Alla inlägg den 15 november 2021

Av wiolettan - 15 november 2021 08:37


I torsdags tänkte jag att jag skulle ringa vårdcentralen och höra om de gav 3:e sprutan vaccin emot Covid- 19, eftersom det har gått cirka 7 månader sedan den andra, jag är över 80 år och i riskgrupp, så tänkte jag att det kunde vara bra.


Men, oj så bökigt det var. Jag förstår att det är många av de äldre som inte klarar detta med knapptryckningarna hit och dit. Här var det 5 alternativ, valde man något av dom så blev det direkt några till, plus att det var något fel på deras band, vissa ord verkade försvinna bort. Jag försökte 2 gånger och sedan bad jag Mysingen som försökte och lyckades på sitt 3:e försök. Bra så.


Ingen person fick vi tala med utan bara ”maskiner” som upplyste oss om att de skulle återkomma inom 1-5 dagar. Men efter cirka 4 timmar ringde en trevlig ung tjej upp och frågade om jag ville ta spruta mot Covid-19. Det ville jag. Då frågade hon om jag inte skulle ta influensasprutan samtidigt. Så praktiskt.  Mysingen fick också följa med och bli stucken. Kunde vi komma på söndag förmiddag klockan 9?


Så igår gick vi dit och efter en och halv timme var vi hemma igen. Klart! Toppen!


 

Så här lugnt var det på Sturegatan, utanför vårdcentralen. De har nyligen öppnat upp gatan på denna sida, de har byggt om, byggt nytt och byggt till, så det var rena, nya och fräscha lokaler inne i huset.



   

 I morse gick vi ut tidigt. Mysingen har en del att göra idag så vi steg upp i ottan för att få vår vanliga morgonrunda. Det var mörkt men gatubelysningen gjorde att det gick bra. En del har redan på sina balkonger satt upp ljusslingor, vackert så.


 

Kyrkan var också upplyst.


    Reklam för reflexer.


   

Jag har ett blinkande ljus på min jacka, så att jag ska synas bättre i mörkret.


 

Det har formen av ett hjärta.                                           
            


Hjärtat har sina skäl som förnuftet inte fattar.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2021 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards