Alla inlägg den 12 oktober 2016

Av wiolettan - 12 oktober 2016 16:27


Så var det då dags för en ny uppgift, lek och tävlingsuppgift nr 29 hos Bosse Lidén, lekdoktorn.


Den var svår. Jag är ju van vid att det har varit uppsökande verksamhet vid tävlingarna men nu skulle fotoobjekten komma förbi mitt fönster och helst stanna till så att inte det blev bara sudd av hela bilden.


Det vi skulle försöka fotografera var, katt, fågel, rådjur, häst, ko, kanin/hare, älg, ekorre, räv, orm, varg, spindelnät, gul eller blå postbil, traktor, sopbil. Ni förstår ju själva, att jag som bor mitt i stan i Sundbyberg inte har någon stor chans. Men försöka duger tänkte jag, eller skam den som ger sig.


   

Katt. Helt plötsligt så kom den vandrande på gångstigen och skulle upp i skogen. Jag har inte sett en katt ifrån mitt fönster på flera år. Men häromdagen så kom den så snällt så.


   

Skata. Två stycken och de var nästan på samma ställe som katten men inte samtidigt, som tur var.


   

Ekorre, det brukar jag se ibland utanför mitt köksfönster, springer ner ifrån träden, men är otroligt snabba. Hittar väl något att äta som barnen i lekskolan har lämnat.


   

Spindelnät. Det syns dåligt på bilden, men det är ett spindelnät på vår balkong i hörnan emot vardagsrummet. Det syns små löv som har fastnat i nätet.


   

Blå postbil. Ja, det är en så´n men de kör ju inte in på vår återvändsgata här utanför, utan jag försökte ”pricka” in en som åkte förbi på stora gatan. Det var inte lätt och bilden blev hur dålig som helst, men trädet gjorde sitt till för att förstöra och skymma. Få höra vad domaren tycker, förstår om jag inte får den godkänd, så jag gråter inte för det.


   

Traktor, jo en sådan kom förbi idag och skulle sopa gatan här utanför. Jag kunde inte ta någon morgonpromenad så mysingen gick själv ner till affären och då han kom utanför vårt hus så såg han traktorn och ringde upp till mig och sa till. Samarbete, annars hade jag nog missat den.


   

Sopbil, den hann jag precis ta innan den försvann. Tack vare ljudet så hörde jag den.


Bilderna är lite si så där, men jag har fått zooma så mycket. Har tagit dom igenom fyra olika fönster och jagat i flera dagar.










Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards