Direktlänk till inlägg 15 april 2016

Promenadupplevelser.

Av wiolettan - 15 april 2016 08:29



I går morse då vi vandrade ut blev vi otroligt förvånad.


En ung tjej mellan 25-30 år någonting, stoppade oss och sa:

”Hej, jag måste bara få säga  att jag blir så glad varje morgon då jag ser er. Ni är så söta ihop”, det är så roligt att se er”.


Vad säger man. Det enda vi kunde göra var att tacka så mycket och glatt vandra vidare. Vi kände inte igen, att vi hade sett henne förut, men tydligen hade hon sett oss, många gånger.


Måste erkänna att vi skrattade också för vi blev så glada.


”Att du är söt, det vet jag, men jag, är jag också söt”, frågade mysingen.


Nu tror jag inte att tjejen menade söta så. Utan mer att vi två ihop var söta.


Kanske för att vi är gamla och gick hand i hand. Kanske för att vi ofta skrattar och har trevligt på våra promenader. Kanske lyser det igenom så glada och tacksamma vi är att få vakna ännu en morgon och vara friska och kunna ta vår sedvanliga runda. Kanske bara att det är lite ovanligt att ett äldre par är ute så tidigt på morgonen då de i princip har hela dagen på sig.


Ja, jag vet inte med dessa ord på morgonen gladde oss mycket.



 

I morse då vi gick runt Råstasjön såg vi att skrattmåsarna har kommit, i stora mängder.


 

De har börjat reda sina bon. De skriker och har ett fasligt liv för sig. Nästan öronbedövande ljud, verkar vara hundratals fåglar, kanske tusental, vet ej, men många är det. Det syns ju inte på mina bilder här.


 

Men, rätt som det var blev det knäpptyst. Vi hade gått en bra bit men jag vände mig om och såg en mängd av måsar i luften. Tydligen blev de uppskrämda, tystnade och flög upp. Vet ej, men det var en märklig upplevelse. Det går kanske inte att sätta sig in i det, men dessa öronbedövande ljud och sedan total tystnad, på någon minut bara, mäktigt.



Nu ska vi snart städa. Affären behöver också ett besök. Trevlig dag hoppas jag att vi alla får.






 
 
Geddfish

Geddfish

15 april 2016 09:10

Jag är alldeles bestämt säker på att ni ser rara och söta ut, där ni går hand i hand och har trevligt er emellan. Det märker folk av. Positivt! Uppiggande! En tacksamhet!

En skön fredag till er och kram ♥

http://gerd-geddfish.blogspot.se

 
Piedra

Piedra

15 april 2016 09:37

Vilken härlig upplevelse! Det är tyvärr inte så ofta som helt främmande människor vågar säga något positivt. Sug på den karamellen länge!

Varm kram ♥

http://enplatsilivet.blogspot.se

 
Ditte

Ditte

15 april 2016 10:05

Vilken fin kommentar att få höra! Och väldigt roligt att någon säger det man tänker i frågan.
Ofta kan människor tänka saker men här i Sverige tycker jag man är dålig på att säga något till personer man inte känner, utomlands är det mycket mer vanligt och även med leenden mot de man möter på stan.
TRevligt att se bilderna från Råstasjön mne måsarna tycker jag inte om. Jag tycker inte de hör hemma i stan. I vårt område har det satts upp "pinnar" på taken för att de inte ska boa där för det blir en sanitär olägenhet.
Måsar har vi hos oss på kajen hela året men nu har det kommit fler. och de är inte direkt tysta.
Önskar er en fin dag och njut av de positiv aorden ni fick på morgonpromenaden.
Stor kram!

http://akker.blogg.se

 
Gunnel

Gunnel

15 april 2016 10:08

Vilken gullig kommentar!

http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Ruth i Virginia

15 april 2016 14:58

Visst är det gulligt att se ett par gå hand i hand;
i synnerhet de äldre. Visar ömhet och sammanhållning.
Jag borde ge mej ut på morron för frukost, men jag är
så sugen på att läsa tidningen, att det inte blir av, tyvärr.
Och så kaffet förstås! Fortsätt at njuta av era fina
mornar tillsammans!

 
Ingrid

Ingrid

15 april 2016 16:54

Ni är säkert jättesöta du och Mysingen när ni går runt på era promenader.
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Znogge

Znogge

15 april 2016 17:33

Det var verkligen en rar och värmande kommentar att få!

Kram och riktigt trevlig kväll <3

http://znogge.wordpress.com

 
Comsi comsa

Comsi comsa

15 april 2016 19:42


Tror nog att det är fler som blir varma i hjärtat när dessa turturduvor (ni båda) kommer gående hand i hand i tidiga ottan.:D)

Varm kram ♥

http://egopyret.blogspot.com

 
Lena i Wales

Lena i Wales

16 april 2016 10:14

Jag tror henne, Skulle nog också reagera på samma sätt. Man blir glad av fina och lyckliga människor. Härligt att någon också säjer det och inte bara tänker det.
Ha en riktigt fin helg tillsammans!

http://lenaiwales.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards