Alla inlägg den 25 oktober 2017

Av wiolettan - 25 oktober 2017 08:40


Vaknade till en morgon med stark blåst och regn och av ett larm. Larmet tystnade efter ett tag men blåsten och regnet är kvar. Jag är inte så förtjust i stark blåst, men, slipper jag vara ute på en färja eller båt, eller för den delen uppe i ett flygplan, så är det OK. Så jag är glad.


En sak till som gör mig glad, i alla fall drog jag på munnen då jag hörde det på radion i morse, att de som mot förmaksflimmer äter blodförtunnade medicin har ett större skydd emot att drabbas av demens. Enligt en undersökning som har gjorts, så halveras risken. Eftersom två av mina syskon har en sådan sjukdom, så är ju risken stor, kanske.


Hörde något annat på radion i morse också, som gladde mig. En vacker sång som jag här har tagit med första och sista verserna.


Tänk att få vakna tidigt en morgon, höra ett vårregn sjunga sin sång.

Jag älskar regnet som väcker jorden. Tack käre Far för regnet Du gav.


Tänk att få vakna tidigt en morgon, utan att sakna natten som var.

Jag älskar livet som Du har skapat. Tack käre Far för allt som Du gav.




 

Än har inte isen lagt sig här på Lötsjön, men varningen står kvar.


 

Löven lägger sig som en matta. Jag som tycker om att lägga pussel, detta vore verkligen en utmaning. Bra att jag inte har ett sådant pussel.


Var rädda om er om ni går ut. Har hört att snön och halkan har kommit på vissa platser.




Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards