Direktlänk till inlägg 7 augusti 2013

Kärleksnamn.

Av wiolettan - 7 augusti 2013 10:47


Varmt! Redan i morse var det plus nitton grader. Får hålla mig inomhus om solen inte håller sig bakom molnen. Mysingen och jag har ju tagit en morgonpromenad och varit och inhandlat filmjölk så vi klarar oss ett tag. Han bär kassarna och jag går bredvid.


Han är för det mesta snäll min man och har så många olika namn han kallar mig för. Det tycker jag är roligt för att inte säga rätt så gulligt.


Det kan vara älskling, skruttis, skruttan, sötis, gosing, gosan, för att nämna några. I morse sa han:
"Hur mår min lyckoträff i dag"?

Då han stod i duschen hade han kommit på att det var en ren lycka att han och jag träffades. Vi har nu varit gifta i 3 år, 4 månader och 10 dagar.


Igår en lugn dag. Var och tog Waranvärdet och sedan in till storsta´n en sväng. Jag fick tag i en blus som hade kostat 299:- såldes på rea för 199:- och på det fick jag 50% rabatt. 99:- blev priset.


 

Hoppas att jag kan ha mycke glädje och nytta av den blusen.



 
 
Kaisa

Kaisa

7 augusti 2013 11:42

Vilken jättefin blus, den kommer du säkert att få mycket glädje av. Det är så roligt när man hittar något man trivs med, jag köpte en kjol på rea som jag bara älskar.

Kram på dig fina Wiolettan ♥

http://andestyrka.blogspot.com

 
Znogge

Znogge

7 augusti 2013 12:27

Kärt barn har många namn brukar man väl säga ;-) Grattis till fynden! Trevligt när man kan handla på REA :-)

Kram

http://znogge.wordpress.com

 
Bling

Bling

7 augusti 2013 13:15

Det är gulligt med alla namn =) blusen var fin, kan man då handla när det är rea, så är det toppen.
Kram ♥

http://savebling.blogspot.se

 
Piedra

Piedra

7 augusti 2013 13:51

Fin blus!

Så gulligt med alla namn han kallar dig - kärt barn har många namn!

Kramar! ♥

http://piedra.bloggplatsen.se

 
GeddFish

GeddFish

7 augusti 2013 15:50

Jättesnygg blus, ju! Fin färg!
Härligt med smeknamn, det var jag bortskämd med också, det var Smulan, Smulis, Geddfish, nu kommer jag inte ihåg fler, jag har de små korten också sparade någonstans.
Vad tiden går, har ni varit gifta så länge! Oj, jag kommer ihåg, jag satte ut en video åt er med "Där björkarna susa..."
Stor kram! ♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Eva

Eva

7 augusti 2013 16:36

Hej ...svar: nej det skall vara en liten mjölkskummar visp finns billigt o jag har så mycket nytta av min :) värt pengarna :) åh en fin blus du köpt :) ja smeknamn är gulligt tycker jag :) ha en skön kväll kram

http://evasblogg.blogg.se

 
Ingrid

Ingrid

7 augusti 2013 17:33

Vilken snygg blus du hittat. Grattis till den!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Anita

Anita

7 augusti 2013 18:31

Tack för din kommentar på min sida. Jag har så lite fantasi att skriva en blogg därför blir det en hel del äldre foto för det har jag gott om. Jag tycker också att nu kan det få bli lite svalare. Har förstås varit bättre idag än innan när det var+ 30 grader. Vilken ursnygg blus. Den kommer du nog att få mycket glädje av. Ha det bra.kram/Anita

http://www.123minsida.se/AnitaPaxi

 
Annika

Annika

7 augusti 2013 19:55

Så fin din man är. Även blusen var jätte fin. Hoppas att ni får många år tillsammans. Ha en fin kväll. Kram.

http://www.badtant.bloggo.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards