Alla inlägg den 16 januari 2013

Av wiolettan - 16 januari 2013 10:15


Det var så vackert att titta ut igår på all den vita snön, det snöade hela dagen. Inte lika skönt att gå ut på grund av blåsten, men det gick också.


Men, halkan. Så förrädiskt med denna otäcka halka, så många olyckor både små och stora som hände under gårdagen på våra vägar. Många människor som blev drabbade på ena eller andra sättet. Det blir ett så förrädiskt underlag på broar och viadukter och även på andra ställen.


I går hade vi  SPF månadsmöte i Folkets Hus. Vi tog oss dit för det tar bara cirka en kvart att gå så det gick bra fast plogbilarna hade inte hunnit med, men det kan jag förstå, så det blev att plumsa. Det var drygt 60 personer som trots vädret, kom.


Kommer ni ihåg att vi vid förra månadsmötet hade köpt 8 lotter och vann på fyra. Igår köpte vi 4 lotter och vann på 2 st. Visst är det märkligt? Förra gången var det saker vi vann, denna gången var det trisslotter.


Det var även uppträdande.


 

Dessa båda underhöll oss med sång och spex. Makarna Sangemark från Västerås revyn.

De sjöng och berättade om Karl Gerhard på ett mycket humoristiskt och annorlunda sätt.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards