Alla inlägg den 11 december 2012

Av wiolettan - 11 december 2012 17:31


Vilken dag, nästan för mycket, i alla fall för mig, känns det som.


Först som vanligt en morgonpromenad, inkl. att vi passade på att slänga en del sorteringssopor. Men, så det såg ut där, alldeles fullt i behållarna och ett stort antal påsar och skräp runt om. Hoppas att de kommer och tömmer snart. Sedan var vi till pensionärs föreningslokalen för att lämna och hämta lite papper.


    

Fortfarande är det mycket snö och svårt för en del att ta sig fram.


Därefter en runda till Vårdcentralen. Det var nämligen dags för veckans koll av hur många Waran tabletter jag måste ta. Otroligt så det har blivit, men jag är tacksam att det finns den möjligheten att tunna ut blodet med råttgift. Joo, så är det nog.


Vid ettiden var vi i Rissne kyrka för ett månadsmöte och fick samtidigt lyssna till tre tjejer som sjöng vackra Lucia och julsånger. Otroligt så vackert det lät. Det var tjejer som hade skolade sångröster, men deras röster passade så fint tillsammas, en njutning att lyssna till.


 

Vi var drygt 70 pensionärer som också njöt av kaffe och hembakat bröd. Plus att det var lotteri. Mysingen och jag hade köpt 8 lotter, fick 4 vinster. Det var nästan otroligt roligt.



Sedan har vi slagit in några julklappar. Vantar, halsdukar och mössor. Mysingen ska till Centrumkyrkan på lite julbord och då samtidigt lämna lite varma klappar till behövande. Centrumkyrkan ger de som vill och behöver lite extra kärlek och omtanke till jul. De har öppet hus för de som vill komma under juldagarna och äta och umgås. De får då samtidigt de paket som har insamlats.





Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards