Alla inlägg den 7 november 2021

Av wiolettan - 7 november 2021 08:57


I morse var det plus 5 grader ut. Vi var färdiga att vandra ut på vår morgonrunda vid 6-tiden, men hörde att det droppade lite ute. "Inte så mycket med regn", sa vi och gick ut. Men tji fick vi. Det var regn och inte så lite heller. Upp igen och hämta ett stort paraply som vi båda rymdes under. Vi hade en del sopor att slänga vid återvinnings stationen och då vi kom dit så hade regnet minskat.


Vi hade planerat att gå till minneslunden  och eftersom att det inte kom så många droppar uppifrån så vandrade vi iväg. Paraplyet var tungt och stort så det slopade vi. Mysingen tyckte att det var bra som käpp också.



    

Det var många ljus som lyste i minneslunden.  Det var svårt att ta bilder, det var mörkt och regnet hade börjat skvala ner igen.


 

Men ni kan se att det är hundratal, ja kanske tusentals ljus som  lyser upp mörkret.



 

På en del ställen fanns det plats för blombuketter.



 

Här är ett Bönebord, inte långt ifrån kapellet. Det fanns pennor utlagda och lappar där man kunde skriva en bön, lägga ner den i en av behållarna som fanns på bordet. Det var många som hade utnyttjat den möjligheten.


 





 

På vägen hem gick vi på Ursviksvägen och kom till cykelmätaren som till vår förvåning visade att det hade cyklat 9 personer mellan tolv på natten och till morgonen då vi gick där. Klockan hade hunnit bli närmare halv åtta. Otroligt, en söndag och i detta regnväder. Totalt sedan årets början är det närmare 150.000 som har cyklat förbi där.

Vill lova att vi var blöta då vi kom hem. Av med alla kläder och byta till torra.

Trevlig helg önskar jag er som läser min blogg. Var rädda om varandra.


Vill delge er en sång som nynnar i mitt huvud idag.


Hela vägen går han med mig, o vad kan jag önska mer,

kan jag tvivla på hans godhet när jag på hans ledning ser.

Himmelsk frid gudomlig trygghet uti honom har min själ.

Ty jag vet vad helst mig möter, Jesus gör dock allting väl.


Hela vägen går han med mig vilken kärlek hög och rik,

och till sist en evig vila skänkes mig i himmelrik.

När jag där får fri förklarad kasta mig för honom ner

Skall jag ej den sången glömma hela vägen gick han med.





Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards