Direktlänk till inlägg 16 april 2016

Tävlingsdax - så skojigt.

Av wiolettan - 16 april 2016 11:30


När Bosse Lidén på sin blogg oss vill mana,

gå ut, ta med kamera, titta och spana.


Vi leklystna lyssnar direkt till hans stämma.

Då går det ej för sig att alls stanna hemma.


Nej ut, fota gravstenar, bilnummer, minnen,

snöänglar, lekande barn. Med öppnade sinnen.


Allt har Bosse försökt till oss ”sälja”.

Denna gång vi en favoritfärg skulle välja.


Jag med mitt namn borde ta violett

vilket visade sig inte vara så lätt.


Bestämde mig istället för en vacker färg, gul

som inte alls är, som många tycker, ful.


Denna gång blev en dikt och inte en låt,

som Myrberg med gul undervattningsbåt.




Bara att sätta igång då. 


Ett klipp med en sång på i färgen gul, går bra men jag skrev ovanstående dikt, vi fick välja. Dikt och dikt, ett tappert försökt i alla fall.



   

Fasad på en byggnad, blev denna fina villa inklämd mitt i sta´n.


   

Dörren, jo den är gul.


   

En Postlåda, nej två.


   

En gul bil. Det var bland det enklaste. Denna hade dessutom en gul parkeringsbot på vindrutan. Undrar varför? Det är ju lördag idag och då trodde jag att det var gratis att parkera, kanske den gällde för igår.


   

En cykel. Det blev en postcykel.


   

Fritt val, något oväntat. Ock, detta var oväntat, vet inte ens vad det föreställer, eller vad den kan användas till. Fanns i ett skyltfönster.


   

En leksak. Hittade detta ”bollplank” i en lekpark.


      

Ett klädesplagg. Denna joggare sprang på andra sidan gatan i morse, men jag hann se att han hade en gul jacka.


   

En blomlåda under ett fönster. Det lyste så vackert gult, även gula blommor.


   

Så var det då selfie, då jag skulle äta glass. Selfie har jag aldrig tagit nå´n någon gång, men nå´n gång ska väl vara den första.


Äta en glass. Vi gick in på Hemköp och minsann hittade jag inte en glass som var gul, 27:- kostade den.  Tror att det är den dyraste pinnglassen som jag har köpt, men det var inte lätt att hitta en gul glass, till och med papperet var gult.  Kanske inte att den behövde vara gul, men det blev roligare så. Köper sällan glass överhuvudtaget, är inte mitt favoritgodis precis. Om den var god? Ja, jag kan rekommendera den på det varmaste. Tog först bara en liten bit innan bilden, det kanske var bra det, för den smaken, nästan så att den sitter i än. Den var med valnötter och gul choklad. Ni ser, jag har till och med det gula omslaget i handen.


Ett par grader varmt och stå och äta glass, fota sig själv. Vilket senario, men det bjuder jag på för den goda smakens skull. Jag menar för den goda sakens skull. Ni ser hur koncentrerad jag ser ut och bister, lite skakigt och med håret blåsande åt alla håll.








 
 
Primrose

Primrose

16 april 2016 12:47

Så härligt gult, t.o.m glassen ,-)) kul
Visst är det kul att få leka ,-))
Fina bilder, bra jobbat.
Ha det jättefint
KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

 
Comsi comsa

Comsi comsa

16 april 2016 13:07


Så fint utfört uppdrag, jag valde också gul som färg, trodde jag skulle bli ensam men icke sa nicke....

Varm kram ♥

http://egopyret.blogspot.com

 
Znogge

Znogge

16 april 2016 13:13

Grattis till ett väl utfört uppdrag! Hoppas glassen smakade bra :D

Kram <3

http://znogge.wordpress.com

 
Geddfish

Geddfish

16 april 2016 14:08

Bra jobbat! Grattis!
Kram ♥

http://gerd-geddfish.blogspot.se

 
biggeros

biggeros

16 april 2016 15:39

Du blev så jätte bra på din selfie bild. Lite koncentrerad kanske..
Vilken konst att kunna dikta och så bra. I vår är gult en favoritfärg. Kanske inte min färg. Du hat lyckats fånga många gula motiv på en och samma dag÷)) Många kramar

http://biggeros.blogg.se

 
Eva

Eva

16 april 2016 15:41

Grattis till ett fint inlägg och bra genomförd lek 😊 Gult är verkligen inte fult det ser vi här. Har lite tid denna veckan men ska ut i morgon och hoppas på lite tur med motivsökning i någon färg. Får se vad det blir. Ha det så gott. Lekkram 🙂

http://eva49.bloggo.nu

 
Ditte

Ditte

16 april 2016 16:35

Vilket härligt bidrag och i gult! Passade ju extra bra eftersom det är din favoritfärg.
Och en fin selfie blev det ätandes glass. Men jag kan förstå att det kändes lite kyligt idag.
Sror gram och grattis!
Trevlig helg!

http://akker.blogg.se

 
Bosse Lidén

Bosse Lidén

16 april 2016 17:12

Det verkade som du hade en fin stund. Tack för den härliga dikten. Glassen såg både god ut och lät god efter innehållet. Priset är annat än vad jag var van vid från förr. Ditte hade en bättre taktik med sin goda glass. Jag tycker ni alla ska gå på/efter den när ni är ute och är på viktigt uppdrag. :) Postcyklar har jag träffat på en och annan genom åren. Vet du vad det är för skillnad på en postlåda och en brevlåda? :) Jag passade på att lyssna på min gamla favorit med Myrberg. "34:an" Den nostalgilåten kan jag texten till utantill. Hoppas jag inte störde några grannar.
Lördagskram Bosse

http://bosseliden.wordpres.com

 
Gunnel

Gunnel

16 april 2016 20:57

Du lyckades verkligen pricka in allt på tävlingen. Bravo! Trevlig helg.

http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com

 
Kicki

Kicki

17 april 2016 22:25

Det var snyggt jobbat, mvh kicki

http://kicki-olsson-bloggo.nu

 
Ingen bild

Maria

18 april 2016 14:44

Han får oss till mycke Bosse. Fin dikt du skrivit. Så talande men hur kunde du äta en glass i den temperaturen. Borde få extrapoäng faktiskt. ;) Ha det så gott!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards