Direktlänk till inlägg 8 april 2017

Uppdatering!

Av wiolettan - 8 april 2017 14:34


Idag en gråmulen dag, både ute och inne. Det duggregnade i morse. Vi gick bara en kortkort promenad.


Till er som kanske undrar så kan jag svara så här.


Vi var in till Stockholms centrum igår men hade hunnit tillbaka hem innan det hemska hände. Tur, nej änglavakt, att jag sade till sköterskan då hon frågade vilken tid jag ville komma att jag tyckte mest om en förmiddagstid. Hon var glad över det eftersom de flesta vill komma senare på dagen. På så sätt kom vi hem också. Eftersom att efter det fruktansvärda dådet så gick det varken att åka tåg eller tunnelbana hit. Jag har ju min hjärtläkare mitt i centrala  Stockholm.


På tal om hjärtat och undersökningen igår,  så har jag, tyvärr, inga goda nyheter. Tvärtom.


Men, om ni vill veta. Förmaksflimmret är uppe i 52% av tiden och det blir då inte mycken tid över för återhämtning. Jag försöker att ta till vara de stunderna så gott jag kan.


Nya undersökningar väntar. Först nu på måndag, sedan blir det arbets EKG och hjärtläkaren vill därefter att jag ska genomgå en ablation. Läkaren ville omgående sända en remiss till Karolinska sjukhuset, men jag sa att jag måste tänka på saken. Jag måste erkänna att jag känner ett stort obehag inför detta, eftersom jag måste vara vaken under ingreppet.


Jag har bestämt mig för att vara mer återhållsam vad gäller bloggandet. Kommer att skriva här, mer sällan, eventuellt sluta. Men det är så många av er som jag följer, så jag får se hur jag orkar.


Sköt om er väl och var rädda om varandra.



 


 

Dramaten.


 

Staty föreställande Margareta Krook, utanför Dramaten. Statyn är varm, det kände jag, som ni ser stod jag nära.











 
 
Ingrid

Ingrid

8 april 2017 17:19

Vilken tur att ni hade hunnit hem innan helvetet bröt loss i Stockholm, men så tråkigt att du har det så jobbigt med ditt förmaksflimmer. Jag mår relativt bra nu sedan jag bytte tablett och det är inte så ofta jag känner av det. Sen vet jag ju inte om man vänjer sig, men ingen har erbjudit mig någon ytterligare undersökning, så jag ligger lågt.
Hoppas att du orkar hålla bloggen igång!
Ha en skön helg och en Glad Påsk!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Comsi Comsa

Comsi Comsa

8 april 2017 17:38


Jag tror du har änglavakt Wiolettan och änglavakten kommer nog passa på ditt hjärta också.
Vila och gör det som ger dig glädjeoch lugn allt annat kan vänta.

Varm kram ♥

http://egopyret.blogspot.com

 
Hemmamammafru.bloggplatsen.se

Hemmamammafru.bloggplatsen.se

8 april 2017 18:07

Hemmamammafru.bloggplatsen.se

Vi tänder ett ljus
för alla drabbade
och deras familjer
i Stockholm!
Ta hand om er själva och varandra!

http://hemmamammafru.bloggplatsen.se

http://hemmamammafu.bloggplatsen.se

 
Anki

Anki

8 april 2017 18:59

Tänkte på dig ... så skönt att ni hann hem...
Så tråkigt med ditt hjärta - var rädd om dig!
Vila och gör bara det du känner att du hinner och orkar - allt annat är oviktigt just nu!
Varm kram till dig...

http://ankisbildblogg.wordpress.com

 
Lena

Lena

8 april 2017 20:24

Hej! Jag vet inte om min kommentar försvann eller om du tog bort den, men jag nöjer mig väl denna gång med att skicka en stor kram till dig och önska dig och ditt hjärta allt gott!

http://Degislivet.bloggplatsen.se

 
Hemmamammafru.bloggplatsen.se

Hemmamammafru.bloggplatsen.se

8 april 2017 21:26

Vi får ALDRIG!

Låta mökret tar över!

Vi är starka tillsammans!

http://hemmamammafu.bloggplatsen.se

 
Hemmamammafru.bloggplatsen.se

Hemmamammafru.bloggplatsen.se

8 april 2017 21:31

Ja du, jag visste att ett attentat skulle komma någon gång någonstans inom det närmaste, varför skulle vårt land skonas? så fruktansvärt det som hänt. så mycket ondska och hat men jag är djupt imponerad av Insats styrkan som arbetade så fort! vipps var all beredskap på plats, evakuering, cecurity som låste affärer osv. WOWwow!

Önskar dej en fin kväll <3

http://hemmamammafu.bloggplatsen.se

 
Ditte

Ditte

8 april 2017 22:26

Vilken tur att du var inne i stan tidigt denna fredag och kom hem ietid.
DEt som hänt är förfärligt, men tyvörr inte oväntat. Och mot terros och ondska kan vi aldrig skydda oss. Men det goda kommer att segra, men det ser ut att ta tid. Nu blev det hela så påtagligt men detta är ju många människors vardag runtom i världen.
Så trist med dina värden, men fint att du redan på måndag får börja med nya undersökningar. Gör nu bara det du orkar och du finns med i tankarna hos oss alla. Barar så du vet.
Stor kram till dig.

http://dittemitti.se

 
Hemmamammafru.bloggplatsen.se

Hemmamammafru.bloggplatsen.se

8 april 2017 23:10

Till ALLA ER som ställde upp igår och hjälpte varandra! WOW NI ÄR FANTASTISKA! Utan er hade vi inte gjort detta möjligt, ETT STORT TACK till alla er som taggade era vänner som behövde hjälp och ett ETT STORT TACK till alla er som delade sidan och inlägget! Tillsammans lyckades vi hjälpa så otroligt många, vilket idag har uppmärksammats i Expressen! All ni som på något sätt har varit involverade, hjälpt till på något sätt och fått hjälp, ni är guld värda allihop! Jag och min familj hoppas att alla till slut fick en god natts sömn i trygghet! Tack!

http://hemmamammafu.bloggplatsen.se

 
Kicki

Kicki

9 april 2017 08:44

Tänkte på dej, så skönt att du slapp vara mitt i det hemska.
Tycker så synd om dej med hjärtat. Förstår din oro.
Ska tänja på dej och hoppas av hela mitt hjärta att det blir så bra.
Stor hjärterkram till dej

http://kicki-olsson-58.bloggo.nu

 
Lena

Lena

9 april 2017 18:58

Jag ville bara uppmuntra dig lite inför beslut om ablation! Du har ju pacemaker dessutom så jag skulle inte tveka att göra en his-ablation, var mest kring det jag skrev. Men svårt ge betryggande ord i detta forum och på detta avstånd. Kram i alla fall, och jag är så glad att du undkom eländet i city!

http://Degislivet.bloggplatsen.se

 
gun

gun

9 april 2017 20:39

Tror att du hade änglavakt!!! Vilken tur att du undkom eländet i city. Ofattbart att det skulle hända här i vårat land. Förstår din vånda med hjärtat
och jag hoppas att allt ska gå bra. Gör nu bara sådant du orkar och vi finns kvar här.
Många, många kramar
gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Primrose

Primrose

10 april 2017 12:22

Så skönt att ni hann hem, änglavakt tror jag med!
Sorgligt med hjärtat, är nyfiken på vad det är för undersökning de vill att du ska göra, kan du bli helt bra av den?
Vilken härlig bild på dig och Margareta ,-)
Ha din blogg kvar, det hoppas jag. Jag förstår ju om du inte orkar med att kommentera och skriva så mycket i din inte just nu.
Men vi väntar..............
Ha det nu så fint du bara kan!
Och överväg allt som kan göra dig bättre, lätt att säga för jag är rädd för mycket själv, men jag tror på under!
VARM KRAM från mig till dig!
Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

 
Biggeros

Biggeros

11 april 2017 00:42

Gudskelov att du hann hem i tid. Vilken tragedi för alla anhöriga och drabbade.
Du får ju göra det som känns bäst för dig. Även om läkaren rekommenderar ett ingrepp. Svårt beslut. Hoppas att du tar hand om dig och ta det lugnt. Många kramar till dig

http://Biggeros.blogg.se

 
Gunnel

Gunnel

12 april 2017 08:39

Ibland undrar man om det är ödet som har ett finger med i spelet. Tur att ni hann hem tidigt. Förstår att du känner dig orolig. Ta hand om dig och gör bara det du känner är bäst för dig. Kram

http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com

 
Vonne

Vonne

12 april 2017 10:37

Men kära hjärtans bloggvän, det var inte roligt läsa att du har så mycket besvär med förmaksflimmer. Lider med dig och förstår väl om du tappar orken att blogga. Det ljusa i det hela var ju den änglavakt ni hade och inte var på plats vid attentatet. Själv var jag på mässan i Älvsjö och hörde det som hänt när vi satte oss i bilen för att fortsätta till min syster i Herrängen. Hemskt är bara förnamnet och jag blir både ledsen och rent förbannad.
Önskar dig en god och glad Påsk med en stor kram och önskan att den fortsatta undersökningen/behandlingen av dina hjärtbesvär ger resultat.

http://vonnevardag.se

 
Kicki

Kicki

13 april 2017 06:29

Glad påsk vill jag önska dej
Stor kram och ha det ✌ bäst

http://kicki-olsson-58.bloggo.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards