Alla inlägg den 11 november 2019

Av wiolettan - 11 november 2019 10:39


Snön kom igår. Lite, men det var några snöflingor i luften och idag har det också kommit några korn. Det är så vackert och trevligt, om det inte blir halt förstås. Hörde om en hel del olyckor i Stockholmsområdet igår. På E18, inte så långt ifrån oss, så var det många bilar som hade kört in i varandra.


 

Enstaka snöflingor, svåra att fånga på bild och de stannar inte kvar på marken.


 

Men fortfarande finns det rönnbär kvar på trädet.



Svaren på frågorna i förra inlägget kommer här.


Den första fotbollsmatchen gick av stapeln på Heden i Göteborg 1892. Den stod mellan Örgryte och Lyckans Soldater och Örgryte vann med 1-0.


Det andra minnesmärket. Då Svenska Fotbollförbundet bildades 1904. Det skedde på GCI, som då låg på nedre Norrmalm, där Sergels Torg nu ligger. Men, då den ursprungliga "platsen" ej finns kvar så placerades minnesmärket, vid 100-års firandet, på närmast tillgängliga hus, som är det femte Hötorgshuset på Sergels Torg, i Stockholm.


Onödigt vetande kallas väl detta, men eftersom jag och mysingen ibland på våra utflykter ser något som vi fotar, så vill jag gärna ta reda på lite om bakgrunderna.


Ditte och Preciosa hade rätt om Heden och Göteborg. Ditte hade dessutom rätt då det gällde GCI , men ej Kungsholmen, vad jag kan förstå.


En liten söt och sann barnhistoria.


Fredrik pallar äpplen i en grannes trädgård och blir tagen på bar gärning av ägaren.


"Du kunde väl ha frågat först, så hade du gärna fått ta. Vad tror du din pappa säger när han får veta detta? Han vill inte att du ska stjäla. Kom ihåg hädanefter att Gud alltid ser dig"!


"Ja, det vet jag, men Han skvallrar inte".




Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards