Alla inlägg den 29 december 2019

Av wiolettan - 29 december 2019 09:21


Nu har vi fått lite vitt pudersnö på marken och det blev genast lite ljusare. Det var på nollpunkten i morse då vi gick ut en sväng, men det blåste mycket kallt så vi gick strax in igen.



 

Någon hade ritat eller i alla fall gjort, ett stort hjärta i snön, på trottoaren och det var inte någon av oss.


 

Lite längre bort fanns det en massa fotspår och i dom hade två fotspår nästan bildat ett hjärta. Nja, ni kanske inte kan se det på bilden, men jag ser ett hjärta, trasigt, men det finns där.


Vår julhelg har varit bra men intensiv. Jag sa till mysingen att detta är nog den sista julhelgen som vi ordnar med julmat och bjuder folk, det kändes alltför jobbigt. Men, efteråt kändes det bra och då vi fick tacksamma kommentarer så försvinner lite av utmattheten. Det är tre bekanta som är rätt så ensamma, som inte gärna vill vara själv på julen och det har blivit en tradition att bjuda dom också hit till oss.


Min 92 årige bror har varit hos oss hela helgen och det tyckte han var mycket trevligt och roligt. Hans fru dog för många år sedan och även en av hans söner. Den andra sonen bor i Skåne, är Jehovas vittne och de firar inte jul. Så min äldste bror är rätt så ensam. Han säger att alla hans kompisar har försvunnit och det gör de ju, med ålderns rätt, om inte annat.


 

Här är jultomten på väg att dela ut julklappar. Han har bara klättrat upp i en lyktstolpe för att hitta rätt.



 

Här är han på väg, lysande givmild.





  



Många människor springer efter lyckan

likt en tankspridd man som nervöst letar

efter sin hatt, medan han hela tiden har

den på huvudet, eller i handen.


Det finns i oss alla ett hinder för fullkomlig lycka.

Det är leda vid det vi redan äger och

längtan efter det vi inte har.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards