Alla inlägg den 27 november 2021

Av wiolettan - 27 november 2021 08:34


I morse var det kallt, nästan så att det bet i kinderna. Det var bara minus 5 grader, men det blåste nordanvindar, kändes det som. Vi gick en kort runda och sedan hem igen. Behövs lite varmare kläder nu.


Häromdagen då vi hade gått vår morgonpromenad och var på väg hem mötte vi en granne som vi inte hade sett på länge och vi hälsade glatt på varandra. Konstaterade att ingen av oss hade fått någon influensa och att allt var OK. Då vi kommer fram till porten ser vi att mannen kommer ifatt oss och jag frågar:

"Har du glömt nycklarna"?

"Ja", sa han, det man inte har i huvudet får man ha i benen".


Tur för honom att vi kom just där, just då. Så tidigt på morgonen brukar vi inte se många personer ute. Nu slapp han allt för mycket besvär och vi hade fått vara till nytta, en liten nytta i alla fall.




Försök att ta tillvara allt gott som livet ger.

Se det stora i det lilla så kan guldkornen bli fler.

Ge dig tid att reflektera en stund i lugn och ro.

Låt sanningen bli vetskap men släpp även fram din tro.


Och när du möter mörker och livets tvära kast,

känn då hur livet rör sig och ljuset får kontrast.

Känn att du får styrka av det som gör dig svag,

att där finns nåt att lära av allt som sker var dag.




 


Trevlig helg och var rädda om varandra.




Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards