Alla inlägg den 3 november 2022

Av wiolettan - 3 november 2022 09:42


Tänk att solen har kommit tillbaka. Idag lyser den så fint. Visserligen är det bara 6 grader varmt men det känns skönt att få lite solljus på sig. Det är ett bra tag sedan senast.


 

Vid Lötsjön såg vi redan i morse att solen var på väg upp.


Jag brukar säga att jag har gott minne och inte är glömsk, men nu börjar jag undra om det stämmer.


Då jag dukade av efter frukosten i morse, så tog jag mitt vattenglas och ställde in det i brödskåpet, i stället för att ställa in brödfatet där. Glaset var tomt så det gjorde inget om det hade fått stå där, men ändå, kändes konstigt efteråt. Ännu mera konstigt kändes det då jag kom på vad som hände i affären.


Häromdagen tog vi rullatorn och vandrade ner till Willys för att handla och samtidigt passade jag på att köpa ut mina mediciner, för apoteket ligger precis bredvid affären.  Den blodförtunnande tabletten var helt slut och då tog jag de andra också. Jag har ju recept på 9 mediciner, så det blev en del.

Tog fram mitt betalkort och skulle sätta in det i kortläsaren.


”Du har frikort, du behöver inte betala något”, sa biträdet.


Uj, vad jag skämdes. Inte komma ihåg en sådan viktig sak, det var skämmigt och lite märkligt.


Sedan gick vi in till Willys för att handla. Vi märker verkligen att det har blivit dyrare att handla mat. Är så tacksam och glad att vi har pengar så att vi kan betala.

Betala ja. Då Mysingen och jag kom till kassan så packade jag in sakerna i våra medtagna kassar och Mysingen betalade.


Då han kom fram till mig kom det en dam bakom honom som sa:
”Är detta ditt kort”?


”Titta på mitt ansikte, är vi inte lika?  Tack så mycket”!


Han hade glömt körkortet som han hade lämnat över till expediten, för att vi skulle få rabatten avdragen. Sedan låg det kvar.

Det var skönt att vi inte hann iväg, då hade det varit svårare att få tillbaka kortet, lite mera omständligt i alla fall.


Inte bra att vi båda den dagen, och jag även i morse, verkade ha ”huvudet under armen”.



   


Människan har tre möjligheter att handla klokt.


För det första genom eftertanke,

det är det mest förädlade.


För det andra genom efterhärmning,

det är det lättaste.


För det tredje genom erfarenhet,

det är det bittraste.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards