Direktlänk till inlägg 29 juli 2018

Efterlängtat.

Av wiolettan - 29 juli 2018 08:45


I morse vid sex-tiden gjorde vi oss beredda på att vandra ut, innan värmen kom.


Vi hann inte så långt, bara till hissen, så hörde vi regnet. Vi hade tagit med oss paraplyerna för åskan mullrade i bakgrunden. Men, det var inte lätt att vandra ut i det störtregn som vräkte ner, vi fick gå in igen.



 

Här kan ni se lite av regnet. Jag lovar, det forsade ner, har nog aldrig sett något liknande, tror jag. Sedan kom åskan närmare och åska och blixtar avlöste varandra.


  

Efter ett litet tag såg det ut så här. Nästan inget spår av ovädret.


Detta är vår utsikt ifrån balkongen nu för tiden. Det har hållits på och grävts och jobbats sedan oktober i fjol. Endast på helgerna får vi lugn och ro. Jag är verkligen ingen expert, men nog verkar det som om det slösas enormt på våra skattepengar. Jag menar, varje dag i nio månader och för det mesta har det varit cirka 6 män som "stått" vid maskinerna. Helgdagar har de visserligen inte varit här.



 

Häromdagen var det plus trettiofem grader hos oss, i skuggan. Idag lite bättre, tjugofyra grader.


En liten barnhistoria kan jag kanske ta. Jag bara älskar roliga saker som de små liven säger. Barn är ofta kloka, och de säger, framför allt, precis som de tycker. Den här är sann dessutom.



"Goddag, min lilla vän, är din pappa hemma? Jag kommer med en räkning till honom, som jag tänkte jag skulle få betalt för idag".


"Pappa kommer inte hem förrän i kväll och han har inga pengar. För han är skyldig mig två veckopengar och jag måste vänta ända till nästa månad, säger han, när jag fyller år. Då kanske farbror kan komma tillbaks, men efter min födelsedag".



 
 
hanneles bokparadis på Hisingen

hanneles bokparadis på Hisingen

29 juli 2018 09:40

visst var det härligt! Sonen kom hem med segelbåten precis innan åskan.

http://hannelesbibliotek.blogspot.se

 
Preciosa

Preciosa

29 juli 2018 10:38

Hej Wiolettan!
Ja det där skyfallet blev kort...så besviken man blev!!Min dotter handlade åt mig i dag och hon har det ännu värre med sol från 10 till den går ner. Många fönster åt just dom två hållen. Hon håller på att fundera på hur det ska gå då ännu en vecka med värme...Ja det är inte kul...Långt arbete på gatan hos er :)Vad ska det bli och vad gör dom :-)
Kram P ♥♥

http://www.spanienblogg.se/preciosa

 
Znogge

Znogge

29 juli 2018 10:54

En välbehövlig urladdning minst sagt! Här kom det några droppar men mer än så blev det inte.

Kram och ha en härlig söndag!

http://znogge.wordpress.com

 
Ditte

Ditte

29 juli 2018 13:04

Vilken söt historia!
Ja, lite regn blev det här också, men med tonvikt på lite. Det regnade en kvart och ingetösregn alls. Lite åska blev det också med ett par ordentliga knallar.
Men värmen är påtaglig. Just nu +29 hos mig på Söder. Och hög luftfutighet.
Man kan ju undra varför det grävs hos er. Vet ni? Och tid verkar det ju ta.
Önskar er en fin söndag och kansk eblir det en promenad i kväll i stället.
Kram och tankar till dig.

http://dittemitti.se

 
geddfish

geddfish

29 juli 2018 21:38

Dessa grävarbeten, det verkar olidligt. Jag skulle bli tokig. Jodå, vi har haft liknande här för många år sedan.
Balkongen är ju så viktig, det är ju oasen.
Söt historia.
Varm kram!

http://gerd-geddfish.blogspot.se

 
Annechristine

Annechristine

30 juli 2018 22:39

Söt historia.
Ja jösses som det har vräkt ner det regn. Har nog heller aldrig sett något liknande. Jösses.
Vägarbeten är jobbigt
Låter och har sig.
Tack för som alltid trevligt inlägg
Kul att läsa om dina vardagshändelser. Varma kramar från mig.

http://annechristines.bloggo.nu

 
Gunnel

Gunnel

1 augusti 2018 07:01

Barn är härliga. Någon åska har vi inte haft på hela sommaren och det saknar jag inte heller. Men jag saknar regnet. Nu är det tillräckligt med sol för min del. Det går knappast att vistas ute under dagen. Det får bli jättetidiga morgnar och sena kvällar. Kram

http://sigrid-gunnelsblogg-blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards