Alla inlägg den 28 oktober 2016

Av wiolettan - 28 oktober 2016 14:06


Känner att jag måste skriva några rader så att ni som eventuellt är intresserade av hur det går för mig, får veta lite om dagsläget. Tycker inte om att beklaga mig eller skriva om alla skavanker men så här är det. Bara så att ni vet varför jag inte besöker er eller skriver något blogginlägg.


Mysingen har haft, eller har, är inte bra än, en förkylning eller influensa och nu smittat mig så jag känner mig så där, ont i halsen, febrig, lite allmänt knäpp. 


Till råga på allt så har jag spräckt en tandrot.


Tanden måste dras ut och det kunde inte göras på en gång, eftersom jag äter Warantabletter på grund av mitt förmaksflimmer.


Tandläkaren skrev ut Kåvepenin, 10 dagars kur, eftersom mina hjärtproblem, med Pacemaker och allt, kan göra att eventuella bakterier nere i den spräckta tandroten aktiveras och kan nå hjärtklaffarna med livshotande problem som följd. Oj, då, detta låter allvarligt, men bara kalla fakta.


Tandläkaren sa att jag måste göra uppehåll två dagar med Waranet, före operationen, som ska ske nästa onsdag. Jag ringde till vårdcentralen för att tala med min läkare, veta hur jag skulle agera.


Efter en hel dag ringde hon upp och sa att hon hade läst om "saken" och även rådfrågat kollegor och de hade tillsammans kommit fram till att jag absolut inte kunde göra uppehåll 2 dagar med Waranet.  Hon sa:


"Vi kan inte ta på vårt ansvar att du kanske får en propp eller liknande och därför ska du fortsätta med Waranet. Vi här på vårdcentralen har ansvar för dig och din Waranbehandling, förordar tandläkaren något annat blir det på hans ansvar".


Har försökt att få tag i min tandläkare, han är ledig, försökt få tag i min hjärtläkare, omöjligt. Så där står jag nu. Jag har läst på Internet att PK värdet ska ligga  mellan 2.0 - 2.8 för att minska risken för svårstoppad blödning. Tänker gå och ta ett prov dagen innan ingreppet för att se vad värdet ligger på. Eventuellt får det bli uppskjutning av det hela. Eller, ja jag vet inte.


Är lite ängslig eftersom jag vid senaste tandutdragningen, för mer än 14 år sedan, fick problem med att blödningen inte stoppade, höll på mer än ett dygn. Då åt jag inga tabletter, var hur frisk som helst.


Ha det bra, mina vänner i cyberrymnden och ni andra.






Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards