Alla inlägg den 12 september 2019

Av wiolettan - 12 september 2019 08:11


Idag ingen morgonpromenad. Vi ska spara på min höft och mysingens fot. På tal om hans fot så verkar den mycket bättre, han har inte ont och svullnaden som var igår kväll har försvunnit. Tiden läker alla sår, sägs det. Jag håller ju inte med om det då det gäller allt, men kanske i detta fall.


Det skulle bli hård blåst denna dag, men efter morgonens regn, uppehåll och cirka 17 plusgrader och sol. Inte mycket att klaga på, utom då blåsten. Jag gillar inte då det blåser.


Igår var vi till bilverkstaden och beställde tid för åtgärder på bilen som inte gick igenom besiktningen i tisdags. Oljeläckage och något fel på en broms. Tisdag nästa vecka ska dom ordna till det. Vi var också till bokhandeln för att köpa bläckpatroner och gjorde det också. Men expediten gav oss fel. Så det blir en tur tillbaka idag.


Jag var också till optikern igår, börjar att se lite sämre och det är 8 år sedan jag kollade synen senast, dags igen då, kan tänka. Förra gången, alltså för åtta år sedan, kostade det mig 9.400:- med nya glasögon. Hoppas att jag inte behöver några nya, för nu kanske det har gått upp några tusenlappar, allt blir ju dyrare och dyrare. Tydligen bara min pension som inte vill öka i samma takt.


Men jag har en glad nyhet också. Då jag ändå var hos optikern igår så kollade jag trycket på ögonen och det var bra, inom gränsen. Ni må tro att jag blev glad. Min äldsta syster blev ju blind på ena ögat och nästan på det andra. Min näst äldsta syster är nu blind på det ena och har ledsyn på det andra. Grön starr, som det hette förut. Sådant går ju i släkten, så det är bäst att kolla.



 


Hoppas att vi alla får en bra dag. För min del hoppas jag, bland annat, att det går bra hos optikern.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards