Direktlänk till inlägg 27 augusti 2017

På promenad.

Av wiolettan - 27 augusti 2017 08:51


I morse vid halvsju tiden var det bara 7 plusgrader, men det gjorde ingenting att det var lite småkallt. Jag tyckte att det var så skönt att jag kunde komma ut och gå. Det har inte blivit så mycket av den varan den senaste tiden, men hoppas på det bästa och ser framåt.


Nu kommer jag ihåg en historia som jag hörde för några veckor sedan.


En äldre dam (inte jag) var på besök hos sin läkare för hon hade ont i sitt ben och knä. Läkaren undersökte henne och gav henne medicin och sa:

"Vi får hoppas på det bästa".


"Jag hoppar redan på det bästa", svarade damen.



 

I torsdags var jag till min läkare på vårdcentralen, hon ville ta lite prover. Nu har hon fått det. Men jag blev lite stucken, inget att göra åt. Hoppas bara att proverna är bra. Ska till min hjärtläkare och kolla pacemakern i mitten av september och efter det så ville läkaren på vårdcentralen träffa mig igen. Konstigt, men jag frågade inte henne varför.  Proverna skulle hon ringa om och ge mig besked.


Bilden som jag visade i förra inlägget och frågade om, var tagen i Brasilien. Ditte du hade rätt. Jag stod inte så långt ifrån Kristus statyn uppe på berget Corcovado. Fundamentet till statyn är gjord av cement ifrån Cementa i Limhamn. Det är en förunderlig utsikt där uppe på toppen.


Men idag ska jag bara visa några bilder ifrån vår morgonrunda.


 

En hare var också ute på morgonpromenad.



 

Vi gick ner emot Lötsjön och där har kommunen planterat sommarblomster.



.   .

Vattenfontänen var i full gång.




 

Dessa träd gillar jag skarpt. Har sett dom växa upp och bli vackrare och vackrare. Står nästan vid sjön.



 

En ängel kom i vår väg. Så skönt att dom små skyddsänglarna finns.



 

Hjärtat till Mariana låg på marken. Undrar om hon fick det?

 

I slutet på promenaden, på kortsidan av sjön, fanns det ännu en blomsteräng.







 
 
geddfish

geddfish

27 augusti 2017 10:38

Måste kännas underbart med morgonpromenaden! Hoppas dina prover är bra nu, håller tummarna!
Vilka vackra bilder du bjuder på. Sommarängen, wow, så underbart fint!
Varm kram 💜

http://gerd-geddfish.blogspot.se

 
Ditte

Ditte

27 augusti 2017 11:21

Vilken fin promenad och det är ju en extra fin känsla att dels vara ute på morgonen och dels ha sjön och den vackra naturen alldeles inpå. Härligt med alla blommor som fortfarande visar sig i sin prakt. Väldigt vackra bilder!

Roligt att jag gissade rätt på Brasilien. Jag har varit i landet men dock ännu inte i Rio. Förstår att det måtte vara mäktigt att stå där uppe. Otroligt! Har bara sett det på bild.

Hoppas dina prover är bra denna gång och en fördel är att läkarna vill ha "koll på dig".

Önskar dig en fin söndag.
Stor kram!

http://dittemitti.se

 
Ingrid

Ingrid

27 augusti 2017 11:51

Vilken härlig sommaräng och tänk att det ännu blommar så fint.
Ha en skön söndag!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Att vara bara jag

Att vara bara jag

27 augusti 2017 12:38

Du bjuder på så fina bilder :)
Söndagskram

http://margot64blogspot.se

 
Gunnel

Gunnel

27 augusti 2017 15:09

En mycket vacker sommaräng precis som vattenfontänen. Du måste ha en slags hjärtmagnet. Det är så spännande och gå in hos dig och se vad du hittat för hjärtan den här gången. Kram

http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Anette

27 augusti 2017 16:02

Fina sensommarbilder! Ja, de där promenaderna. I huvudet är de tänkta att hända kontinuerligt. I verkligheten sporadiskt!

 
Znogge

Znogge

27 augusti 2017 16:55

Ni är verkligen morgontidiga av er! Jag hade aldrig kommit ur sängen vid den tiden en helg så det är tur att Miss E är en sömntuta ;-) Hoppas dina prover är bra. Ett extra läkarbesök är inte fel med tanke på hur svårt det är att få en tid numera. Bra att de har koll på dig!

Kram

http://znogge.wordpress.com

 
Primrose

Primrose

27 augusti 2017 20:50

Vackra sommarblommor ,-)
Otroligt söt ängel -))
Hoppas proverna är bra! Håller tummen, likadant med min gubbe han får gå ofta till läkaren även om prover är bra, för att hålla koll bara är jag säker på!
Hoppas Mariana fick sitt hjärta ,-)
Vackert bor ni och så skönt att du kan vara ute och njuta ,-)
Ha det bra nu. KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

 
Comsi comsa

Comsi comsa

27 augusti 2017 20:53


Tack för hälsningen kära Wiolettan. 🤗 Jag läser hos dig men lämnar oftast inget avtryck.
Så illa dom stuckit dig, så slarvigt gjort. :(
Fina bilder och jag håller tummarna för ditt provsvar.
Vet att det är svårt att kommentera hos mig, var tvungen att ändra inställningen pga spam som kom in... stor kram ❤

http://egopyret.blogspot.com

 
Preciosa

Preciosa

28 augusti 2017 09:10

Vilka vackra omgivningar vi har va? jag kom aldrig ner till sjön när jag var hemma...Otroligt vad fina blommor det har planterats där. Hoppas allt är bra!
Kram P ♥♥

http://www.spanienblogg.se/preciosa

 
Piedra

Piedra

28 augusti 2017 09:12

Vilka underbara bilder från morgonpromenaden!
Varm kram <3

http://verklighetsflyktblog.wordpress.com

 
Susie på Stjärnarve...

Susie på Stjärnarve...

28 augusti 2017 10:45

Trösta dig med att det är bättre med blåröda märken efter provtagningarna, än att det gör ont för att dom inte kan sticka i armarna - och då tar i händerna eller fingrarna!
Dom vackra träden, är det gollbip (Salix bullata) eller.....?
Är inne för att vila mig lite, man måste ju göra det ofta nu för tiden. Håller fortfarande på att beskära buskar utmed diket mot vägen. Rolle började dagen med att "leka" med sin skåbil och är nu ute och går med Santos. Jag ska strax göra iordning lunchen, han vill ha extremt tidig lunch min gubbe!
KRAM
Susie

http://stjarnarve.blogspot.se

 
Susie på Stjärnarve...

Susie på Stjärnarve...

28 augusti 2017 10:46

Skulle naturligtvis vara ...BOLLPIL... inget annat. *fniss*
Susie

http://stjarnarve.blogspot.se

 
Ingen bild

Bosse Lidén

29 augusti 2017 07:44

Mysigt att se och läsa att du varit ute på morgonpromenad igen.
Kul historia, men också lite sorglig.
Brasilien var svårt. Förstod att det var långt borta. Ditte som varit överallt fixade det. Grattis till henne.
Fina foton. Hoppas hon inte slängt hjärtat där. Skyddsänglar behövs alltid.
Kram Bosse
Ps. Jag är inne här för tredje gången. De andra två gångerna blev jag avbruten av stora skyltar om att jag blivit utvald och ska vinna saker.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards