Direktlänk till inlägg 19 mars 2017

Loppet två sjöar runt.

Av wiolettan - 19 mars 2017 14:00



Idag går loppet ”Två sjöar runt”, här i Sundbyberg. Det är en tävling för alla åldrar. Motionärer kan välja 5,7 km. 11,2 km eller 16.7 km. Med andra ord. Ett, två eller tre varv runt de båda sjöarna, Lötsjön och Råstasjön.


Mysingen och jag brukar ju gå den rundan på morgonen, förr om åren, men nu kan jag inte det men i morse gick vi en sjö runt i alla fall.


Ni kan få följa med mig om ni vill. Fast, det tog lång tid. Förr, ”då jag var ung och stark kunde jag göra så här”, som Martin Ljung sa, då kunde jag gå sträckan på cirka 50-55 min. Idag tog det 1 timme och 20 minuter, men hem kom vi.


   

Efter knappt en km kom den första skylten.


   

Strax före kröken ner emot Golfängarna stod dessa skyltar.


   

Strax efter golfbanan kom nästa påminnelse.


   

Före Råstasjön finns en liten korsning där var de tvungna att sätta upp en färdanvisning.


   

Här kom lastbilen som var ute och kollade att allt var OK, saltade där det behövdes, rättade till eller satte upp nya skyltar. Vi var ute vid 7-8 tiden, loppet skulle gå 11 till kl.2


   

Nedanför Ör, var det korsningar igen och då skulle dessa markeringar ut då loppet startade.


   

Här kommer de att springa, vid Lötsjön.


   

De får en fin utsikt om de nu hinner kolla.


   

Som ni kan se så är det fortfarande is på sjön. Längst fram har kommunen värmeslingor i vattnet för sjöfåglarnas skull.


   

Ser ni vad mysingen och jag håller på med på morgonrundan? Nja, bara skuggorna syns.


   

Här har vi kommit till starten vid Idrottsplatsen.


   

Då vi gick förbi där så höll funktionärer på och kollade högtalaranläggningen. Joo, det lät bra och högt.


   

Gröna Stugan springer de också förbi. För att gå in och ta sig en lunch eller fika är nog inte att tänka på.


   

Precis vid ena kanten på idrottsplatsen har kommunen anlagt en isbana. Där brukar det ofta vara folk och åka skridskor. Det blev en omröstning vad banan skulle heta. Det blev Isbiten.


   

Här syns också de sträckor de kan springa, motionärerna. En sjö runt, knappt, två sjöar runt och sedan om de vill, 2  eller 3 varv runt.



 
 
Lena

Lena

19 mars 2017 16:18

Men oj så duktigt, och så härligt se lite barmark!
Din fina kommentar på min blogg råkade jag fippla bort på något sätt :( :( :(

http://Degislivet.bloggplatsen.se

 
Ditte

Ditte

19 mars 2017 16:49

Vad roligt att få gå med dig här. DEt är nu flera år sedan jag togmig runt sjöarna och i yngre år var jag med och sprang tävlingen då jag tävlade i friidrot för Solna IF. Men mer är ett vrav runt båda sjöarna blev det aldrig.
Fint att du orkade så bra och du måste ju inte skynda dig.
Stor kram och tack för promenaden.

http://dittemitti.se

 
Znogge

Znogge

19 mars 2017 18:11

Vacker miljö att promenera i och bra jobbat av dig!

kram och god kväll!

http://znogge.wordpress.com

 
Comsi Comsa

Comsi Comsa

19 mars 2017 18:11


Ja vad håller ni på med egentligen? :)
Så duktiga ni är och visst är det skönt ute nu? Har också varit ute på en längre runda...

Varm kram ♥

http://egopyret.blogspot.com

 
Tove Olberg

Tove Olberg

19 mars 2017 18:30

Men så roligt att gå på tur med er, jag sackade efter lite där vid kramplatsen så ni fick eget utrymme - mysigt "herr o fru Mysing" :-)
Härligt att du orkar gå, hur fort har ju ingen betydelse. Roliga bilder att följa också blev det ju :-)
Ha en fin söndagskväll!
Varm kram!

http://toveolberg.blogspot.se

 
Vonne

Vonne

19 mars 2017 19:13

Vet du vad? Du tog med mig på en riktigt jobbig runda, kändes ju nästan som jag var där och svettades. Trevligt och illustrerande.
Önskar dig fin söndagskväll, kram!

http://vonnevardag.se

 
gun

gun

19 mars 2017 20:04

Härligt att få följa med er på rundan och det viktigaste är väl att man kommer ut och orkar i sin egen takt.
Vackert väder har även ni haft ser jag.
Önskar dig en fin söndagskväll.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Anki

Anki

20 mars 2017 06:59

Tack för promenaden! Fin promenadväg och så skönt att du är så frisk att du klarar att gå där igen :)
Fina bilder som andas vår!
Ha en fin dag!
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

 
Preciosa

Preciosa

20 mars 2017 07:42

Tack för guidningen runt Lötsjön i vår lilla stad :) Jag lyckades inte komma ner dit när jag var hemma. Halt och inget sällskap.
Kram P ♥

http://www.spanienblogg.se/preciosa

 
Primrose

Primrose

20 mars 2017 10:45

Två sjöar runt, det låter vackert ,-)
Härligt och säkert kul, fina bilder.
Lötsjön har vi gått runt när vi var där och tittade bara, många år sen nu.
Skönt att ni kommer ut mysingen och du, sjöar är mysiga att gå runt,,-)
Ser att här snöar det nu
Ha det jättefint KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

 
Mia

Mia

20 mars 2017 11:01

Härlig promenad vad det verkar. Den kan vara värd en stund längre. :)
Kram och önskan om en fin måndag!

http://www.minsoltrappa.se

 
Ingrid

Ingrid

20 mars 2017 16:44

Vilket trevligt arrangemang och så fina bilder du tagit.
Kram, Ingrid

http://stenstugu,.com/wp

 
Biggeros

Biggeros

20 mars 2017 17:49

Duktigt jobbat får jag säga!! Inte fel att dessutom få blicka denna fina utsikten mot sjön. Trevlig dag!!!

http://Biggeros.blogg.se

 
Maria at Inredningsvis

Maria at Inredningsvis

21 mars 2017 12:34

Vilka makalöst vackra foton över sjön :) här i GBG har vi Delsjön och det är så himla fint där på sommaren.

Idag är det restips alá Medelhavet på bloggen:)

Ha en kanon vecka!

LOVE Maria på Inredningsvis

http://inredningsvis.se

 
Kicki

Kicki

24 mars 2017 06:00

Så fin promenadrunda, hade varit kul att vara med på loppet..
Tack för dom fina bilderna. Trevlig fredag och stor kram

http://kicki-olsson-58.bloggo.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards