Alla inlägg den 18 oktober 2016

Av wiolettan - 18 oktober 2016 07:26


Ja, det var så det kändes igår. En mellandag, en dag mitt emellan andra dagar. Inte ansträngade på något sätt utan jag fick mest sitta och "ta in omvärlden". Det är i och för sig något som jag älskar, men jag vill samtidigt inte själv synas så mycket.


Vi tog igår en snabbkryssning till Mariehamn Åland. Det var vår pensionärsgrupp som hade en gemensam resa. Då det blir många äldre samlade på ett och samma ställe så blir det ju lite speciellt. Inte alla är besvärsfria ifrån det som kallas "ålderdomskrämpor", men en del har klarat sig mycket bra.


Buss till Kapellskär och sedan ombord på M/S Rosella.


 

Det var grått och mulet på havet, men ingen sjögång. Jo, lite var det en stund men det gick fort över.


En liten besvikelse blev det allt. Jag hade ju anmält mig mest för att det skulle vara Lasse Berghagen som skulle underhålla med sång och musik. Men han hade blivit sjuk, fick vi reda på  och det var en stor besvikelse. Men som sagt, vi fick en båttur, sitta och koppla av och lyssna på Börje Ahlstedt istället.


 

Han är som han är.


 

Det var Ulf Elfving som intervjuvade honom. Och, lite fick vi sjunga med.


 

Musikfrågesport som kryssvärden höll i var trevlig. Man jag vann inte, hade många fel men det var fina låtar han sjöng och spelade upp så det blev underhållning.


Nu på förmiddagen ska jag iväg till Vårdcentralen och träffa min husläkare. Lite nervör är jag allt. Nej nu ljuger jag, mycket nervös.






Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards