Alla inlägg den 12 september 2017

Av wiolettan - 12 september 2017 08:29


Han började sin resa utan att riktigt veta vart han skulle fara.

När han kom dit visste han inte var han var.

När han återvände hem visste han inte var han varit.


Vet ni vem detta handlar om?  Kan ju som en liten hjälp tala om att det inte är jag.


Idag har vi tvättstugan.


Därefter ska jag gå och poströsta till kyrkovalet.


Sedan till en affär och se om jag kan hitta någon kofta, blus och långbyxor. Det blir ju det svåraste och det som jag tycker minst om. Jag är ingen så´n som gillar att gå i affärer och handla. Men, det är bäst att passa på nu idag då jag känner mig bra.



 

Igår fick mysingen fyra lotter per post. Vi hade vunnit på våra korsord. Men, det var fyra lotter och ingen vinst. Två av lotterna hette tjugan och så här såg den ena ut då vi hade skrapat den. Två hjärtan, alltid något. Jag har inte sett sådana lotter förut. Vi köper ju sällan lotter och vinner inte så ofta heller.



 

Utsidan, före skrapningen. Ett hjärta här också.



 

Även här ett hjärta, så jag klagar inte. En hel del av nöjet är ju att skrapa lotterna. Ni kanske tröttnar på "mina hjärtan", säg till i så fall. Jag har inte tröttnat ännu.


Ha en finfin dag. Kunde ni frågan?






Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards