Alla inlägg den 24 oktober 2016

Av wiolettan - 24 oktober 2016 10:12


Vädret är grått och ser trist ut. För mig gör det inte så mycket eftersom jag håller mig inomhus, tråkigt men sant, så livet kan te se. Vore ändå trevligare om det var lite varmare inomhus. Förvaltaren som äger dessa hus kanske tycker att det är lagomt så här mitt på dagen.



 

Vad är egentligen lagom? Vem har satt gränser för vad som är lagomt. Kanske gör vi det själva?


Tyvärr blir det sporadiskt som jag sitter här också eftersom jag tycker att höften blir värre då jag sitter och skriver. Tar en dag i taget och hoppas på bättre tider.


Jag får försöka att tänka på det som Voltaire har sagt:


Förströelser är ett mycket säkrare medel mot smärta än kinabark mot feber.


Vad ska jag då förströ mig med? Läsa? Nja inte det lättaste alltid. Lösa korsord? Nja, hjärnan är tommare på ord och klurigheter då den sänder ut andra otrevligare signaler. Mysa med mysingen? Jo, det var ett bra förslag, men det kan vi ju inte hålla på med jämt. Titta på TV? Det finns inte så många program där som är intressanta. Äta? Ja, mycket bra till och med så bra att jag har gått upp flera kilo och är snart nära smärtgränsen där också.


Japp, en dag i taget.


Tro är en fågel som känner gryningen nalkas

och sjunger medan det fortfarande är mörkt.


 

Dessa sjunger väl inte, men kraxar på rätt bra ibland.  Bilden tog jag ifrån vardagsrumsfönstret, skulle ha den till Bosses lek, men det blev en annan bild där. Nu ska det väl vara tävlingsdags snart igen om jag inte har fel, Bosse håller väl bäst på att ladda upp. Den 1/11 är det dags. Hoppas att jag är bättre då. Men, då är det ju en ny lek så det går bra ändå, kunde i alla fall göra färdig den andra.







 

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards