Direktlänk till inlägg 27 augusti 2013

Pretty woman.

Av wiolettan - 27 augusti 2013 09:58



Igår, vad blev det för någonting gjort då? Nja, inte mycket.


Först en timmes promenad före frukost. Jag fick se ett rådjur, det stannade lite och tittade på mig och sedan in i skogsdungen. De är så vackra och smidiga.


Vid nio tiden gick vi ut igen och handlade två kassar mat, nästan. Det var förstås mycket med frukt i dom kassarna. Jag älskar frukt och grön.


Sedan gick vi och delade ut medlemsbladet för en del av våra medlemmar i SPF. Vi är flera  så kallade brevduvor. Det tog en bra stund och det var varmt att vandra i solen.


Pratade i telefon med några kompisar, de är ju trevligt.


Tittade på film. Pretty woman med Richard Gere och Julia Roberts i huvudrollerna. Tycker ni om kärleksfilmer så tycker ni nog om denna.


Under mitt "förra liv", innan jag träffade min mysing, så hade jag inte sett så många filmer. Vet inte hur det har varit, men i barn- och ungdomsåren fanns inte TV som nu och bio besökte jag för första gången då jag var över 35 år. Hade inte något speciellt intresse för det heller och tiden räckte inte till allt, jag läste hellre en bok. Den filmen som jag såg då var om Volkswagen bubblan Herbie. Jag arbetade  på Volkswagen i Stockholm och fick på det sättet gratisbiljetter. Herbie var en vit bubbla med nr 53 på sidorna och skulle ställa upp i en biltävling. Den hade känslor som oss människor, kommer jag ihåg.


     

Detta är en annan bubbla, fin liten bil. 


Idag ska det bli sommarvärme tyckte jag mig höra igår. Bäst att passa på och njuta.





 
 
Piedra

Piedra

27 augusti 2013 10:26

Jag gillar både film och böcker. Nu när jag är utmattad och utsliten funkar det nästan bättre med film, då jag har svårare för att koncentrera mig på böcker. Men förr var det bara böcker som gällde. "Pretty Woman" är bra; har sett den många gånger. Kramar! ♥

http://piedra.bloggplatsen.se

 
znogge

znogge

27 augusti 2013 11:05

vi går på bio på tok för sällan för visst är det något speciellt med att se film på bio. Men det brukar bli några gånger per år under vinterhalvåret så när hösten är här får det bli dags.

Pretty Woman är alltid lika sevärd tycker jag!

Kram och ha en fin dag!

http://znogge.wordpress.com

 
GeddFish

GeddFish

27 augusti 2013 12:40

Jag är precis som du uppväxt utan egentlig bio.
Jag har lite svårt sitta still och se en film på TV. Men på bio går det bra. Pretty women är helt underbar!
Just nu läser jag inte böcker, tar bara något kåseri ibland, är ute och rör på mig bland packningsbestyren. Kramar! ♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Ingrid

Ingrid

27 augusti 2013 18:33

Jag har gått väldigt mycket bio. Speciellt när jag var barn och ungdom. Det var det stora helgnöjet.

Nu brukar jag vara med i Klinte Filmstudio där vi ser 8 väl utvalda filmer per termin och däremellan kan det bli ännu några biobesök. Nu ska vår biograf digitaliseras, så nu blir det fin kvalité på visningarna. Det har varit så och så med det.

Pretty Woman är en av de där filmerna som jag gärna ser om.

Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
TantGlad

TantGlad

27 augusti 2013 19:21

Du har gjort en hel del ändå, hihihi.
Pretty women älskar jag. Jag har sett den jättemånga gånger då jag älskar såna filmer.
Herbie är en söt film jag åkso sett. Jag fick ha näsduken framme då, för tårarna bara rann för kinden och det för en film på låtsas hihihi.
Ha så gott nu, och tack för ditt fina inlägg som gjorde minnen.
Varm kram!

http://TantGlad.bloggo.nu

 
gun

gun

27 augusti 2013 20:29

Lilla Herbie har jag också sett:)...även Pretty women.
Tycker det är mysigt att gå på bio. Inte för att det blir så ofta.
Vädret är toppen så det är bara att passa på att vara ute för snart stundar sämre väder. Tyvärr!
Önskar dig en trevlig kväll.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Simona

Simona

27 augusti 2013 23:17

Herbie filmerna har jag sett. De har gått även på tv... Bra filmer! Kram!

http://h

 
Ingen bild

Måna

28 augusti 2013 08:43

Härlig film. Jag är inte heller någon filmfantast så jag gör som du håller migtill böcker istället. Nu läser jag Rapsbaggarna en rolig bok av Karin Brunk Holmqvist. KraMen

 
Annika

Annika

28 augusti 2013 10:01

Pretty women gillar jag verkligen. Har nog sett den tre gånger. Ja nu får vi passa på att njuta av sommaren som dröjer sig kvar, för snart kan det bara ta slut. Kram

http://www.badtant.bloggo.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards