Alla inlägg den 24 november 2020

Av wiolettan - 24 november 2020 08:20


Tisdag, redan? Jag hinner inte med, så fort går dagarna, fast jag inte gör någonting alls, nu för tiden. Tittade i min 5-års almanacka vad jag gjorde för några år sedan. Då var det alltid något, inte mycket kanske eftersom jag inte är i jobbåldern, men något var det.


Träffade vänner, ut och åkte på lite längre resor, eller bara endagars bussresor, åkte färjan över till Åland, var in till stan och gick i affärer, hade SPF:s umgänge, till exempel med kören och olika träffar, bilade till mitt föräldrahem i Ångermanland, två eller tre gånger per år. Men nu, inget av allt detta och ändå springer tiden iväg. Klart, min kropp är ju nu också så mycket svagare.


Såg något annat i min dagbok. Jag har gått ner 2 kilo på 2 år. Ja, jag säger då det, inte är det något att tala om. Men, jag skulle vilja gå ner till normalvikt, till det fattas flera kilon.



Ju äldre du blir, desto svårare är det att minska i vikt,

därför då har din kropp och ditt fett blivit verkligt goda vänner.

 

Konstigt, du hänger in någonting i din garderob för ett tag,

sedan krymper det två storlekar.


Vi bilade till Farsta till min bror som behövde lite saker. Som tur är, så går han inte i affärer och handlar, känns bra.



    

Som synes, bilar finns det gott om.


 

Tunnlar tycker jag inte om att åka genom, men det är ett måste då vi bilar till Farsta.


 

Då jag åkte här så tänkte jag på de morgonsändningar som vi hör på radion ibland, att det är stopp i Söderledstunneln, eller att den är avstängd. Så mycket med biltrafik kan det vara här, tidiga vardagsmorgnar.




 

Bilar och åter rader med bilar fast klockan var vid 10-tiden en vardagsmorgon.


 

På hemväg. Fortfarande mycket med biltrafik.



 

Skönt att slippa åka bil varje dag. Det är jag så glad och tacksam över.


Några visdomsord av Platon:


Är människan måttlig och förnöjsam,

så är inte ålderdomen någon tung börda.

Är hon det inte, så är också ungdomen

fylld med besvär.







Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards