Alla inlägg den 10 februari 2016

Av wiolettan - 10 februari 2016 13:54


Idag mulet och regn men vi tog ändå en promenad runt Lötsjön. Det tog mycket mer än en timme denna gång för vi mötte en del bekanta som vi bytte några ord med. Bland annat den 91-åriga damen som har gått runt Lötsjön och Råstasjön i många, många år, varje morgon.


Nu hade vi inte sett till henne på ett tag, så det blev en del prat. Hon talade om att hon inte mår så bra nu, är trött och då vädret är dåligt så värker artrosen i benen mer än vanligt. Jag blev faktiskt orolig. Hon som alltid varit så pigg, alert och glad, var inte riktigt samma person. Då hon sa att hon nu gick bara runt en sjö, blev jag riktigt konfunderad. Hoppas att det bara är något tillfälligt.


Det har varit körövning på SPF idag, det gick så där. Vi håller på och försöker att få ihop ett program för ett uppträdande i april, få se hur det går. Men, det är roligt och upplyftande att sjunga.



 

Mysingen fick en blomster kvast i fredags då han var på ett Odd Fellows logemöte.



 

Han fick också en bukett häromdagen då det var SPF:S årsmöte. Tydligen så sköter han sina åligganden till belåtenhet. Det är klart, han är ju duktig, men huvudsaken är att han trivs med jobben och tycker att det berikar hans liv. Han är ju pensionär och jobbar ideelt.


Läste något häromdagen som jag vill dela med mig.


Det måste vara något fel då det är finare

att vara en gammal möbel än en gammal människa.


Låt ingen se ner på dig för att du är gammal,

utan var en föredömlig pensionär.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards