Direktlänk till inlägg 11 oktober 2016

Naturens verk.

Av wiolettan - 11 oktober 2016 08:36


Så det har blåst de senaste dagarna, inte skönt alls. Men, jag ska inte gnälla, den här starka blåsten är ju inget emot de orkanbyar som har drabbat andra länder, många har omkommit och mycket förödelse.


I vår del av världen är det betydligt lugnare vindar.


   

Vi kom förbi det här nedfallna trädet häromdagen.


   

Det hade rasat ner precis på en bänk och slagit den i bitar. Precis där vid papperskorgen stod bänken. Skönt att ingen satt på den just då. Ni kan se till vänster, hur trädet har brutits av. Ni kan också se att belysningslampan som står där bredvid fick sig en rejäl smäll, toppen gick av.



   

En liten titt ut genom vårt fönster mot balkongen, eller framför fönstret. Två krukväxter som jag har fått och jag hoppas att jag inte, som många andra gånger, sköter dom så illa att de dör.



Nu ska jag strax till vårdcentalen för att kolla PK-värdet. Får titta in till er senare under dagen, den här dagen som jag vill tro blir finfin för oss alla.


Jag läste detta igår:


Fysiska sjukdomar är pålagor lagda på detta liv, några är beskattade högre, andra lägre, men alla måste betala någonting.



 
 
Geddfish

Geddfish

11 oktober 2016 09:21

Vilka fina krukväxter! Det är som att spela på lotteri, det där med blomstren.
Tacksam över att bo i Sverige, trots kylan ibland.
Lycka till på vårdcentralen! Varm kram ♥

http://gerd-geddfish.blogspot.se

 
znogge

znogge

11 oktober 2016 09:40

Visst är man tacksam för att vi inte har så extremt väder i vårt land. Hoppas att värdet är bra och att din dag blir fin <3

Kram

http://znogge.wordpress.com

 
Gunnel

Gunnel

11 oktober 2016 10:07

Höststormar har vi haft här men inte så våldsamma som i andra delar av världen. Dina krukväxter pryder verkligen sin plats. Jag förstår att vi är lika när det gäller att ta hand om blommor. Men nån gång ska vi väl ha tur? Kram

http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com

 
Comsi comsa

Comsi comsa

11 oktober 2016 10:13


Rasande träd är inte att leka med, usch....
Varm kram ♥

http://egopyret.blogspot.com

 
Ingrid

Ingrid

11 oktober 2016 11:14

Vi har all anledning att vara lite ödmjuka och tacksamma över att vi ännu inte har råkat så illa ut vädermässigt. Men vem vet........
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Tezz på S/Y Andromeda

Tezz på S/Y Andromeda

11 oktober 2016 13:02

Ja oj vad det har blåst här på ön. Länge också, men nu äntligen, efter en dryg vecka börjar det avta.
Krukväxter, har jag inga ombord, tror inte de gillar miljön. Men jag saknar det, och jag har gröna fingrar ;-)
Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

 
Ditte

Ditte

11 oktober 2016 18:55

Oj, så det blåst hemma! Men det är ju å andra sidan höst nu. Sverige är ju/har hitintills varit väldigt förskonat från dessa stora natutkatastrofer och det är jag väldigt tacksam för.
Ja, vi är förskonade från mycket....
Så vackra dina krukväxter är. Jag tror de trivs bra hos dig.
Och apropå bra, hoppas också dina pk världen var det.
Stor kram!


http://akker.blogg.se

 
Primrose

Primrose

11 oktober 2016 23:31

Oj så det blåst, det har det gjort här oxå men har inte sett några träd som blåst omkull.
Tur ingen satt på bänken!
Härliga växter du har.
Ha det fint KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

 
Bosse Lidén

Bosse Lidén

12 oktober 2016 07:32

Otäcka bilder. Tur ingen satt på bänken. Vi ska ändå vara tacksamma som du skrev att vi bor i Sverige.
Hoppas du gick igenom besiktningen och att värdena höll sig inom gränserna.
Kram Bosse

http://bosseliden.wordpress.com

 
Kicki

Kicki

12 oktober 2016 07:45

Usch, det är otäckt med blåst, brukar titta upp mot träden och säger snälla rasa inte nu. Sån tur att ingen satt där. Och hoppas drt gick bra hos farbror doktorn. Stor kram och en fin dag till dej

http://kicki-olsson-58.bloggo.nu

 
Lena i Wales

Lena i Wales

12 oktober 2016 11:31

Oj, att det blåst så kraftigt i Sverige visste jag inte! Hemskt!
Sköt om dej!

http://lenaiwales.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards