Direktlänk till inlägg 1 januari 2022

GOTT NYTT ÅR!

Av wiolettan - 1 januari 2022 09:24


Så härligt! Ett nytt år har börjat och vi får vara med.


 



 

Det var en hel del raketer som avfyrades ifrån Tornparken vid midnatt, hörde jag där jag låg i min säng och lyssnade på radion. Denna lyste upp himlen tidigare på kvällen. Förstår inte hur folk har råd med detta slöseri. Tusentals kronor upp i rök. Jo visst, det är vackert, men de behöver inte hålla på i flera timmar.


Vi tog en kort promenad i morse och det var någon minusgrad och blåste kallt. Vägen framför oss här, var hal, men Mysingen hade broddar på sig och efter Tulegatan var det fint.


Annat var det i går då vi tog en runda. Mysingen halkade till två gånger och höll på att ramla, men jag höll i båda gångerna. Han hade dagen innan halkat och ramlat omkull då han var på väg till affären.  Men då var inte jag med. Som tur var så slog han sig inte, skönt.



 

Vår julgran fick komma fram i år också.


 

Liksom julkyrkan.


 

En del av de julkort som vi fått. Jag älskar att få julkort i dessa tekniska tider då det är lite "annars" att inte hålla på med appar och mappar, facebook och instragram. Jag har även fått julkort ifrån några av mina bloggvänner. Tack så mycket. De gläder mig.


Så vill jag tacka er alla som  läser min blogg, för året som gått. Att ni har funnits här och orkat läsa mina tankar, det både förvånar och gläder mig.  Era kommentarer värmer mer än vad ni kan ana.


Vill önska er alla ett riktigt GOTT NYTT ÅR och Guds rika välsignelse.




 
 
Preciosa

Preciosa

1 januari 2022 10:28

Gomorron Wiolettan och Gott Nytt År eller rättare sagt fortsättning nu då :-) Tufft att gå ut när det är halt, läst om många fall och brytningar. Inte bra när man är äldre! Rullator behövs säger min dotter :-)
Jag fick 3 julkort som jag brukat få. Det är några som skickar :) Det är trevligt! Jag svarar på Messenger :-)
Kram och ha det fortsatt bra! P ♥♥

http://www.spanienblogg.se/preciosa

wiolettan

1 januari 2022 10:40

God morgon Preciosa!
Tack så mycket och jag önskar dig detsamma.
Hoppas att det blir ett gott och fint nytt år till dig.
Din dotter har så rätt, rullator är mycket bra att ha som stöd och hjälp ute nu. Det är så lätt att halka omkull.
Jag älskar att få julkort och även att skicka, en fin gammal sed, tycker jag.
Tack, detsamma.
Kram!

 
wiper

wiper

1 januari 2022 10:43

Jättefina julbilder och så många julkort du/ni fått. Tack tillbaka för att jag fått vara din bloggvän ytterligare ett år.

Gott Nytt År och en god fortsättning
Kram från malin

http://wiper.bloggplatsen.se

wiolettan

1 januari 2022 19:09

Det blev en ansenlig samling och jag tycker att det så trevligt med julkort, en sed som verkar vara föråldrad hos många.
Så roligt att ha fått följa dig ännu ett år.
Tack och detsamma önskar jag dig och din man.
Kram!

 
Ingrid

Ingrid

1 januari 2022 12:19

Det gäller att man har broddar nu, för det kan verkligen gå illa om man halkar. Nu har snön och isen försvunnit här igen, men rätt vad det är kommer det mera.
Jag gillar också julkort och sparar dem år från år!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

wiolettan

1 januari 2022 19:12

I morse hade Mysingen broddar på skorna, det kändes lugnare och inte halkade vi heller. Nu var det visserligen inte så halt i morse.
Här ska vi få snö i kväll och i natt, vi får se hur underlaget är då, under snön.
Jag hade sparat lådvis, men nu har jag slängt en hel del och har bara några års kort kvar.
Kram!

 
tant Hanneles bokparadis på Hisingen

tant Hanneles bokparadis på Hisingen

1 januari 2022 12:31

själv har jag aldrig legat i sängen över midnatt på nyår, utan tittar genom fönstret eller går ut... utom när jag var 9 år; då hade min far lyssnat på Jehovas Vittne-herre på söndagarna. De pratade om Jordens Undergång... Jag var 9 år, sov och vaknade av smällar, blev jätterädd, trodde att nu var det jordens undergång! Ingen hade sagt att det var nyår

http://hannelesbibliotek.blogspot.com

wiolettan

1 januari 2022 19:14

Jag brukar också vara uppe och vaka in det nya året, men så kan det gå, det var skönt att ligga i sängen också. Det gick ju inte att sova för allt smällande.
Det måste ha varit en fruktansvärd upplevelse för en liten 9-åring. Sånt ska inte barn behöva vara med om.

 
znogge

znogge

1 januari 2022 12:33

God fortsättning till er!
Det gäller att vara försiktig i halkan för olyckan kan snabbt vara framme. Skönt att du höll i!

Kram

http://znogge.wordpress.com

wiolettan

1 januari 2022 19:16

Tack och detsamma önskar jag dig och din man.
Jo, det gäller att se upp eller ner och gå försiktigt, mycket förrädiskt kan underlaget vara denna årstid.
Kram!

 
Geddfish

Geddfish

1 januari 2022 12:46

Försiktighet är en dygd och bäst se vart man sätter fötterna. Här är ingen halka nu, det är barmark. Jag ska ta mig en sväng ut och titta på eländesbranden.
God fortsättning och varm kram!

http://gerd-geddfish.blogspot.se

wiolettan

1 januari 2022 21:18

Det har du så rätt i. Jag älskar vintern, men inte halkan som ofta följer med denna årstid.
Nu har vi också barmark, men i natt ska det visst komma snö igen.
Otäckt detta med branden så nära dig, jobbigt för ägarna, kan jag förstå.
Tack detsamma Gerd. Kram

 
Anna-Lena

Anna-Lena

1 januari 2022 19:13

Hade en tanke på att skicka julkort till alla bloggvänner som jag hittat namn och adress till. Din var f.ö lätthittad...Men sen blev det inte av. Man kan ju skicka kort vid andra tillfällen också!
Tur att Mysingen inte skadade sig. Lätt hänt i halkan.
Det får med fyrverkerier, det håller jag helt med dej om. Man borde skicka pengarna som man bränner upp, bokstavligen, till dem som behöver dem i stället!
Önskar dej ett fint 2022! Kramar

http://femfemman.blogspot.com

wiolettan

1 januari 2022 21:23

Det är roligt att sända en liten hälsning till någon om man vet att det betyder något. Jag är av den äldre generationen och inte så hemma med den nya tekniken och sedan tycker jag att det är mera personligt med ett julkort, än med ett SMS eller något sådant. Men vi människor är olika och bra är ju det.
Det var skönt att Mysingen inte gjorde illa sig, det går fort sådant.
Det är tusentals kronor som bara försvinner i ett nafs, lite vackert för stunden, en kort stund.
Tack så mycket. Önskar dig detsamma.
Kram!

 
Skogsalvan

Skogsalvan

1 januari 2022 20:59

Gott nytt år och God fortsättning fina du
Kram

http://www.skogsalvan.bloggplatsen.se

 
wiolettan

wiolettan

1 januari 2022 21:25

Tack så mycket. Jag önskar dig detsamma, med alla dina fyrfota vänner.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
Anki

Anki

2 januari 2022 05:08

Ja, nu är vi på väg i det nya året och för egen del kan jag bara hoppas det blir ett bättre år än det förra ...
Vill önska dig och Mysingen en fin fortsättning på detta år!
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

wiolettan

3 januari 2022 09:58

Jag hoppas verkligen att du får ett fint år 2022. Klart att det ska bli bättre, det måste vi tro på.
Tänker ofta på dig Anki.
Tack och detsamma önskar vi dig.
Kram!

 
Gunnel

Gunnel

2 januari 2022 11:21

Halka är ett elände både på vägar och trottoarer. Nu har vi enbart barmark och det är jag väldigt tacksam för. Jag önskar er båda en god fortsättning på det nya året.

http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com

wiolettan

3 januari 2022 10:05

Verkligen, det är så otroligt jobbigt att gå och hela tiden vara rädd för att ramla. Svarthalka är värst, den syns knappast.
I går hade vi vitt ute, men nu har nästan allt försvunnit igen.
Tack Gunnel. Vi önskar dig detsamma.

 
Lena i Wales och Spanien

Lena i Wales och Spanien

2 januari 2022 15:02

Här i Göteborgstrakten är snön helt borta, så broddarna kan jag just nu lämna hemma.
Gott 2022!

http://lenaiwales.wordpress.com

wiolettan

3 januari 2022 10:09

Vi har barmark nu också, bara lite snö där plogbilarna har jobbat.
Skönt att slippa broddarna. Jag har lite svårt att gå i dessa. Men Mysingen ta på sig sina och håller i mig, blir det väldigt halt, så kanske jag måste stanna inomhus.
Tack och detsamma önskar jag dig Lena.

 
Primrose

Primrose

4 januari 2022 20:16

Så mysigt ni har hemma, fina bilder, har kikat tillbaka ,-)
Ja jag förstår att inte allt var kul och många gånger jobbigt, för alla. Men en fin berättelse från ditt liv. En familj som brydde sig om varann, fick kämpa. Men även fina glädjeämnen. Tack!
Jag undrar också varför man drömmer om vissa personer i ens liv och inte andra, finns många jag skulle vilja återse i mina drömmar!
STOR KRAM till dig. Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

wiolettan

5 januari 2022 09:50

Tack Primrose. Så var det, en helt annorlunda tid emot den som är nu, lite svårt att föreställa sig om man inte var med.
Som barn fick vi tidigt lära oss att dra vårt strå till stacken i den mån vi kunde. Det var nyttigt och skulle behövas lite varstans.
Vissa personer finns mer i våra drömmar än andra, verkar det som och jag vet inte varför. Kanske att de har gjort större intryck eller varit med mera i vår vardag, på något sätt.
Kram!

 
Ditte

Ditte

4 januari 2022 22:36

Jag önskar dig och mysingen en riktigt god fortsättning på det nya året. Och visst hoppas vi på att det ska bli ett bra år.
Ulla nu med halkan och det är så lätt hänt både att ramla och att slå sig. Mysingen hade tur som inte gjorde sig illa.
Vilken vacker gran ni har och klart att när den nu finns kan den ju komma från från sina vrår.
Minns den kyrka jag hade som liten. Kan inte minnas om den gick sönder eller var den den tog vägen.
Visst är det roligt med julkort! Jag samlade mina så att de blev en grupp tillsammans, lite som du gjort. Och jag skrev också ett 10-tal.
Jag tycker det är så trevligt att titta in hos dig här på bloggen och gör det så gärna.
Varm kram.

http://https://dittemitti.se

wiolettan

5 januari 2022 09:56

Tack så mycket Ditte och vi önskar dig och din man detsamma. Vi får hoppas att det blir ett fint år 2022 och att vi får vara friska, för det är det som är huvudsaken. Hälsan är så viktig, det märker man mer då den vill svikta.
Usch för halkan. Sjukhusen har visst haft fullt upp, även med brutna ben och armar, så lätt hänt att man ramlar "fel" och gör sig riktigt illa. Mysingen hade tur och jag är så tacksam för det.
Både kyrkan och krubban är till åren kommen och även en hel del av julgransbelysningen. Jag kommer inte ihåg när jag köpte något nytt i julväg. Jo, vi köpte, i början av vår bekantskap några små flaggor att sätta i granen.
Jag hade förr lådvis med julkort, som jag nu har varit tvungen att slänga, det går inte att spara så många som helst. Vissa år så har jag fått mellan 20-30 julkort och de tar plats, men jag älskar att få julkort, därför sparar jag dom i flera år.
Tack Ditte, det är så trevligt att ha lärt känna dig här på bloggen. Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards