Alla inlägg den 23 december 2019

Av wiolettan - 23 december 2019 08:47


…vill jag önska er alla som tittar in på min blogg.


Jag hoppas att vi får vara friska och om tid och tillfälle finns, umgås med våra nära och kära, den kommande julhelgen.


December månad har gått så otroligt fort och det har mest varit grått, disigt och regnigt, samt långa och mörka dagar. Solen har inte visat sig så mycket men nu ska det ju vända, i alla fall enligt almanackan.


   

I går var det redan den 4:e Advent.


   

Vi har försökt att julpynta lite smått och förbereda julen så gott som vi har kunnat. När sjukdomar hälsar på så är det inte så lätt. Mysingen är på bättringsvägen och förhoppningsvis kan vi fira julen med några släktingar.


Julen med sin glada sång kommer till oss än en gång.

Själ, det glada bud mottag: ”Frälsaren är född i dag”.

 

Sjung det ut kring våra nejder, sjung det ut till syd och nord.

Ära vare Gud i Höjden och frid på jord.



   

Vi ska inte glömma bort varför vi firar jul.


 

Mysingen och jag vill önska er alla en riktigt GOD JUL. Var rädda om varandra och även de små djuen.


Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards