Alla inlägg den 9 december 2015

Av wiolettan - 9 december 2015 07:36


God Morgon lillördag och alla bloggvänner.


Idag känns det som dagen efter. Ändå gjorde jag inget speciellt igår. Jo., visst det gjorde jag det. Vi hade månadsmöte på pensionärsföreningen SPF och vi i vår sånggrupp skulle vara Lucior och sjunga, utom mysingen då förstås som var stjärngosse.


Jag visste inte in i det sista om jag skulle gå med, men se´n tänkte jag att det kanske är bättre att jag försöker så kan jag ju sitta som publik om det kniper. Visst knep det och jag tycker att det lät illa om jag ska vara snäll. Alla vi är ju mellan 74-86 år så det är inte så lätt och nu hade många av oss varit förkylda eller haft influensan. Det var ingen fart och kläm, försiktiga pep vi fram våra inövade sånger. Ja jag säger då det. Applåder fick vi, men det var nog mest av medlidande.


Vi fick kaffe och lussebullar, det var gott och efteråt var det lotteridragning. Mysingen och jag hade köpt 6 lotter och vann på 2. Det var skänkta saker och en del hemgjorda, som dukar, mattor och pannlappar.


 

Vi vann dessa fina julkort som en duktig dam i SPF har gjort.


 

Plus dessa lite säregna ljusstakar, eller vad jag ska kalla dom.


Snart frukost. Jag ska till tandläkaren i dag på förmiddagen. Hoppas att det går bra och att jag inte har några hål.


Hoppas att vi alla får en finfin mittiveckandag.





Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards