Direktlänk till inlägg 10 februari 2016

Mitt i veckan.

Av wiolettan - 10 februari 2016 13:54


Idag mulet och regn men vi tog ändå en promenad runt Lötsjön. Det tog mycket mer än en timme denna gång för vi mötte en del bekanta som vi bytte några ord med. Bland annat den 91-åriga damen som har gått runt Lötsjön och Råstasjön i många, många år, varje morgon.


Nu hade vi inte sett till henne på ett tag, så det blev en del prat. Hon talade om att hon inte mår så bra nu, är trött och då vädret är dåligt så värker artrosen i benen mer än vanligt. Jag blev faktiskt orolig. Hon som alltid varit så pigg, alert och glad, var inte riktigt samma person. Då hon sa att hon nu gick bara runt en sjö, blev jag riktigt konfunderad. Hoppas att det bara är något tillfälligt.


Det har varit körövning på SPF idag, det gick så där. Vi håller på och försöker att få ihop ett program för ett uppträdande i april, få se hur det går. Men, det är roligt och upplyftande att sjunga.



 

Mysingen fick en blomster kvast i fredags då han var på ett Odd Fellows logemöte.



 

Han fick också en bukett häromdagen då det var SPF:S årsmöte. Tydligen så sköter han sina åligganden till belåtenhet. Det är klart, han är ju duktig, men huvudsaken är att han trivs med jobben och tycker att det berikar hans liv. Han är ju pensionär och jobbar ideelt.


Läste något häromdagen som jag vill dela med mig.


Det måste vara något fel då det är finare

att vara en gammal möbel än en gammal människa.


Låt ingen se ner på dig för att du är gammal,

utan var en föredömlig pensionär.



 
 
kolonilotta

kolonilotta

10 februari 2016 14:40

Kylan är besvärlig för många med olika ledsjukdomar och artros.
Inte alls roligt.

Men vad som är roligare är ju all uppskattning som mysingen fått! :)
Varm kram

http://www.kolonilotta1.blogspot.se

 
Comsi Comsa

Comsi Comsa

10 februari 2016 15:21


Fina blommor och guld värt att göra något som man finner glädje i. ..

Hoppas det var tillfälligt och att damen orkar med två sjöar nästa gång ni ses.

Kram på dig ❤

http://egopyret.blogspot.com

 
Gunnel

Gunnel

10 februari 2016 15:46

Så kul med uppskattning! Jag blev så imponerad när jag läste om den gamla damen. Visst är det konstigt att döda ting värderas mer än levande. Något är fel. Kram

http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com

 
Znogge

Znogge

10 februari 2016 16:34

Det är förmodligen så att åldern börjar ta ut sin rätt. Sedan så gör inte vinterkylan det hela bättre...

Kul att få uppskattning för utfört arbete så Mysingen sköter sig nog bra.

Kram

http://znogge.wordpress.com

 
Leva-Kerstin

Leva-Kerstin

10 februari 2016 16:42

Hej

Möbel och pensionär, det var häftigt. Tar jag vara på.
Ha e mysig onsdagskväll

http://www.steeperz.com

 
TantGlad

TantGlad

10 februari 2016 18:35

Hoppas damen vid promenaden piggnar på sig. Förstår du blir lite orolig över hennes hälsa, då hon varit så pigg förut. Fint att du bryr dig i andra människors mående. Det är en fin egenskap som du har. Omtänksamt av dig.

Roligt att mysingen får hålla på med det han trivs med. Lite jobb sådär.

Slutorden "citat" var Sanna . Sant det.

En stor varm kram till dig och mysingen.

http://tantglad.bloggo.nu

 
gun

gun

10 februari 2016 19:39

Vad kul att Mysingen får lite blommor och att han trivs.
Kanske är det bara tillfälligt för den gamla damen att hon inte
känner sig alert.
Trevlig onsdag.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Anneli

Anneli

10 februari 2016 20:25

Vilka fina buketter, det är roligt att få blommor. Sist jag fick blommor var på tulpanens dag av min goa granne, han är så omtänksam. Mamma o jag ska bjuda på mat o en blombukett nu i helgen för det är ju alla hjärtans dag.
Hoppas allt är bra med er. Var rädda om er. Dröm sött kramar ♥

Jooo, jag kommer ihåg att du var optimist =)

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

 
Ingrid

Ingrid

10 februari 2016 22:20

Vi har ingen som har lust att starta en kör i vår SPF-förening, men nu har vi fått med en fd kantor, så han kanske kan få fart på oss. Annars gör vi mycket trevliga saker.
Grått och regnigt har det varit idag!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Ditte

Ditte

10 februari 2016 22:29

Vad trevligt med promenaden trots att vädrets makter inte var så vänligt sinnade. Blir så glad när jag läser Lötsjön och Råstasjön, vet inte hur mpnga gånger jag under alla mina år i Solna gått här och sprungit här i tävlingen två sjöar runt.
Trevligt också att träffa bekanta på rundan och jag tycker ändå att det är fint att denna äldre dam ger sig ut och går.
Vad roligt med uppskattning i form av blombuketter och de är ju till glädje för er båda.
Jag tyckte om dina tänkvärda ord. DEt säger en del om tiden och samhället vi lever .
Stor kvällskram!

http://akker.blogg.se

 
Maria

Maria

10 februari 2016 22:32

Tänkvärda ord. En gammal rostig bil eller maskäten möbel må vara antik men människan är värd långt långt mycket mer. Det bara är så. Körövning, så roligt. Skulle vilja vara med i en kör men någon sådan finns inte i vår lilla by och jag hinner ju inte med allt det där som är roligt. Sjung med hjärtat och av hjärtans lust så tror jag ert framträdande blir en succe. Kramen till dig.

http://dammsamlare.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards