Direktlänk till inlägg 20 september 2019

Vilken morgon?!

Av wiolettan - 20 september 2019 07:08



Ja, det går att skriva både ett frågetecken och ett utropstecken efter de orden.


Frågetecknet får gälla för:

Vad kommer denna dag att innehålla?

Vilka nya erfarenheter kan den ge mig?

Hur kan jag rätt utnyttja denna nya dag som jag har fått?


Utropstecknet får gälla för:

Jag har fått vakna upp till ännu en dag!

Vilket skönt uppvaknande!

Jag har mina nära ”omkring mig”. Om inte alla direkt fysiskt, så med i livet och tankarna!


Så är det ju fredag också, dagen före min bästa dag i veckan och också min näst bästa dag.



Fredagen är för många en ”äntligendag”.


Äntligen är arbetsveckan över.

Äntligen får jag koppla av med familjen.


Äntligen kan jag träffa min käresta.

Äntligen har jag tid för mig själv.


Känner ni igen er? Det är många som har fredagen som en dag att se fram emot och det kan börja redan på måndagen, eller kanske på söndagen.

Ska man tycka synd om dom som tänker så? Nej, jag tror inte det. Ja, det finns ju ingen regel utan undantag, men i stort sett så är det en förmån.


Att ha något att längta till, att se framemot, det är en gåva. För det betyder att man har ett liv, och det  är värdefullt.  Förhoppningen är att vi kan göra något för någon annan under vår tid här på jorden. Glädja någon, till exempel.



Vänta inte på att andra skall

uppmuntra dig.

Börja istället att uppmuntra andra.

Då kommer du själv att bli uppmuntrad.



  

Jag tog en tallrik med kräm och mjölk i går kväll och då kom detta hjärta fram. Lite skamfilat, men ändå ett hjärta.


Ha en finfin dag.



 
 
Gunnel

Gunnel

20 september 2019 09:26

Jag är helt ense med dig om att det är viktigt att ha något att längta efter. Det höjer humöret avsevärt. Kram

http://sigrid-gnnelsblogg-blogspot.com

wiolettan

20 september 2019 15:04

Så är det, längtan gör det lättare i sinnet och är en fin krydda i tillvaron. Kram.

 
Ingrid

Ingrid

20 september 2019 11:13

Visst måste man ha något att längta till och se fram emot. Annars blir ju livet bara en lång räcka av vardagar.
Fredag är bra!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

wiolettan

20 september 2019 15:06

Jo, så är det, att längta känns meningsfullt på något sätt. Vardagar finns det gott om och ett litet guldkant på tillvaron, glimmar till.
Fredagskväll, myskväll. Kram.

 
Hanneles bokparadis

Hanneles bokparadis

20 september 2019 11:51

inte så stor skillnad på veckodagarna, vi älskar kräm ❤️
Ska iväg och simma med sonen.

http://hannelesbibliotek.blogspot.se

wiolettan

20 september 2019 15:07

Ibland är det för mig, stor skillnad, kanske vad man gör det till också.
Simma ska vara nyttigt, sägs det.

 
Augusta

Augusta

20 september 2019 13:06

Fredag eller inte. Att vara glad över varje dag vi vaknar är något som vi flesta missar. Så jag tar nästa dag för given men du har ju helt klart rätt som du skriver, man skall vara glad för dagen då man vaknar.
Ha en trevlig fredag båda två :D
Kram

http://nouw.com/gulahuset

wiolettan

20 september 2019 15:09

Vi kanske är så vana att vakna upp till en ny dag och se att det är ungefär som vanligt, så vi tänker inte på att så lätt det kan bli annorlunda.
Sedan kan vi mysa till det lite extra vissa dagar, om vi vill. Kram.

 
Praise and Worships Songs Free Mp3

Praise and Worships Songs Free Mp3

20 september 2019 14:55

Visst måste man ha något att längta till och se fram emot. Annars blir ju livet bara en lång räcka av vardagar.

http://forgospel.com

wiolettan

20 september 2019 15:11

Att längta ger krydda åt tillvaron, kan det kännas som. Lite gladare blir man då också, tror jag.

 
Znogge

Znogge

20 september 2019 15:37

Visst är det mänskligt att längta till fredagen och helgen vilket jag också gör. Samtidigt så får vi inte glömma bort dagarna där emellan och njuta av dem.

Kram och ha en härlig fredag!

http://znogge.wordpress.com

 
wiolettan

wiolettan

20 september 2019 17:10

Att kunna njuta av alla dagar är bra för varje dag är en gåva. Var dag har sina glädjeämnen. KRAM.

http://bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

20 september 2019 17:56

Så fint skrivet och jag känner igen mig från då jag arbetade hårt och man var trött men glad att få vara ledig. Det är verkligen viktigt att ha nåt att längta till så jag håller med dig. Numera är jag så glad att jag vaknar till nya dagar och får vara med ett tag till. Det gäller att aktivera sig så man inte stagnerar.

Så fint hjärtat blev i krämen ;)

Tack för fint och tankeväckande inlägg
Ha nu en härlig kväll med Mysingen

Kramar från
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

wiolettan

23 september 2019 10:00

Precis, det är den känslan som jag ville förmedla.
Att längta till något ger en extra dimension i livet, krydda i tillvaron, eller hur vi nu vill uttrycka det. Piggar upp, helt klart.
Du må tro jag blev förvånad då det dök upp ett hjärta i krämen på tallriken. Så, fort fram med kameran.
Tack snälla Malin. Kram.

 
Anki

Anki

21 september 2019 07:44

Så sant ... fint skrivet. Visst behöver vi alla något att längta efter!
Hoppas du får en fin fortsättning på helgen!
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

wiolettan

23 september 2019 10:02

Tack Anki. Det piggar onekligen upp och gör livet intressantare. Kram.

 
Preciosa

Preciosa

21 september 2019 09:28

Hej Wiolettan!
Jag har ändrat dag...måndag gillar jag :-) Men i fredags blev jag glad då det manifesterades i 150 länder och 260 städer för klimatet. Ungdomar men även äldre. Samma hände i Spanien för en annan sak också. En man sköt ihjäl exfru, barnens moster och mormor inför dom. Då gick man ur huse över hela landet...men hjälper knappast.
Blir glad av att människor reagerar!
F ö längtar jag efter svalare väder hahaha...för varmt här...
Kram P ♥♥

http://www.spanienblogg.se/preciosa

wiolettan

23 september 2019 10:07

Aha, har du ändrat dag? Ja, se det är tillåtet.
Att engagerna sig i något vettigt är bra, men dessa stora demonstrationer där folk skadas, då har det gått för långt.
Kanske det inte hjälper men vi vill ju gärna göra något och det är så litet som vi kan göra mot dessa kriminella. Det behövs något mera, lagändringar och skärpning ifrån de som bestämmer.
Såg att ni hade det varmt, men knappast skönt om med blir för mycket. Du får komma hem igen, för jag vill lova, det var inte för varmt här i morse. Kram Preciosa.

 
Ditte

Ditte

21 september 2019 22:54

Just som du formulerar dig kan jag också tänka. Frågetecken eller utropstecken- men andemeningen är densamma. Att längta efter något/någon ska man inte förringa.
När jag jobbade och barnen var små kunde jag längta efter fredagarna ibland eftersom helgerna var jobbfria och mer tid kunde spenderas med "de mina". Men jag övergick mer och mer till att göra det bästa av den dag jag vaknade upp till. Så även nu, många år senare. Varje dag jag vaknar är bra och sedan är det några som kan bli bättre och andra som är bäst.
Stor kram

http://https:/dittemitti.se

wiolettan

23 september 2019 10:10

Det är viktigt för hela människan att längta, ha något att se fram emot, det gör att livsandarna tar nya glädjeskutt, kanske.
Många gånger blir dagarna som man gör dom till. Visserligen finns det saker som vi inte kan styra över, men får vi vara friska så kan vi många gånger göra varje dag till en, ska vi säga "myslördag"?
"Andra som är bäst" det gillar jag. Stor kram.

 
gun

gun

22 september 2019 19:44

Visst längtar man till fredagen:).... men ack så fort helgen går och så är det måndag igen och en ny jobb vecka.
Så fint med hjärtat i krämen.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
wiolettan

wiolettan

23 september 2019 10:16

Dagarna rullar på och rätt som det är så är det fredag igen.
Jag blev faktiskt mycket förvånad då hjärtat dök upp i krämtallriken. Kram Gun.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
Klara Ovidia

Klara Ovidia

1 oktober 2019 09:50

Glömde från förra inlägget säga om konstverket att visst har jag sett och det var fint å se det på bilden du taget!
Jag har lite problem att kommentera under varje inlägg så nu samlar jag ihop:
Detta inlägget: meningar i din text berör!
Föregående: Vikten av vikten --- både ett leende och en rynka i pannan, var tog vikten vägen? Storlekar i alla storlekar.
Å det där med flera i bredden på gångbanan. Ibland ställer jag mig bara stilla så de får gå förbi. Några gångar har jag fått höra jävla kärring.
Fri som fågeln, Versen om flyttfågeln är antecknad.
Gillar din varma fina funderingar och bilderna du visar
Tusen tack!

http://www.klaraovidia.com

wiolettan

3 oktober 2019 16:11

Märkligt att du har det svårare att kommentera på vissa inlägg.
Jag har märkt att om jag skriver en kommentar hos någon på "bloggplatsen" så får jag skynda mig, eller inte göra kommentaren alltför lång, för då slängs jag ut, det har hänt många gånger. Då börjar jag om. Vill jag gärna "säga" mycket, så skriver jag det jag vill på ett annat ställe och sedan kopierar jag in det. Går också bra.
Tack för dina fina rader hos mig, jag suger åt mig som en svamp.
Oförskämt av någon av säga så, jag skulle ha blivit ledsen och gå åt sidan ännu mera i fortsättningen än jag gör.
Tack snälla du och varm kram till dig.

 
042Nobs

042Nobs

16 november 2019 13:33

i really love this

http://https://www.042nobs.com

 
FsTrends

FsTrends

9 juli 2023 13:24

Hip hop enthusiasts can exclusively download their favorite hip hop songs from Fstrends, a dedicated platform for all things hip hop music.

http://https://fstrends.com.ng

 
FsTrends

FsTrends

9 juli 2023 13:25

Latest Nigerian Music 2023.

http://fstrends.com.ng

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards