Direktlänk till inlägg 15 oktober 2015

Gammal, barnslig eller dement?

Av wiolettan - 15 oktober 2015 10:53


Jag blir så betryckt, beklämd eller kalla det ledsen.


Vi hade vår sångövning i vår sånggrupp i pensionärsföreningen igår. Vi är inte så många i gruppen och det har blivit färre och färre, som det verkar. Nu kom det endast ett tiotal och då undrar jag hur ska det gå? Vi ska ju uppträda på en tisdagsträff i början av december, en glöggräff samt vara "lucior" i år igen på ett månadsmöte  också i december. Men hur ska det gå, då vi är så få?


Det jag vet om minskningen är att en dam, hon som hade den vackrarste och säkraste rösten har blivit dement, en dam också kring 85 år har brutit lårbenshalsen, en annan dam döv på ena örat och kan inte höra "vad jag själv sjunger". Två damer har avlidit. Så av männen, en har så många andra åtagande, en verkar ha blivit dement och en vet vi inte vad som har hänt. Vi får se, hoppas att det kommer flera till nästa övning.


I morse var det skönt att vandra ut, två plusgrader och ingen blåst och solen lyste. Efter morgonvandringen gick vi in i två affärer för att passa på att helghandla. 8-9 tiden är det lagomt tunnsått med folk.


Nu vet jag varför mysingen och jag trivs så bra ihop, vi som är så olika och verkar ha vitt skilda uppfattningar om både stort och smått. Men, vi är båda så enormt barnsliga. Det fick jag ännu ett bevis på i morse.


Vi kom och gick på en gata, mötte en ung dam som pratade i mobilen.


"Vet du vid vilken tid det ska vara"? frågade hon i luren.


Mysingen och jag svarade samtidigt. Högt och klart.


"Nej, det har jag ingen aning om", och den andre sa "nej det vet jag inte".


Utan att titta på varandra hur den andre reagerade, blev vi som tonåringar direkt, eller värre. Vi fortsatte att gå och vet därför inte hur den unga damen uppträdde. "Tokdårar, ser ni inte att jag pratar i mobilen", kanske hon sa eller tänkte.


Vissa gånger tänker jag mig inte för, för fem öre. Men det kanske beror på att femöringen har upphört. Bara jag inte håller på att bli gammal och dement.


 

Svanfamilj vid Lötsjön, så här sent på året.



 
 
Tezz på Endeavour

Tezz på Endeavour

15 oktober 2015 11:48

Ha ha det var de bästa och roligaste jag hört på länge!
jag älskar sånt där, och är likadan själv.
Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

 
Bengt

Bengt

15 oktober 2015 12:01

Vad ska man kommentera om en sådan historia? Men får säga vi är mycket lika varann. Vänta så får du se i min fortsatta levnadshistoria.
Jag vet inte hur jag skulle orka med om jag inte var rätt barnslig!
Vacker bild!
Kram från Bengt!

http://bengtalfred.bloggplatsen.se

 
Bling

Bling

15 oktober 2015 14:16

Tråkigt med kören
Men jag skrattar högt åt det du skriver :))) helt underbar humor har ni, fortsätt med det ;)
Trevlig helg
Kram ♥

http://ting-bling.blogspot.se

 
Ingrid

Ingrid

15 oktober 2015 17:29

Så tråkigt med kören, men så är det ju. Kommer det inte in yngre förmågor tar det slut. Lite så är det i vår SPF-förening, där styrelsen verkligen behöver förnyas, men det är svårt att få någon som ställer upp. Jag antar att ni känner igen problemet.
Ha en skön kväll!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Gunnel

Gunnel

15 oktober 2015 18:35

Haha! Så härligt! Jag hoppas jag aldrig slutar vara barnslig, för det sätter extra piff på tillvaron. Jag tror säkert den unga damen skrattade gott.

http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com

 
Comsi Comsa

Comsi Comsa

15 oktober 2015 19:13


Ha ha ha, så roliga ni är, vilken härlig humor. =)))

Stor kram finaste du ♥

http://egopyret.blogspot.com

 
Znogge

Znogge

15 oktober 2015 19:20

Så tråkigt att så många inte kan vara med denna gång. Men jag tycker att ni andra ska genomföra det ändå. Jag brukar tänka att kvantitet och kvalitet inte alltid går hand i hand. Ert framträdande blir säkert uppskattat ändå!

Vilken härliga kommentarer från er. Helt i min smak :D

Kram

http://znogge.wordpress.com

 
Leva-Kerstin

Leva-Kerstin

15 oktober 2015 19:41

Hej! Så betungande att höra hur åldern kan ta ut sin rätt både på den ene och den andre, men du är vid gott mod, nyförälskad och allt. Jag vet hur det känns att vara som en nyförälskad tonåring, jag var där för 6 år sedan och vet du va? Nyförälskelsen varade i ett och ett halvt år. Blir det så när man hittar kärleken på gamla dagar, tror du?
Jag har gillar och delat på FB. Du är välkommen in till mig.
Ha en skön förälskelse kväll.

http://www.steeperz.com

 
gun

gun

15 oktober 2015 21:48

Även jag är barnslig utav mig:).. Det är väll därför jag har det yrke jag har...
Hoppas det ordnar upp sig så ni kan sjunga framöver. För det är något visst med våra julsånger.
Vi började öva i dag med våra barn så de kan sjunga på Luciafirandet.
Önskar dig en trevlig helg.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Hanneles bokparadis

Hanneles bokparadis

16 oktober 2015 00:28

Fint med ån kör, de äldre gillar nog att sjunga.

http://hannelesbibliotek.blogspot.se

 
Ingen bild

Bosse Lidén

16 oktober 2015 16:09

Hoppas ni kan få tag på nytt friskt syre till kören. Det behövs ständigt fyllas på.
Underbart att läsa. Du senil. Nä. Bara underbart barnslig som jag själv ofta är. Det är ett bevis på att man är vuxen, när man är en smula barn, har barnasinnet intakt. Kram Barnsliga Bosse

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards