Direktlänk till inlägg 10 juli 2018

Sundbyberg, here we come.

Av wiolettan - 10 juli 2018 19:13


Vilken värme! Jag får glädja mig å allas vägnar som njuter och tycker att det är skönt, men, för mig är det för varmt och jag håller mig inomhus för det mesta.


Har kommit tillbaka ifrån Trehörningsjö där det också varit och är varmt.


Vi har haft en jättefin semester och ledighet med frisk luft och trevliga promenader ute i Guds fria natur.


 

Hörde ju så mycket om bränder så då vi satt och fikade vid Höga Kusten bron och såg att det kom rök ifrån skogen så befarade vi det värsta. Men som tur var så verkade det inte vara så farligt.



 

Det är så vackert där vid Höga Kusten.


Vi har fått fira lite födelsedagar nu så här i försommar och sommartid. Min ena bror har fyllt 80 år  och en halvbror till min pappa fyllde 102 nu i juni då vi var där uppe.


En annan av mina bröder, han som följde med oss i bilen upp till Ångermanland, fick vi gratta på 91-års dagen.


 

Min yngsta syster hade bakat en underbar god tårta.


Jag hoppas att ni alla mina bloggvänner har och har haft det skönt och fint.




 
 
znogge

znogge

10 juli 2018 21:11

Vilka härliga dagar ni har haft tillsammans med nära och kära även om det varit lite för varmt för din smak. Fördelen är väl att man kan lägga ribban för aktiviteterna utifrån vad man orkar.

Kram och välkomna tillbaka!

http://znogge.wordpress.com

 
Hannas krypin

Hannas krypin

10 juli 2018 22:25

Det låter som härliga dagar!

http://hannafialotta.blogg.se

 
Lena i Wales

Lena i Wales

11 juli 2018 09:12

Vad roligt att ni haft det bra och vilken fin tårta!
Sköt om dej!

http://leniawales.wordpress.com

 
Preciosa

Preciosa

11 juli 2018 13:48

Hej Wiolettan!
Ja jag blev glad när du skrev på min blogg för då förstod jag att ni var tillbaka och allt är som vanligt! Ja här är det varmt men jag har ju skuggig lgh. Försöker sitta en stund i solen på innan 10 då den drar i väg :-) Rädd att ha D-vitaminbrist...
Fast iofs min granne är ute jämt och i timmar, hon har i alla fall brist...Vackert där uppe ser jag. Länge sen jag var norrut :)Min favorittårta ser jag på bild :) Undrar om jag nånsin får äta en sån hemgjord...nån måste ju göra en som kan :-)
Kram P ♥♥

http://www.spanienblogg.se/preciosa

 
Ditte

Ditte

11 juli 2018 14:21

Välkomna hem igen! Varmt är det och varmt har det varit här också och visst tar värmen på kraftrena. Väldigt roligt att läsa att ni haft en fin semester i Ångermanland . På fredag är det min tur att bege mig mot Höga kusten, en jobbresa. Men jag tycker det är så roligt och gläder mig.
Önskar dig fina dagar här hemma.
Stor kram!

http://dittemitti.se

 
Ingrid

Ingrid

11 juli 2018 17:03

Så härligt att få tillbringa semestern på hemmaplan tillsammans med när och kära.
Höga Kusten är verkligen ett fint ställe och jag är väldigt glad att jag fått uppleva den.
Tårtan ser jätteläcker ut.
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
geddfish

geddfish

11 juli 2018 20:15

Välkomna hem! Ja, vilken sommar! Så otroligt, ingen kunde väl räkna ut.
Jag har varit vid Höga kusten och det är jättefint där.
Så skönt att ni haft det gott.
Jag trivs i värmen, så jag har det gott.
Varm kram!

http://gerd-geddfish.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards