Alla inlägg den 21 december 2016

Av wiolettan - 21 december 2016 08:34


Vintersolståndet, vilket roligt ord. Men, det är idag det, årets mörkaste dag och sedan vänder det. Närmare bestämt 11.44, hörde jag på radion. Låter otroligt, men mycket glädjande för många. För mig får det gärna vara vinter, snö och 5-10 minusgrader, utan halka.


På norra halvklotet går solen inte upp alls idag, mörkt hela dagen, nja, det blir lite ljusare på dagen.


Så, nu blir det bara ljusare och ljusare fram till dess att sommarsolståndet inträffar 21:a juni, tror jag. Mycket för många att glädjas över.


Har ni julstress? Hoppas inte. Vi som pensionärer behöver i alla fall inte stressa. Förresten det är inte så mycket som vi ska göra till jul.


Baka lite.


Tre sorter har jag gjort, Saras kokosrutor, Drömmar och en mjuk kaka med egenhändigt plockade lingon i. Tyckte att den blev lite smaklös, men hoppas den duger.


Städa fram julen.  Eller plocka fram julen heter det ju. Städa  bort och plocka fram.


Det har vi också gjort. En liten gran, alla tomtar och juldukar.


Julmaten.


Nja, det blir inget speciellt. Vi blir nog 4 personer på julaftonen så det behövs inte så mycket. Det blir som vanligt och hoppas att alla bli mätta. Huvudsaken att alla mår bra och att vi får umgås.


   

Nu ska vi strax åka och handla. Julhandla. Men det blir inga julklappar. Men tomten ser allt lite förväntansfull ut, tycker jag.










Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards