Alla inlägg den 23 januari 2013

Av wiolettan - 23 januari 2013 07:15


Kallt, så det gäller att klä på sig ordentligt vid utgång. Vi försöker ändå att få en nya frisk luft varje morgon, men ibland bär det emot.


I går gick vi endast drygt en halvtimme för vi hade tvättstugan plus att mysingen skulle vara vakt i SPF lokalen. Sedan tog han en promenad till för att de på vårdcentralens laboratorium skulle ta några rör blod.


Mysingen har i flera dagar sagt att han är så trött.


"Varför är jag så trött"? har jag ofta hört den senaste tiden. Men i dag kom han på det. Lösningen på problemet och han blev så glad då han tänkte på det så han ropade glatt till mig:


"Nu vet jag varför jag är så trött, det är vårtröttheten". /Han gillar inte årstiden vinter./


"Vår, det är inte vår på på länge än, så det kan det inte vara", sa jag och förstörde den glädjen direkt.


Känner mig lite spittrad så jag vet inte vad det här blev för inlägg, egentligen.


 


Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards