Direktlänk till inlägg 20 augusti 2013

Sköna, granna sommar + fråga.

Av wiolettan - 20 augusti 2013 09:15

Plus tolv grader och sol, perfekt vandrarväder hade vi i morse. Vi gick vår vanliga runda. Det märks att semestrarna börjar att ta slut, folk kommer tillbaka,  vi ser fler "bekanta", mera joggare ute i tidiga timmen och flera cyklister är det också.


Igår fick jag ta en runda till vårdcentralen igen,  för PK prov och efter det ringde de och sa att det var för högt, 3.3 inte bra. De ändrade doseringen och jag ska dit igen på torsdag. Ingen rast ingen ro, bara sno, bara sno.


Är det någon som vet vad detta är för något? Jag tror att jag vet.

   

Bilden togs av min man vid en utflykt vi hade nyligen. Det är skönt att komma ifrån sta´n och se något annat. Den fina blomstertjejen var ett originellt inslag, där hon står lutad emot hjulet.


Nu ska vi strax åka och besiktiga bilen. Hoppas att den går igenom, den är ju inte ung längre precis, från 2000, alltså 13 år. Oj, vi ska vara där 10 minuter i 10. Ingen rast ingen ro, bara sno, bara sno.




 
 
Ingrid

Ingrid

20 augusti 2013 09:54

Då ska jag tänka på dig på torsdag, för jag ska också och ta PK-prov då. Mitt är för lågt!
Redskapet på din bild är en hästräfsa. Jag har aldrig varit med om att använda en sådan, men vet hur den fungerar. Man använder den för att räfsa ihop det torkade höet i strängar.

Ha en skön tisdag!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Anita

Anita

20 augusti 2013 09:55

Det är en jättefin bild. Möjligen kan det betyda att där ska bli en skördefest. Det är i alla fall en söt flicka.Hoppas det går bra med bilen på besiktningen. Ha det bra. Kram/Anita

http://www.123minsida.se/AnitaPaxi

 
Ingrid

Ingrid

20 augusti 2013 09:56

Jag glömde ju att önska lycka till med bilbesiktningen. Hoppas att den gick igenom!
Min bil, en Golf, är lika gammal som din. Vi köpte den ny i maj 2000, så den är också 13 år.
Kram!

http://stenstugu.com/wp

 
GeddFish

GeddFish

20 augusti 2013 10:07

Lycka till med besiktningen!
Min Volvo har samma årtal som er bil. Den är välaktad av Pusselbit, som tyckte jag skulle behålla den och inte byta bort den. Den köpte vi 2005.
Lycka till på torsdag också med provet!
Kram, Gerd♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Ingen bild

Simona

20 augusti 2013 10:46

Det är väl en fågelskrämma kanske ? Lycka till med provet på torsdag :) Kram!

 
Piedra

Piedra

20 augusti 2013 16:36

Jag är stadsbo så jag är dålig på den där typen av saker. Men nog ser det ut som något som räfsar ihop skörden på något sätt.

Min bil är från 1995, och den gick igenom besiktningen, så då gör säkert er bil också det.

Kramar! ♥

http://piedra.bloggplatsen.se

 
Znogge

Znogge

20 augusti 2013 17:30

Håller en tumme för att er trotjänare fick godkänt i besiktningen. Skönt att slippa åtgärda något. Dyrt kan det också bli.

Kram

http://znogge.wordpress.com

 
Anneli

Anneli

20 augusti 2013 23:34

Vilken tjusig bild. Hej vännen, hoppas allt är bra med er. Jag är så dålig på att hälsa på mina bloggvänner, ja jag har varit dålig på att blogga oxo..
Ville bara önska dig en god natt med mysiga drömmar. Pussar o kramar ♥♥♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

 
Kaisa

Kaisa

21 augusti 2013 08:55

"Fågelskrämma?" :) Hoppas du får en fin onsdag med allt!

♥♥♥ Kram finaste Wiolettan ♥♥♥

http://andestyrka.blogspot.com

 
Lena

Lena

21 augusti 2013 10:36

Det är en hö-räffsa! man tar ihop höet med den! :))

Ja du, är det inte det ena så är det de andra ;) samma här, livets gång på nått vis...

Önskar er en fin fin onsdag♥ & kram kram♥

http://frallorna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards