Direktlänk till inlägg 10 september 2019

Återgång till det "vanliga".

Av wiolettan - 10 september 2019 09:10


Nu kan jag säga att vardagen har återkommit efter vår fina semester. Allt har återgått till det normala, både på gott och ont. Uppdrag, möten och planerade läkarbesök. Det rör på sig.


Vi var ju tvungna att åka hem för mysingen hade en hel del inplanerat nu då septembermånaden är här. Han har haft styrelsemöte, varit vakt, på Par Bricole liksom på SPF. Möten på Odd Fellows och brevduvor har vi också varit, med mera, så allt lunkar på som vanligt.


Det som inte lunkar på som vanligt är mysingens ena ben. En morgon då vi gick ut, small det till i hans högra fot och nu har han lite svårt att gå, så vi tar det lugnt. Det gör ont ifrån foten och uppåt benet. Undrar vad som hände?  Han fick ta rullatorn ut och prova att gå med den, men troligtvis är kryckorna bättre. Mysingen tror att han har brutit ett litet ben i foten, det finns ju många av dom där, eller att han fått en spricka.


Idag är det besiktning av bilen och ikväll måste han i väg på ett sammanträde på Odd Fellows. Eftersom han är sekreterare där så vill han inte utebli. Ja, jag säger då det.



 

Rönnbären är många på träden utanför hos oss. Det lyser så vackert och blir bra mat till fåglarna i vinter, eller i höst.



 

Här kom det en regnskur så bären försvann nästan. Men regn behövs i våra marker.



 

Vid återvinningsstationen stod denna lilla TV apparat med en lapp på. Bra att de har skrivit att den fungerar. Hoppas att det var någon som kunde få användning av den.



 

Det fanns också en katt som stod där och ville ha ett nytt hem.



 

Den blinkade så vackert till oss.


 

En fin nalle satt på ett violett hjärta. Undrar om det var någon som fick glädje av den?



 

Vid sjön fanns det också ett hjärta, i form av ett kärleksbudskap.



 
 
Ingrid

Ingrid

10 september 2019 11:05

Sommaren är slut, alla turister har åkt hem och visst är det så att allt återgår till vardagen igen. Det känns lite trist i bland, men ganska vilsamt ändå.
Hoppas att Mysingens fot snart blir bättre. Det är inte kul när man får svårt att gå.
Ha en fin dag!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

wiolettan

10 september 2019 15:23

Förstår att det har blivit betydligt färre personer på Gotland nu efter sommaren.
Han har det besvärligt med sin fot, Mysingen, men vi hoppas på bättring. Fötter och ben är så viktiga. Kram.

 
geddfish

geddfish

10 september 2019 12:20

Det är ju en fasa att inte kunna gå riktigt. Hoppas mysingens ben läker fort.
Jag säger detsamma om september. Nu drar allt igång. Jag är ju en del aktiv i olika sammanhang.
En fin tisdag till dig, som hittar så många hjärtan!
Varm kram

http://gerd-geddfish.blogspot.se

wiolettan

10 september 2019 15:25

Det är jobbigt att få ont i fötter eller för den del höfter och ben. Vi tycker ju så mycket om att vandra ut en stund på morgonen då vi kan, nu får vi ta det lugnare med det.
Tack Gerd, vi hoppas.
September, den månad då mycket sätter igång efter sommarledighet, det gäller på många fronter. Ja, hjärtan finns ofta i min väg. Kram.

 
Gunnel

Gunnel

10 september 2019 15:25

Så trist! Hoppas det inte är något som blir långvarigt med din mans fot. Det vardagliga kan vara ganska skönt ibland. Kram

http://sigrid-gnnelsblogg-blogspot.com

wiolettan

10 september 2019 15:28

Önskar så att vi ska kunna gå på våra fina morgonpromenader, men som det är nu så får vi vara lite försiktiga.
Jo, Gunnel så kan det vara. Man vet vad man har. Kram.

 
Znogge

Znogge

10 september 2019 19:32

Det är ändå ganska så skönt när vardagens rutiner faller på plats och allt lunkar på. Mindre roligt var det däremot med Mysingens fot. Jag förmodar att han inte har brytt sig om att uppsöka läkare utan nöjde sig med sin egen diagnos. Man behöver ju inte alltid kontakta läkare men misstänker man ett brutet ben i foten kan det nog vara att rekommendera så att man vet att det läker rätt.

Kram och ha det gott!

http://znogge.wordpress.com

wiolettan

11 september 2019 16:11

Visst kan det vara så, var sak ha sin tid.
Mysingen tycker att foten har blivit bättre, men bra är den inte ännu. Han har inte brytt sig om att kontakta läkare, han tror att han har satt rätt diagnos själv och går efter de råd som står på Internet om det. Hoppas att det stämmer annars måste han gå till en läkare. Kram.

 
Hanneles bokparadis

Hanneles bokparadis

10 september 2019 19:59

tjock-tv fungerar väl ingenstans...

http://hannelesbibliotek.blogspot.se

wiolettan

11 september 2019 16:12

Tjock-TV fungerar hemma hos oss. Den är visserligen stor och klumpig men mycket bra bild och ljud, hur länge det nu håller. Så någon annan fick ta hand om denna.

 
Augusta

Augusta

11 september 2019 01:35

Ja nu är hösten här, mörknar fortare på kvällarna, naturen ändrar färg. Nya kraftfulla färger kommer. Ändå rätt härligt väder ute. Fina saker på återvinningen. Hoppas som du, att prylarna får ett nytt hem :D
Kram och ha en fortsatt trevlig vecka

http://nouw.com/gulahuset

wiolettan

11 september 2019 16:15

Ibland känns hösten mycket nära fast det ännu inte syns så mycket ute. Men, som du skriver, färgerna kommer och det snart, tror jag. Idag har det regnat till och från och däremellan sol, mest mulet.
Ibland är det helt märkligt vad folk slänger. Slit och släng samhället. Kram.

 
Lena i Wales

Lena i Wales

11 september 2019 14:14

Oj så höstlikt det ser ut!
Vad tråkigt med Mysingens fot, hoppas allt blir bra.
Bra att man kan lägga saker för återanvändning!
Ha det bra!

http://leniawales.wordpress.com

wiolettan

11 september 2019 16:17

Den kommer närmare och närmare, hösten, men ännu känns det som sensommar, ibland.
Ben och fötter är vi så beroende av så jag hoppas också att det ska läka som det ska och helst meddetsamma. Kram.

 
Ditte

Ditte

11 september 2019 15:50

Fint att ha er sköna semester att nu luta er emot när vardagen har gjort sig påmind. Härliga minnen att glädjas åt.
Trist med Mysingens fot. Kanske bra att få den röntgad. Hoppas det inte är något besvärligt.
Visst är det bra med skyltar på återvinningen så att kansk efullt fungerande saker kan få nya hem. Då och då sätter jag in annonser, kosnadsfritt, på en internetsida - bortskänkes.se och då kommer folk och hämtar det man vill bli av med.I alla fall har det jag velat bli av med blivit hämtat.
Önskar dig en fortsatt fin vecka.
Kram!

http://https:/dittemitti.se

wiolettan

11 september 2019 16:23

Det är härligt att ha minnena, dom och foton gör att jag minns och kan njuta av dom minnena.
Mysingen känner det lite bättre i foten idag så vi hoppas att det ska lösa sig till det bästa, utan läkarbesök.
Ja, jag hoppas att en del fina saker kommer till användning igen.
Bra detta att sätta in annons om bortskänkes, då kommer någon förhoppningsvis och sakerna får ett nytt hem. Tack Ditte och kram till dig.

 
Anki

Anki

12 september 2019 09:28

Ganska skönt när vardagen tar vid tycker jag ... men det får inte bli för många "måsten".
Så tråkigt med Mysingens fot ... hoppas den snart är helt OK igen!
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

 
wiolettan

wiolettan

12 september 2019 16:04

Kan hålla med dig Anki, roligt och omväxlande med semester och så hem till mer vanliga rutiner, så det rullar på. I september här så är det kanske lite väl många måsten.
Tack, mysingen känner sig bättre i foten. Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
Bosse Lidén

Bosse Lidén

13 september 2019 08:41

Den söta katten hoppas jag fick följa med dig hem.
Läste senare att Mysingens fot var bättre. Det är så mycket som behöver få vara "helt" i våra kroppar och själar. Ibland behövs det inte mycket för att det ska bli stora besvär.
Helgkram Bosse

http://gotlanduppochner.com

wiolettan

13 september 2019 16:27

Du har rätt, en katt kan jag bara inte lämna vind för våg. Den blinkade så vackert åt mig också.
Ja, Mysingens fot är bättre, men inte helt bra. Jag är så tacksam att han kan gå, att det inte blev värre.
Du har helt rätt Bosse. Våra kroppar behöver vara hela, och även själen. Kram.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards