Alla inlägg den 1 december 2021

Av wiolettan - 1 december 2021 08:48


I morse var det minus 9 grader och jag hade min varma kappa på mig, mössa, tumvantar och stövlar med varmt foder, men jag frös. Jag tror att det är ovanan. Är inte van att det ska vara så pass kallt och kroppen har inte vant sig ännu. Vi gick bara i c:a en halvtimme, sedan in i värmen igen.


In i värmen ja. Den räcker inte så länge idag. Mellan klockan 8 och 18 så ska de stänga av värmen och varmvattnet i vårt hus. Känns si så där i vinterkylan. Men, inget att göra åt. Vi får försöka att pälsa på oss, så gott det går.


 

Vi kan också tända ljus.


 

Två av mina orkidéer blommar nu och en tredje, syns lite till vänster, är det knoppar på.


 

Den fjärde har blommat ut. Den var så här fin i september.


I dag har Oskar namnsdag.  Grattis till er. Jag har släktingar som heter Oskar och min pappa hette också Oskar. Han föddes 1899 och tydligen har det namnet blivit modernt även detta århundrande.


 

Tänkvärda ord av Benjamin Franklin som föddes i början av 1700-talet, en känd vetenskapsman och författare. Han fick som min pappa sluta skolan, då han endast var 10 år. Franklin började som lärling på en tidning vid 12 års ålder.


Min pappa började jobba vid 10-års ålder som getare. Alltså att vakta kor ute i skogen. Jag har svårt att tänka mig en liten pojke, endast 10 år, ensam med  korna i skogen i veckor. Det har förändrats mycket i vårt samhälle sedan början på 1900-talet och mycket till det bättre.


Sköt om er och varandra.



Alla ord och tankar, allting som jag gör,

vill jag att Du delar, vill jag att Du hör.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards