Direktlänk till inlägg 13 april 2016

Uppträdandets våndor.

Av wiolettan - 13 april 2016 08:37



Äntligen var det över. Undrar ni vad?


Gårdagens aktivitet.


På morgonen tog vi en timmes promenad, som vanligt före frukost. Sedan vandrade jag iväg till frissan för att klippa mig och bli fin i håret. Hon tyckte att jag blev fin, mysingen sa att det blev bättre och jag, joo, jag är nöjd över att det blev mindre hår och kortare.


Sedan lunch. Därefter började ett gnällande och spring på mig. Måste nämligen prova ut vilka kläder jag skulle ha på vårt vårliga uppträdande i Folkets Hus.  Jag kommer inte ihåg att jag var så´n förr. Kanske att jag var det och har glömt bort. Men, mitt självförtroende är så dåligt och då känner jag mig bättre till mods om jag känner mig snyggt och rätt klädd. Kanske skulle göra som i en del kyrkors körer, lika kläder för alla.


Framträdandet blev bra, vi fick mycket och långa applåder och det är ju alltid roligt att sjunga. Får glömma bort att det sitter en massa människor framför scenen och lyssnar. Den här gången var temat vårsånger som senare gick över i sommarsånger. Klämmiga låtar ifrån en svunnen tid.


Mysingen hade, som förra året, gjort i ordning lite tal som han framförde mellan låtarna och det blev mycket lyckat.


 

Min färg och nästan mitt namn. Fick detta av mysingen i lördags då han kom hem efter en utflykt med Odd Fellows. De besökte bland annat Linköping och de hade haft det mycket trevligt. Så ni ser, vi är inte ihopklistrade varje dag och stund, bara mentalt.


I morse var det plus minus noll på termometern då vi vandrade ut. Nu är det sju plusgrader och solen lyser.


 

Dom här svanarna håller på att tillreda sig ett bo. Båda hjälps åt.









 
 
Comsi comsa

Comsi comsa

13 april 2016 09:39


Grattis till lyckat framträdande.

Kanske skulle det vara bra med samma kläder till alla så man bara behövde fokusera på sången.

Varm kram ♥

http://egopyret.blogspot.com

 
Lena

Lena

13 april 2016 09:46

Ibland kan det vara mil emellan, men som du säger, i hjärtat är vi ändå nära varandra *hjärta*

Metmasken, eller daggmasken, ja du, sådana räddar jag dagligen om dom kryper på vägarna, hjälper dom åt sidan så ingen bil, cykel eller sko dödar dom... & så fruktansvärt att använda dom som fiskbete på en krok, jag kommer aldrig förstå hur man kan trä en krok genom deras kropp, tänk vilken smärta... dom krullar ihop sej, det enda vis dom kan visa smärtan på... önskar alla människor som gör så får smaka på detsamma en dag, nu rinner mina tårar, för en masks skull... även en bananfluga har ett hjärta *hjärta*

Visst är dom vackra svanarna, som lever i par hela livet, hjälps åt, älskar varandra & sina barn *hjärta*

Varm kram & en fin dag önskar jag dej! *hjärta*

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
znogge

znogge

13 april 2016 10:08

Grattis till ert lyckade sångframträdande och Mysingens uppskattade tal. Så roligt att det blev så lyckat. Visst är det viktigt att hitta rätt kläder för känner man sig inte komfortabel så känner man sig inte fin heller.

Kram och ha en härlig onsdag!

http://znogge.wordpress.com

 
Geddfish

Geddfish

13 april 2016 10:17

Grattis till er! Så kul!
Jag har alltid svårt att hitta rätt kläder, trots att jag äger en del fina. Blir alltid så där vilsen, kanske ändrar mig i sista stund. För det är så viktigt att känna sig bekväm.
När vi är ute och sjunger, så har vi antingen kåpor och det är då samma för alla, praktiskt. Eller så har vi en klädkod och det är ju lätt.
Annorlunda när jag ska på Vasaordens fest, men nu vet jag vad jag ska ha på lördag *ler* röd klänning.

Varm kram och en fin onsdag ♥

http://gerd-geddfish.blogspot.se

 
Ditte

Ditte

13 april 2016 11:11

Vad roligt att ert såmgframträdande blev så uppskattat. Jag kunde väl tänka mig att det skulle blir det.
Vilken trevlig repertoar med både vår och sommarsånger och vad jag förstår så var en del "evergreens" också med. Jag hade gärna kommit och lyssnat. Men hoppas det kan få bli en annan gång.
Visst är det viktigt både att känna sig snygg och bekväm om man ska uppträda så klädvalet är ju viktigt.
Skönt att du kände att du valde rätt.
Önskar dig en fin dag och den svala morgonen har här nu övergått i + 12 så det finns hopp.
Stor kram!

http://akker.blogg.se

 
Piedra

Piedra

13 april 2016 13:21

Jag tycker också det är så himla svårt med kläder numera, och inte bara om jag ska göra ett framträdande av något slag, utan överhuvudtaget. Varje dag.
Varm vårkram <3

http://enplatsilivet.blogspot.se

 
Maria

Maria

13 april 2016 15:54

Klokt att börja känna på sommarsångerna redan nu. Tiden man får sjunga dom är ju inte så lång. Med julsångerna är det nästan ännu värre. Tjoff så är de fina julsångernas tid förbi. Lite sorgligt tycker jag varje år. Men allt har sin tid. Även jag får bättre självförtroende med kläder jag trivs och känner mig någorlunda snygg i. Alltså klär man sig så gott man kan. Allt gott till dig!

http://dammsamlare.blogg.se

 
biggeros

biggeros

13 april 2016 18:11

Så roligt att se att svanparet hjälps åt÷))
Vilken lycka att uppträdandet gick bra. Så spännande att se om gissar rätt så går din hårfärg åt det lila. Kram på dig

http://biggeros.blogg.se

 
Hanna

Hanna

14 april 2016 13:09

Åh, vad härligt att framträdandet gick bra :)

http://denarligamamman.wordpress.com

 
Ingrid

Ingrid

14 april 2016 16:13

Så roligt att framträdandet gick bra! Och du var säkert hur fin som helst. Jag tycker att det är jättesvårt att hitta något snyggt att ha på sig, så jag sliter verkligen på "de gamla pasorna".
Ha det gott!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
gun

gun

14 april 2016 20:16

Grattis till ett lyckat framträdande...
Även jag har varit hos frissan för att klippa bort lockarna:).
Håret växer som ogräs!!
Linköping är en fin stad och nästgårds för mig.
Du får ha en fin helg.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards