Alla inlägg den 23 september 2019

Av wiolettan - 23 september 2019 09:17


...att det känns som om hösten är här. Visserligen skiner solen nu och det är 7 plusgrader, men det kändes så kallt i morse på vår morgonrunda. Då var det 2 plusgrader.


Ny dag och ny vecka. Helgen har försvunnit fort. Vi har varit hos goda vänner, på middag och haft många prat och skrattstunder. Det var i lördags och söndagen tog vi det lugnt. På tal om söndag så ska jag berätta en sann liten barnhistoria.


Det är söndagsmorgon och snart dags att gå till söndagsskolan. Tre bröder sitter vid frukostbordet och dricker choklad. Av någon anledning kommer de två yngsta i luven på varandra och ryker ihop. Mamma går emellan och försöker lugna ner bråkstakarna:

"Var nu sams och be varann om förlåtelse, innan ni går till söndagsskolan".


Men det sitter långt inne. Till slut säger storebror myndigt:

"Nå, hur ska ni ha det? Ska ni va´pingstvänner eller ska ni va´ovänner"?


Vill visa några bilder ifrån i somras då jag var i min barndomsby i Ångermanland.


 

Det lyste så vackert i dikesrenarna.


 

På en sten står en kruka med en fin blomma i. Min bror har satt dit den.



 

Räven smyger runt knuten. Nej, det är ingen riktig räv. Min äldsta systers son har snickrat denna fina skulptur.




 

Några svanar var ute och flög en tidig morgon.


  

Detta fascinerar mig. Sällan att man kan se sådana konstverk nu för tiden. Är det någon av er läsare som har sett något liknande?  Jo, det kan jag tänka mig, men tagit ett foto av det?





Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards