Direktlänk till inlägg 6 december 2019

"Hot säkrat"!

Av wiolettan - 6 december 2019 09:19


Redan fredag. Så otroligt fort denna vecka har gått. Inte har jag hunnit med så mycket heller, men det kanske jag inte behöver som pensionär.


Vi har varit på sista sångövningen för denna termin i vår lilla sånggrupp. Mysingen, som leder gruppen, blev avtackad med en flaska glögg. 


Han frågade om vi skulle fortsätta eller sluta med denna aktivitet, kan ju vara lite påfrestande ibland, men samfällt sa de att:   "det är klart att vi måste sjunga efter jul också och träffas". Så vi kom överens om att börja i slutet av januari igen. Så får vi se hur det går. Nu har vi ju först ett framträdande på SPF:s glöggträff, på Luciadagen, nästa fredag.


Mysingen har ju också många andra åtaganden så här i december. I dag två uppträdanden. Först på SPF där han ska läsa några väl valda kåserier, som han tycker om, för ett antal intresserade. Sedan i kväll är det loge möte på Odd Fellows. Julbord efteråt, men han tycker att det blir lite väl mycket julbord, så han smiter och kommer hem till mig efter mötet istället.


Vi har också varit och fått influensasprutan. Känns bra. Ringde min 92-årige bror i Farsta, för jag har tjatat på honom att ta sprutan och det har han gjort nu, känns bra. Vet att han blev så sjuk för 2 år sedan i influensan.


Sedan då allt har lugnat ner sig så ska jag försöka att få min mysing att titta på min dator om han kan hjälpa mig så att jag kan komma in på alla mina bloggvänners sidor igen. Vet inte vad det är för fel. Men jag slängs ut ifrån vissa.

Kanske är min dator gammal och utnött. Saknar att läsa och vad de skriver.


Försöker att komma in och det står "Det går inte att visa denna sida". Sedan kommer det upp en skylt där det står:
"Hot säkrat. Vi har avbrutit anslutning på ett säkert sätt, eftersom sidan var infekterad med...", eller något sådant. Är deras datorer då smittade, eller vad? Jag har ju virusskydd på min dator och denna text kommer bara upp på 2-3 stycken av alla som jag besöker. Ser fram emot att det ska fungera som vanligt igen.




 

Några riktigt fina rariteter i ett skyltfönster. Jag älskar gamla bilar, de har en viss charm.




  

I morse var det plus 5 grader och det regnade. Vi vandrade ut en liten sväng innan det hade blivit ljus. Ljuset stod denna gran för.




 

I går då vi hade varit och handlat såg jag detta hjärta på trottoaren.


Hoppas att vi alla får en bra dag.




 
 
Ingrid

Ingrid

6 december 2019 10:15

Jag har också varit och tagit influensasprutan. Den vågar jag inte avstå från.
Det är mycket som kan hända med datorerna. Jag har en realtivt ny dator, så den uppför sig ännu rätt bra.
Ha en fin helg!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

wiolettan

6 december 2019 13:39

Helt rätt- Då har vi ju gjort vad vi har kunnat för att inte bli så sjuka.
Datorerna lever ibland sitt eget liv. Men nu har jag vant mig vid denna och den sköter sig bra annars. Utom hos vissa, dit jag inte kommer in lägre. Trevlig helg du med. Kram.

 
Gunnel

Gunnel

6 december 2019 10:52

Vi har också fått våra influensasprutor, och det känns lite tryggare. Så trist med din dator. Jag blir själv så irriterad när sånt händer. Datorn SKA bara fungera. Kram

http://sigrid-gnnelsblogg-blogspot.com

wiolettan

6 december 2019 13:41

Vi kanske inte slipper influensan, men det sägs att den i så fall blir lindrigare om man drabbas.
Jag känner likadant. Ett arbetsredskap som man inte styr över, tycker jag inte om. Kram.

 
Hanneles bokparadis

Hanneles bokparadis

6 december 2019 11:35

det kan bli en hel del i december, vi har tre födelsedagar.

http://hannelesbibliotek.blogspot.com

wiolettan

6 december 2019 13:43

I december brukar det oftast vara många avslut av träffar och liknande. Jag har en bror som fyller i december, på själva juldagen, annars är det lugnt på den fronten.

 
geddfish

geddfish

6 december 2019 11:57

December är en stor månad. Jag har två födelsedagar, tre framträdanden med sång, två kyrkvärdskap och ett Vasaordenbesök och tre julbord, ack ack. Men roligt.

Vad betr. datorn, så tror jag inte att det är fel på din dator, utan det är några som har dataproblem själva (dock inget virus), där det dyker upp om "Hot". Jag kommer inte in på en blogg just nu, igår var det krångel med två.

Varm kram!

http://gerd-geddfish.blogspot.se

wiolettan

6 december 2019 13:46

Det var mycket för dig i december. Att det är roligt gör det lättare att orka om man nu känner sig trött. Men du är ju ung och frisk, så lite vila mellan åtagandena, så blir det fint.
Jag lutar åt det hållet också, eftersom det är bara hos några och inte alla andra. Ingen på blogspot eller bloggplatsen, där går det hur bra som helst. Kram!

 
Znogge

Znogge

6 december 2019 14:27

Jag kommer inte att ta influensasprutan i år heller men jag förstår att många väljer att göra det.

Jag tror inte heller att det är din dator som det är fel på. Även om den har några år på nacken så brukar det inte visa sig så.

Kram och god kväll!

http://znogge.wordpress.com

 
wiolettan

wiolettan

6 december 2019 14:38

Friska unga personer behöver knappast vaccinera sig, skulle jag tänka mig. Det är väl mest äldre, sjuka eller så, som kan bli värre sjuka om de blir smittade.

Det gläder mig att du inte tror att det är fel på min dator, dyrt att köpa någon ny. Hoppas att jag kan kolla i helgen med min man. Tack och kram till dig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

6 december 2019 14:56

Jag tycker också veckorna går fort, hinner knapp med fast jag också har ständig semester sen många år tillbaka. Jag räknas ju i och med min höga ålder till riskgrupp men jag är ju inte nedsatt i nåt immunförsvar och sen jag slutade vaccinera mig så har jag inte haft en enda förkylning. Jag har ju inga sjukdomar utan bara skador. Min man däremot är i riskgruppen så han måste ta vaccinet.

Kul att du är med i en sånggrupp. Åldern är inget hinder för att göra det man vill så länge man är frisk och orkar. Se på Dagny 108 år och min farmor som nästan blev 105 år ;)

Min pappa var med i Odd Fellow logen i Sundsvall men det var ju många år sedan. Vet inte om den finns kvar. Ja du det händer mycket med tekniken. Min man får hjälpa mig också när nåt blir fel men jag klarar mycket själv och har en rätt ny Laptop. Förstår att du ser fram emot att allt fungerar igen. Man har ju blivit så beroende av dator

Vilka fina rariteter du såg i skyltfönstret. Så fint med det hjärtformade lövet

Ha nu en skön fredag
kram från Malin



http://wiper.bloggplatsen.se

wiolettan

6 december 2019 16:48

Dom springer iväg, dagarna och veckorna också. Kanske tycker jag så för att jag själv inte springer så lätt nu för tiden.

Skönt för dig att slippa förkylningar och influensa. Med hög feber kan jag bli alldeles däckad. Men nu är det flera år sedan senast. Tar influensasprutan och hoppas att den ska hjälpa. Med mina fel på hjärtat så borde jag nog det.
Jag har alltid tyckt om att sjunga. I yngre dagar sjöng jag mera men mellantiden där blev det mindre, ingen kör som jag var med i då, hade nog med hemmet och jobbet.

Din farmor 105 år, otroligt. Hoppas att hon får vara någorlunda frisk. I den åldern har ju kroppen varit med om en hel del.
Mysingen tycker om att vara med i den logen och det blir ju en hel del jobb, eftersom han är så engagerad.

Det skulle vara kul att kunna lite om dator och mobiler, men jag tror inte att jag orkar ta tag i det för tillfället. Därför vill jag att min dator ska bara fungera.
Lövet låg framför mina fötter, så det fick komma med i kameran. Tack detsamma. Kram.

 
Preciosa

Preciosa

6 december 2019 17:10

Hej Wiolettan!
Spruta har jag aldrig tagit...men är ju i riskgrupp som det heter. Sista ggn jag hade influensa var 1988. Värsta sorten!!
Hoppas slippa. Roligt att sjunga,. vet inte om jag har ork nu. Är musikfreak och har "öra". Liiiider när det är det minsta falskt hahaha...Brås på min mor och mormor.
Här är solen tillbaka sen i går! Skönt! Hotet man får är konstigt. Jag har en gammal och en ny dator här nere...Samma på båda och bara en blogg jag inte kommer in på ...Det är ju Wordpress bloggportal som jag själv har också...Så det är ju inte din dator som är fel på.
Kramar!! P ♥♥

http://www.spanienblogg.se

wiolettan

7 december 2019 16:48

Då har du klarat dig mycket bra ifrån att bli smittad av influensa. Det är glädjande. Då förstår jag att du inte tar vaccinet.
Men, kan inte du komma med hos oss och sjunga då. Vi behöver någon som har musiköra. Om du har kunnat sjunga så är det kanske bara att öva upp sig så går det bra, eller hur?
Skönt att du har fått tillbaka solen, den värmer.
Så du har också problem ibland med datoriet. Nej, det verkar inte vara min gamla dator som gör detta fel. Kram till dig Preciosa.

 
Ditte

Ditte

6 december 2019 17:59

Nu försvann plötsligt min långa kommentar ut i rymden.
Tänker också att vi som pensionärer har all tid i världen och inte behöver skynda på.
Visst är det trevligt att sjunga och jag kan tänka mig att Mysingen gör ett jättebra jobb. Han verkar ha en hel del om sig och tycker han det är trevligt så är det ju en sak. Hoppas att Mysingen orkar med att fortsätta med kören.
Jag har funderat på influencavaccin men har aldrig tagit sprutan. Har dock börjat fundera på att ta den.
Kanske är min blogg en av de du inte kommer in på. Vet att 6-7 personer har haft svårt med det. Men för de flesta har det inte varit några problem alls. (Jag ser ju statistiken...)Dock vill jag att alla ska kunna läsa. Jag har hjälp och vi kämpar på- Inga virus finns vare sig på min dator eller blogg. Så detta är så märkligt.
Önskar dig en fin helg.
Många tankar och kram.

http://https:/dittemitti.se

wiolettan

7 december 2019 16:57

Jag har upptäckt att om man är länge inne på kommentarsfältet så kan man slängas ut, här på bloggplatsen. Det har hänt mig hos andra som har bloggplatsen och jag har varit inne och kommenterat.
All tid i världen? Ja, för mig känns det som om den rinner undan rätt fort numera.
Mysingen gillar att göra saker och ting, prestera, eller hur jag ska uttrycka mig. Han försöker så gott han kan i sånggruppen, men kan ju inte noter, så det går som det går. Han är duktig. Jag kan noter, men det är länge sedan som jag spelade nu.
Jag måste tydligen ta den för att jag är i riskzonen, som dom säger och då tar jag det säkra före det osäkra och gör vad jag kan för att inte bli så sjuk.
Ja, tyvärr Ditte så är det så med din blogg. Jag saknar så att läsa hos dig och följa med dig på dina resor och promenader. Men, jag kan inget göra. Hoppas verkligen att det löser sig snart, på något sätt. Detta är inte bra, för mig.
Trevlig helg! Varma kramar till dig.

 
Augusta

Augusta

7 december 2019 03:23

Det är likadant för mig. Dr Phils hemsida vill jag besöka då får jag också om upp som du beskriver. Nu på min blogg får jag inte upp alla finesser där. Men testade gå in på bibl. dator till min blogg, då fungerade allt. Tror som du, jag har bärbar dator, 5, 6 år gammal, börjar min dator bli för gammal.
Vad trevligt med eran kör, klart att ni skall fortsätta :D
Kram och ha det så trevligt!

http://nouw.com/gulahuset

wiolettan

7 december 2019 17:00

Det är lite mystiskt, men jag slutar inte att hoppas att det ska lösa sig. Det är ju bara 2-3 st som det krånglar för mig hos och jag slängs ut, med varningen om att "dom" skyddar min dator så därför kommer jag inte in där.
Ja, det är mycket trevligt med den lilla sånggruppen, kul så länge den kan vara kvar. Det piggar upp att sjunga. Kram och detsamma till dig.

 
Anki

Anki

7 december 2019 07:22

Oj så mycket han har att göra din mysing ... men så länge han tycker det är kul så är det väl bara bra att hålla igång :)
Har hittills aldrig tagit något influensavaccin och har inte bestämt mig hur jag ska göra i år heller. Min hjärtsjuksköterska tjatar på mig, så kanske blir det så ...
Hoppas mysingen kan fixa dina datorproblem ---
Ha en fin helg!
Kram

http://ankisbildblogg.wordpress.com

wiolettan

7 december 2019 17:04

Ja, han håller på med rätt så många olika aktiviteter och trivs då han får vara med och engagera sig. Han är ju frisk och jag tror att han behöver det.
Du kanske borde ta vaccinet om sköterskan tycker det. Jag blev så sjuk för flera år sedan i just influensan och det vill jag inte uppleva igen. Den tog nästan helt musten ur mig. Kanske är man mer känslig då hjärta eller lungor inte är som de ska. Vet ej riktigt.
Ja, jag hoppas också men troligen är det inte min ´dator det är fel på. Trevlig helg. Kram.

 
Bosse Lidén

Bosse Lidén

7 december 2019 09:01

Jag är också förtjust i gamla fina bilar. Det är ofta mer charm i dem än nya.
Kul att alla röstade för en fortsättning nästa år med kören. Lycka till på Lucia.
Förstår att det finns en gräns när det gäller antalet julbord. Men jag tror mest att han längtade hem till dig.
Det är nog deras datorer som krånglar.
Jag tog sprutan första dagen. Väldigt dumt att chansa och låta bli.
Jag önskar dig en fin Andra advent.
Kram Bosse

http://gotlanduppochner.com

wiolettan

7 december 2019 17:10

Visst är dom fina. En del "vrålåk" kan jag knappast se mig mätt på. Nu är ju bilarna också så datoriserade så det är svårt, eller kanske omöjligt att laga något själv, om man nu skulle vara händig på det området, som min Mysing.
Det var trevligt att höra vilken respons det blev på att fortsätta sjunga i gruppen. Tack Bosse.
Ja, det är klart, han ville hem till mig, att jag inte tänkte på det, men så var det förstås. "Gubbarna" i logen kan ju knappast vara så trevliga att umgås med som jag kan vara. Skojar bara, nästan.
Håller med, jag börjar också tro att det inte är min dator som det hänger på och hoppas att det snart ordnar sig igen. Jag saknar vissa bloggar, väldigt mycket.
Bra att göra det vi kan i den vägen.
Trevlig Andra Advent till dig också. Kram.

 
wiper

wiper

7 december 2019 09:24

Jag uttryckte mig lite fel och klumpigt för min farmor blev nästan 105 år men hon dog för rätt många år sedan nu. Ja du har man problem med hjärta och annat så skall man nog ta sprutan

Det är jättebra att Mysingen engagera sig i logen för det ger så mycket. Jag skulle också vilja att datorerna funkade bättre men det dyker alltid upp nåt som måste fixas tyvärr

Ha nu en jätteskön lördag med mysingen

kramar från Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

wiolettan

7 december 2019 17:13

Jag tror att det var jag som läste fel och drog felslutsats. 105 år, en hög ålder, då har du bra gener att brås på.
Jo, jag tänker så också. Det kan ju inte skada att vara rädd om sig, hjälper då sprutan så är mycket vunnet.
Mysingen älskar att vara med där och även på andra ställen där han får engagera sig.
Datorerna kanske har ett eget litet liv.
Tack ska du ha Malin och kram till dig.

 
Ditte

Ditte

8 december 2019 14:40

Hej Wiolettan! Kanske kan du nu testa att komma in på min blogg. Ett par som tidigare inte kunnat läsa den kan det idag. Vet inte om det går men hoppas.
Stor kram

http://https:/dittemitti.se

 
wiolettan

wiolettan

8 december 2019 16:28

Hej Ditte! Nu har jag testat och det var inga problem att komma in på din blogg, eller skriva en kommentar. Felet har blivit åtgärdat, vad jag kan förstå. Tack! Kram tillbaka.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards