Alla inlägg den 18 december 2016

Av wiolettan - 18 december 2016 09:03


Advent, fjärde advent. Otroligt så fort dagarna ramlar på.


Ordet advent betyder ankomst och är inledningen av det kristna kyrkoåret. Det är fastetid och en väntan och förberedelse för firande av Jesu födelse.


Jag tror att vi mitt i vår stressade tid kan må bra av att stanna upp och tänka till. Varför vi egentligen firar advent och jul. Nu är det ju långt ifrån alla som tror på detta, men jag gör det och är helt övertygad om att Bibeln är, inte bara en intressant bok, utan en sann bok.


I morse tog vi en kortkort promenad. Det var halt ute och jag var så tacksam att ha mysingen vid min sida. Vad var det han sa i morse? Jo.


"Hur skulle du klara dig utan mig? Det skulle ju inte gå. Du kan ju inte ens öppna en konservburk".


Detta tycker ju jag var lite överdrivet. Förresten konservburk, jag behöver inga sådana, mycket godare med färska råvaror.


Nu strax, klockan 10.05 närmare bestämt på tvåan är det utsändning ifrån Sundbybergs kyrka, en gudstjänst om ni vill lyssna. Det blir barnkörer och andra också som sjunger. Så har ni tid, sätt er och njut och koppla av. Julbestyren är kvar. Gudstjänsten håller på i 45 minuter.


 

Det blev fyra ljus tända i morse på var adventsljusstake, vid frukosten.


 

Renarna lyste också så vackert. Jag tycker om dessa ljus som sätts upp lite varstans i december månad. På balkonger, i fönster och julgranar, så stämningsfullt och upplysande. Jag menar att de lyser upp.






Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards