär jag fick denna påminnelse på handen.


Vid frukosten i morse kände jag något på min handled, tittade efter och såg en smörklick där. Så slarvig kan väl inte jag vara att smöret hamnade på handen istället för på smörgåsen? Begriper inte hur det har gått till. En liten fingervisning om att jag ska tänka med hjärtat istället för med hjärnan. Kombinera? Nja.


 

Några ord som fångade mitt öga i morse, ur optimistlådan.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards