Direktlänk till inlägg 27 mars 2020

Idag är en konstig och annorlunda dag...

Av wiolettan - 27 mars 2020 08:54


...från Mysingens och mitt synsätt sett.


Den har börjat bra med en promenad ute i friska luften med sol och nästan vår. Vi gick en stadsrunda, på grund av att vi var lite sena i starten så blev den inte så lång. Inte så många människor i farten.  En del rusade iväg till sina jobb och andra var ute med sina fyrbenta vänner. Jag är så glad och tacksam att jag får vara ute med min tvåbenta vän. Många väjer lite åt sidan då vi kommer, andra, särskilt unga flickor, vandrar bara på.



 

Våren har börjat lite smått att visa sig. Visserligen hade vi plus minus noll grader i morse, men solen sken och det kändes rätt så varmt, utom i skuggan. Fel fokus ser jag, suddig bild, men jag hoppas att ni ändå ser vad det är.




 

På en del ställen lyser det så vårlikt blått.



 




 

Hela slänten vid Tulegatan håller på att fyllas med blommor


 

Till och med några tulpaner tittade fram.


Jag och Mysingen skulle egentligen ha varit många, många mil bort, denna helg. Han hade gjort upp en fantastisk bilresa med flera övernattningar på olika håll och vi skulle ha fått se många nya platser, inom Sverige. Men av detta blev inget, vi fick avboka allt, som ni förstår.


Lite ledsna och besvikna är vi, men, vi får försöka att fira vår 10-åriga bröllopsdag ändå, så gott det går, för oss själva. Huvudsaken är att vi får vara friska.


 

 
 
Znogge

Znogge

27 mars 2020 10:12

Jag förstår mer än väl er besvikelse men i detta läge fanns självklart inget annat att göra. Man varken kan, vill eller ska riskera någonting. Det kommer bättre tider så ni får helt enkelt senarelägga resan, kanske kan det passa lika bra i höst.

Stort grattis till era tio år som gifta!

Kram och ha det så bra som det bara går.

http://znogge.wordpress.com

wiolettan

27 mars 2020 10:25

Helt rätt, det är bara att acceptera läget och göra det bästa. Vi är så tacksamma att få vara friska och vill inte riskera något. Smittan är ju störst i vårt område, men vi håller oss för oss själva så mycket det går.
Hoppas att det klingar av snart och då får vi resa.
Tack så mycket.
Detsamma till dig och kram.

 
Augusta

Augusta

27 mars 2020 10:30

Grattis era 10 ár tillsammans! Firaresan fár ni spara till sommaren :D. Huvudsaken är att ni háller er friska. Vackra, fina blommor som ni har sett under er promenad i en annars sá trákig tid.
Kram och fira med extra god man i helgen :D

http://nouw.com/gulahuset

wiolettan

27 mars 2020 17:12

Tack så mycket.
Ja, resan blir inte av, inte nu i alla fall. Vi får se framtiden an och hoppas att det blir bättre tider.
Vi har nästan ingen social kontakt, öga mot öga, mer än på våra promenader och då håller vi avstånd.
Tack Augusta, vi ska fira.

 
Preciosa

Preciosa

27 mars 2020 10:43

Hej Wiolettan!
Grattis till era 10 år. Härligt att slippa vara ensam, särskilt i dessa tider! Vår har ni också! Härligt! Skönt att ni kan gå ut, det kan inte vi men jag är glad att jag inte är ensam som annars!Vi får ju inte gå ut annat än absolut nödvändigt och bara en. Och då blir jag inne förstås...handlar inte själv. Hade jag varit ensam hade jag nog åkt hem...Tur att vi har stor terrass! Men regn i dag och sol i går...Man får vara glad ändå!
Kramar! P ♥♥

http://www.spanienblogg.se/preciosa

wiolettan

27 mars 2020 17:17

Hej Preciosa och tack så mycket.
Ja, vi har just pratat om det, mycket i dag. Att vi har varandra, vilken lycka i dessa tider. Vi har sällskap då vi går ut och det är en enorm lättnad, annars har det säkert varit svårt, i alla fall med mig.
Att inte ens få gå ut två tillsammans, om man nu bor ihop, det verkar konstigt. Förstår att du då håller dig inomhus.
Är det inte svårt att komma därifrån till Sverige nu?
Terrassen är bra, det förstår jag.
Härligt med sol, du ska se den kommer tillbaka.
Man får vara glad och tacksam över att man är frisk. Kram!

 
Primrose

Primrose

27 mars 2020 12:04

Grattis till Bröllopsdagen!
Förstår er besvikelse, så ledsen för er skull, det låter som en härlig resa.
Ni får ta den resan lite senare när det är säkert att åka igen.

Otroligt vackra bilder så många blommor har inte jag sett, finns väl men inte där jag har varit. Krokus har jag sett, Och tussilago ,-)
Viktigast är att få må bra håller med dig!
Fira hemma och ta resan en annan gång!
STOR KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

wiolettan

27 mars 2020 17:21

Tack så mycket Primrose.
Ja, det blev annorlunda emot vad vi hade planerat, men vi vågar inte åka iväg nu. Visserligen är den mesta smittan här i Stockholmsområdet, men vi håller oss så mycket som möjligt inomhus.
Det börjar att våras lite här och var och eftersom solen lyser så fint på dagarna så kommer dessa vackra vårlökar upp.
Ja, att få må bra är det viktigaste nu.
Tack. Kram.

 
Ingrid

Ingrid

27 mars 2020 13:28

Grattis till era 10 år tillsammans. Att besvikelsen över den inställda resan är stor förstår jag, men nu gäller det att hålla sig hemma i så stor utsträckning som möjligt!
Så fint det blommar längs din promenadväg. Scilla är så vackert!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

wiolettan

27 mars 2020 17:23

Ingrid, tack så mycket.
Ja, det är nog inte bara vi som har fått ställa in planerade resor, men vi kände att det var det bästa i den här situationen.
Vi håller oss mestadels inomhus och då har vi gjort vad vi har kunnat.
Det är så vackert ¨på många ställen utomhus nu. Kram.

 
Hanneles bokparadis

Hanneles bokparadis

27 mars 2020 15:32

Grattis! ❤️ Härliga bilder.

http://hannelesbibliotek.blogspot.com

wiolettan

27 mars 2020 17:24

Tack snälla.
Naturen är vacker på sina ställen nu.

 
Ditte

Ditte

27 mars 2020 16:00

Stort och innerligt grattis till dig och Mysingen.Tio är är en lång tid och jag förstår att ni sett mycket fram emot och glatt er åt resan. Ja, dessa tider hade vi ju aldrig kunnat tänka oss. Men nu är det otänkta här.
Hoppas ni kan fira hemma idag och att ni kan ta resan vid ett annat tillfälle.
Fint med den promenad ni fick och det är ju en fin vår på väg och visst ska i övrigt också andra, gladare tider komma.
Var nu rädda om er.
Stor kram och många tankar.
Och en stor skål för er.

http://https://dittemitti.se

wiolettan

27 mars 2020 17:27

Tack snälla Ditte, från mig och Mysingen.
Ja, vi hade tänkt fira med en resa och det känns lite snopet, men inget att göra åt i dessa tider. Hälsan är viktigast.
Vi har försökt att fira lite smått och vi är nöjda hittills.
Promenadera är A och O nu, vi kommer ut och får luft och det känns som ett måste. Så, det gör vi så länge det går. Gladare tider hoppas vi alla på.
Tack och detsamma till er.
Tack, skål över nätet och kram till dig.

 
Anna-Lena

Anna-Lena

27 mars 2020 17:27

Så fina bilder. Är det våra hjärnor?Scilla?
Grattis till tio år! Nu får ta en liten biltur och ta med fika. Såg ett antal äldre sitta vid sjön Åsunden med matsäck, idag då vi var på förbiresa. Ha en fin kväll!

http://femfemman.blogspot.com

wiolettan

27 mars 2020 17:33

Jag tog några bilder vid vår promenad, såg att våren att börjat komma. Jag är så dålig på växter, men Scilla låter bra.
Tack snälla Anna-Lena.
Det var ingen dum idé, ta med fika ut i naturen, men nu blir det i alla fall inte idag.
Tack detsamma till dig.

 
Anki

Anki

27 mars 2020 17:55

Stort Grattis på bröllopsdagen! Tråkigt att resan inte blir av, men det är nog bäst att hålla sig hemma,
Härligt att se att våren kommit till Stockholm också!
Ha en fin fredagskväll!
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

wiolettan

28 mars 2020 09:22

Tack Anki!
Ja, vi tar det säkra före det osäkra. Att åka bil går ju bra, men alla hotell och så, bäst att hålla sig hemma.
Det kommer fler och fler vårtecken här runt omkring hos oss och det är trevligt.
Trevlig helg. Kram!

 
Skogsälvan

Skogsälvan

27 mars 2020 17:56

Åh så tråkigt med er resa. Men fint att ni ä rädda om er och alla andra genom att ställa in. Så vackra vårbilder, underbara!
Önskar dej en trevlig helg och fin bröllopsdag ändå, hemma!
Solig kram

http://skogsalvan.bloggplatsen.se

wiolettan

28 mars 2020 09:26

Vi hoppas att det blir av en annan gång. Mysingen har kvar sin planering.
Vi försöker att följa råden som ges, mer kan vi ju inte göra.
Våren kommer mer och mer och nu är det bara dom kalla nätterna som hindrar att det ska bli vår på riktigt.
Tack snälla, vi hade en fin dag, hemma, ensamma, det gick så bra, lite annorlunda, vi brukar ju alltid göra något på dom där årsdagarna annars. Kram till dig och tack.

 
geddfish

geddfish

27 mars 2020 22:24

Grattis till era 10 år som gifta! Varmt grattis! Jag kommer så väl ihåg denna dag och jag lade ut en särskild grattishälsning i min blogg till er. Det var en video med Hootenanny Singers och "Där björkarna susa..." den var bara till er och du tackade och skrev att Mysingen sken som en sol. Vad härligt.
Så synd att ni inte kan genomföra bröllopsresefirandet men så är det nu i denna världen. Varm kram och sköt om er! *hjärta*

http://gerd-geddfish.blogspot.se

 
wiolettan

wiolettan

28 mars 2020 09:33

Tack snälla Gerd.
Ja, vi har ju känt varandra genom bloggen i så många år, redan från Expressentiden. Jag kommer ihåg din fina grattis hälsning.
"Björkarna susa" underbar låt.
Mysingen skiner som en sol fortfarande. Han är som jag, mycket tacksam över de år som vi har fått tillsammans och hoppas på många flera.
Det känns lite ovanligt. Vi brukar alltid göra något speciellt den dagen, om inget annat så gå ut och äta på restaurang för att fira. Eller åka iväg som vi hade tänkt.
Vi tar en dag i taget och är det inte värre så är det ingen fara.
Var rädd om dig. Kram.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
Lena i Wales

Lena i Wales

28 mars 2020 14:08

Grattis båda två till bröllopsdagen!
Tråkigt för er, men mycket klokt beslut att inte resa runt i dessa smittodagar.
Ser verkligen ut som våren är på gång hos er. Ni får njuta av det!

http://leniawales.wordpress.com

 
wiolettan

wiolettan

28 mars 2020 21:20

Tack Lena.
Vi var tvungna att bestämma att ställa in resan, kändes inte som det var klokt att bila runt.
Ja, det har varit några soliga dagar och då passar lökar på att titta fram.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
Augusta

Augusta

29 mars 2020 14:51

Vilket härligt väder vi har i Stockholm idag, söndag! Idag kommer ännu fler vackra blommor ut och visar sig :D
Kram

http://nouw.com/gulahuset

wiolettan

30 mars 2020 09:44

Ja, nu är det sol nästan varje dag och det börjar att knoppas, till och med på vissa buskar.
Våren är snart här. Kram.

 
Bosse Lidén

Bosse Lidén

30 mars 2020 09:03

Vad mycket fint blått du har i din närhet. Blommorna hindras inte av några regler om att de bara får växa x antal tillsammans.
Stort GRATTIS till tio år. Sorgligt när han lagt ner massa planeringstid och ni glatt er åt resan. Förhoppningsvis kan ni göra en liknande tripp när det lugnat ner sig. Vi drabbas alla av detta som gått väldigt fort. Vi får inga besök i Påsk och våra två beställda flygresor i sommar och allt annat i samband med det är i farozonen. Det viktigast är att vara rädd om sig själv, de närmaste och alla medmänniskor. Det sistnämnda är det lite dåligt med i vissa sammanhang tycker jag.
Bossekram

http://gotlanduppochner.com

wiolettan

30 mars 2020 09:51

Blått är en vacker färg, hoppets färg, hoppas på våren.
Tack snälla Bosse. Tänk så fort åren går, känns nästan som igår, men inte riktigt, det har hänt mycket sedan dess.
Ja, han blev ledsen och jag tyckte också att det var tråkigt, men i detta läge så inser vi båda att det vore dumdristigt.
Mysingen har kvar sina planeringar angående resan, så förhoppningsvis kan vi ta den längre fram.
Förstår att ni också drabbas av detta, fast det verkar inte vara så många just på din fina ö. Men, var rädda om er, det är viktigt.
Vi tänker så och då har vi gjort vad vi kan och mer går det inte att göra. Skulle önska att alla tänker så och inser att det är en smittosam sjuka. Kram.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards