Alla inlägg den 5 oktober 2016

Av wiolettan - 5 oktober 2016 08:28


Redan onsdag och jag tycker att veckan knappast har börjat. Tiden går så fort och jag hinner inte med något, inte ens mig själv.


Som mysingen sa då han kom hem igår efter det att han hade varit och visat film för pensionärerna på SPF.


”Jag förstår inte varför jag är så trött. Ska man inte orka med mer än en sak per dag,  vid den här åldern”?


Jodå, han orkade, vi var och handlade på morgonen också och sedan på kvällen gick mysingen till Centrumkyrkan för att deltaga i sångövning som Huskören hade. Det ska ju snart bli ett framträdande på en 11-gudstjänst på en söndagsförmiddag i kyrkan.


Nu strax ska vi till SPF på sångövning.


Kommer ni ihåg att jag berättade om de nya fina papperskorgarna som ”tömde” sig själva och bredvid en ”pantanameramojäng”?


   

Har ni sett vad mojängen har fått för användningsområde? Ett askfat. Det fick vi se på vår morgonrunda. Ja jag säger då det. Alla sätt är bra, utom de dåliga, sägs det.


   

Hittade också en penna, denna.


   

Vecklade ut ett papper som satt på den och blev varse detta. Alltså en riktigt fiffig reklampenna, vilket jag aldrig har sett förut, som jag kan komma ihåg. Kul grej.


Hoppas att ni såg att jag i förra inlägget nu har tillrättalagt att jag hade ett sakfel där. Det var på Kungliga konsthögskolan som det brann. En uppmärksam läsare har sagt till mig.


Ha en finfin dag ni som läser min blogg.








Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards