Direktlänk till inlägg 28 januari 2013

Den som råd lyder är vis.

Av wiolettan - 28 januari 2013 09:45


Det står i Bibeln, närmare bestämt Ordspråksboken 12:15.


"Den oförnuftige tycker sin egen väg vara den rätta,

men den som är vis lyssnar till råd".


Så stort TACK,  alla ni som gav mig goda råd i förra inlägget. Jag har gjort som majoriten gav mig råd till. Tackat ja, så i maj åker vi till England, med flyg till London och vidare med buss.


Många av er undrade varför jag tvekade. Det kan jag ge ett direkt och rakt svar på.


Det beror på att jag får hjärtflimmer två, ibland tre gånger i månaden och det håller i sig mellan 5-15 timmar. Efteråt och under tiden känner jag mig helt slut, orkar och kan inget göra. Det kommer på olika tider och jag ser inget speciellt samband, så att jag kan veta när det dyker upp. Det jag möjligen har märkt är att stress och nervositet kan utlösa flimret. Att då befinna mig på resande fot, gör mig onekligen rätt orolig. Vi blir borta sex dagar och min förhoppning och bön är att det ska gå bra och att hjärtat håller sig lugnt den tiden.


Oj, flimmer igen, det är den fjärde gången i denna månad. Jag tittar in till er vid ett annat tillfälle.


 




 
 
Marit

Marit

28 januari 2013 10:16

Jag gissade nästan att det var flimret som var orsaken och jag förstår dig.
Men det är bara att hoppas att det inte kommer på resan. Du får tänka att det är bara trevlig och roligt att komma iväg osv (om det kan hjälpa). Sen så är det bara i 6 dgr, så hoppas....

Önskar dig/er en skön och fin dag!
Kram ♥♥♥

http://mammayth48.wordpress.com

 
GeddFish

GeddFish

28 januari 2013 13:08

Oj, har du flimmer nu igen, vad synd om dig!
Men, då förstår jag varför du tvekade med resan. Men jag är övertygad om att resan blir lugn och bra.
Jag önskar dig en lugn och fin dag. Finns det ingen medicin mot flimret?
Kram♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Tony Malmqvist

Tony Malmqvist

28 januari 2013 14:21

Tror att vi alla lite till mans mår bra av ett miljöombyte mellan varven. Önskar dig i övrigt en trevlig och välsignad dag!

http://friattleva.blogspot.se

 
Simona

Simona

28 januari 2013 21:59

Så roligt att du sa ja till resan... Du ska få se att det kommer att gå jättebra den dagen då ni åker :)) Kram

http://pågottochont:blogspot.com

 
Kaisa

Kaisa

29 januari 2013 08:26


Tittar in med en kram och tror att ni får en fantastisk resa... Kram

http://andestyrka.blogspot.com

 
Ninnibeth

Ninnibeth

29 januari 2013 09:36

Förstår din oro, men om du ändå har flimmer så kan du ju passa på att ha lite extra roligt mellan varven? ;)
Håller tummarna att hjärtat sköter sig & att ni får en underbar resa! <3

http://ninnibeth.wordpress.com

 
Ingen bild

RackarTuss

29 januari 2013 15:51

Önskar dig o Mysingen en fantastisk resa!

 
Blessingsrehab

Blessingsrehab

29 januari 2013 17:15

Jag förstår dig precis rätt. Jag utlöser min fibromyalgi och migrän och måste anpassa mig till mig själv. Bara gå el åka till ställen där jag kan gå undan. Och veta att jag vila efteråt vid "förmöcke" så att säga. Men ibland blir det för tråkigt och därför utmana sig själv om det är någon trygg man reser med...I julas-januare var det livat. Först nu har jag återhämtat mig.
Tryggt oxå att veta att Gud är med på resan el hur :)...Bless på dig.

http://Blessingsrehab.bloggplatsen.se

 
paloma

paloma

30 januari 2013 10:10

Det gör du rätt i... men förstår din oro.. minns då du var på resa någon gång och fick jätte jobbigt med hjärtat tror det var då du fick pace makern...
men vi är många som ber för dig så tycker du skall försöka ge dig ut på trippen med mysingen njut! Du har bönerna i ryggen.. kram

http://www.paloma.bloggplatsen.se

 
Znogge

Znogge

30 januari 2013 21:47

Men då håller jag en tumme för att du ska slippa flimmer under resan och att ni får en lugn och fin vistelse i England. Kan vara skönt i alla fall att ni inte reser "till urskogen".

Kram

http://znogge.wordpress.com

 
S/Y EUPHORIA

S/Y EUPHORIA

1 februari 2013 09:11

Tittar in och önskar dej en fin helg!
Kram-kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

1 februari 2013 20:00

Glömt att lägga in dej på min sida, nu får jag skärpa mej! så mycket enklare att hitta hit då! :))

England & London! jag kan bara önska er lycka till på den resan, & tänk om ni hade tid att hälsa på Kickan, så kul ni skulle ha där på någon mysig Pub♥

Kram & fin fredags kväll♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards